Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHELP! Hoe maak ik een hondenkussenhoes..

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: HELP! Hoe maak ik een hondenkussenhoes..
    Posted: 30 Mei 2010 om 22:11

Mijn hondje heeft vanavond zichzelf ondergeplast.. Zomaar vanuit het niets, ze is een gesterilliseerd (al sinds een jaar of 5) teefje van 7,5..
Nu is ze best groot en ze sliep altijd in haar mandje, tot ik voor kort een hondenkussen heb gekocht. Sindsdien is dat echt haar favoriete plek. Gelukkig was het zo'n vocht-vlo-en-vuil bestendig kussen, dus er is geen plas ofzo in de vulling gekomen, maar de hoes zit natuurlijk in een sopje.. Ik zat al een tijdje te denken dat ik een reserve hoes wil, maar kan nergens er eentje kopen, of hele dure (terwijl het volgens mij niet zo moeilijk moet zijn er een te maken.)
Heeft iemand dit eerder gedaan of een idee? Ik zat eerst te denken aan Ledikantdekbedhoesjes e.d., om die op maat te maken voor mn kleine bullterriertje, maar al die maten zijn zo afwijkend.

Het gaat om 80 x 100 CM.

Alle hulp is welkom, ik hoop maar dat er niets ernstigs aan de hand is met haar en het gewoon ouderdom is, of een te diepe slaap waarin ze droomde over een groen weiland waar nog nooit op geplast was..

[ I've had such a curious dream, said Alice ]
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2010 om 23:31

ik heb bij onze taisen gewoon een matrasbeschermer op zijn kussen gelegd en daarover heb ik een kinderovertrek van een deken op maat geknipt en zo toegenaaid dat ik die nu mooi kan afsluiten met knoopjes , zo heeft hij drie overtrekken van een donsdeken die ik zo heb aangepast aan zijn hondenkussen , dankzij de matrasbeschermer word zijn kussen niet nat ( bij ons door hele nate poten) en als de ene in de was is trek ik er een andere over ...

over dat plasje denk ik niet dat je je zorgen moet maken , maar als ze het nu toch nog eens voorheeft zal ik haar toch even laten onderzoeken , als het vaker voorvalt kan ze ook eventueel een blaasonsteking hebben  maar je moet je geen zorgen maken , iedereen heeft al wel eens een ongelukje

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2010 om 00:20

Haha, ja ik had al gezocht op blaasontsteking, maar dan zeggen ze dingen als; korte plasjes, veel druk zetten maar er komt geen plas, etc.. ik heb der ook getermometerd of hoe heet dat, maar ze heeft ook geen verhoging gelukkig!!
nou ze heeft een keer puppies gehad vroeger en onlangs is 1 van die puppies dood gegaan (nu was die pup al 5 hoor) door nierproblemen, en een andere van dat nest heeft nu ook nierproblemen, dus we gaan binnenkort sowieso een volledig bloedonderzoek laten doen dat we zeker weten dat alles 100% okay is en zo niet dat we alle hulp kunnen geven die ze nodig heeft voor de kwaaltjes die ze dan heeft!

Ja ik zat ook al te denken een dekbedovertrek op maat maken, heb op marktplaats al gereageerd op enkele leuke ledikantdekbedden, en ga morgen even naar de wibra en zeeman, die lieve taisen boft ook maar dat je er zoveel moeite in steekt. ik ben ook bang dat er niets anders opzit dan de naaimachine op tafel zetten, want volgens mij is er niets in de maat 80 x 100.. 

ik denk dat ik er slecht van slaap dat mn arme hondje zichzelf onder heeft geplast en ik denk dat ik vannacht wel 3x ga checken of alels nog droog is, want ik wil niet dat ze de hele nacht in de plas zou liggen ofzo.. hopelijk was het eenmalig!

Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2010 om 01:03

ik duim harstikke hard met je mee dat het maar eenmalig is , nierproblemen zijn heel erg voor honden  

dat ik dat moest doen voor taisen was ook op aanraden van de kliniek waar ze hem geamputeerd hebben , hij had toens last van doorligwonden maar met de dikte van de matrasbeschermer op zijn kussen en daar dan bovenop de donsovertrek is dit volledig weggegaan

laat ons iets weten he meis

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2010 om 09:10
Ik heb hoezen gemaakt van dikke fleece, die nemen goed op en zijn heerlijk zacht. Wat vooral prettig is dat ze zo droog zin na het wassen, ze komen bijna droog uit de wasmachine.
Groeten Jacqueline
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2010 om 13:04
Hoe heb je die gemaakt Jacqueline? :-)
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2010 om 14:23
Lap 2 1/2 keer de grootte van kussen. Dubbel gevouwen met een stuk insteeklap. Dicht genaaid. Eigenlijk gewwon zoals een kussensloop van je hoofdkussen eruit ziet. Mijn hond is blij met d'r zachte hoesjes (ik heb er een met fleece en pluche, das der favouriet)
Groeten Jacqueline
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.172 seconden.
Lang Yarns