|
Reageer ![]() |
Pagina 123 4> |
Autheur | |
hobbydoos ![]() Admin Group ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
![]() Posted: 26 Oktober 2010 om 14:04 |
Help ook mee en brei een mutsje! U kunt de kinderen in India helpen: door een mutsje te breien om onderkoeling tegen te gaan! Een mutsje kan het leven redden van een pasgeboren baby. Uw mutsje wordt in India uitgedeeld door de verpleegkundigen van Save the Children in de mobiele klinieken, Wij als Hobbydoos ondersteunen deze actie. Daarom zit er bij elk pakket die we versturen een gratis patroon om een mutsje te breien. Naast dit patroon zit er ook een doosje bij om je mutsje op te sturen naar Save the Children. We geven 25% korting op Phildar Coton 3 en Phildar Partner 3,5 en Phildar Partner 6 om je in staat te stellen om zoveel mogelijk mutsjes te breien. Brei zoveel mogelijk in felle kleuren, wit en ecru worden geassocieerd met rouw. Zwart wordt eigenlijk niet gedragen. |
|
![]() |
|
tikoes ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
![]() |
Heb ik net gisterenavond een uitdraai gemaakt van deze actie om te gaan breien. Ik heb ook een mail naar hen verzonden van het wazige patroon, de keuze naaldnr. 3 of 5 met hetzelfde aantal steken ?
Voor een echt babaymutsje heb je juist dunnere naalden nodig en de steken aangepast aan de dikte van de naalden. Op deze manier zouden er veel mutsjes komen vanuit goede wil en betrokkenheid, en weinig mutsjes passen. Ik heb een patroon opgezocht van een echt babymutsje en brei het mutsje dat ze vragen, weet ik zeker dat het past. Bedankt voor je berichtje, op deze manier komen er veel passende mutsjes aan van ons ervaren hobbydoosjes. |
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
![]() |
Hoi Eline, Ik snap even niet meer wat de bedoeling is. Naar wie heb jij nu een mail gestuurd? Ik wil graag een mutsje breien.Heb vorige week in Duitsland heel veel felle kleuren wol gekocht.Heb jij nu een goed passend patroon of heeft Renske dat? Ik wacht af. groetjes Frea. |
|
![]() |
|
amandel ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
![]() |
met 56 steken. Lijkt me goed, maar ik vind het wat dik worden. Met pen 3 word het veel te klein volgens mij met 56 steken. tikoes, mag ik vragen hoeveel steken gebruik jij???? en op welke pendikte????? groetjes irene |
|
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Probeer anders een 3.5 dat is iets kleiner
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Hoi Frea hier staat dat op ik heb het ook gekopieerd http://www.breivoorindia.nl/
|
|
![]() |
|
hobbydoos ![]() Admin Group ![]() ![]() Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
![]() |
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() |
van deze actie heb ik een paar weken gelden al gehoord, de
activiteiten begeleidster van ons zorgcentrum had een flyer gekregen, de dames zijn al bezig, leuk dat het nu ook hier bekend is, had het al bekend willen maken maar ik wist de website niet meer. |
|
![]() |
|
![]() |
|
momopoyolo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 640 |
![]() |
Ik heb het ook gezien en wil graag mee doen. Maar ik haak liever. Dat zal toch ook wel mogen? Heeft iemand een patroon van een gehaakt babymutsje in die maat? |
|
Groetjes van Ric,
http://riccreaties.wordpress.com/ |
|
![]() |
|
tikoes ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
![]() |
Geachte Eline Hermans,
Hartelijk dank voor uw reactie! Wij vinden het erg leuk dat u interesse heeft in onze actie ‘Brei een mutsje voor India’. Deze actie houdt in dat er zoveel mogelijk mutsjes worden gebreid, om die vervolgens in India uit te delen. Een mutsje kan namelijk een kinderleven redden. Pasgeboren baby’s in een land als India lopen de kans om onderkoeld te raken, vooral als de temperatuur ’s nachts flink daalt. En de gevolgen kunnen zeer ernstig zijn, soms zelfs dodelijk. Een muts zorgt ervoor dat een baby warm blijft en voorkomt onderkoeling. Daarom vragen we mensen in Nederland om massaal te gaan breien. Wat betreft uw vraag/opmerking. Ik begrijp dat het breipatroon nog wat onduidelijkheid geeft. Daarom geven wij momenteel ook richtlijnen op mbt de omtrek van het mutsje. De mutsjes worden namelijk uitgedeeld aan pasgeborenen van 0 t/m 6 maanden. In de tabel hieronder vindt u de bijbehorende maten die wij als richtlijn gebruiken. Maattabel mutsen 33cm omtrek 0/3 maanden 37cm omtrek 3/6 maanden Ik hoop uw vragen hiermee voldoende beantwoord te hebben. Aarzelt u niet om voor vragen of verdere informatie contact met ons op te nemen. Nogmaals dank en veel succes met breien! BELANGRIJK: · Materiaal: zoveel mogelijk wol (het liefst fijne wol), waarbij géén of zo min mogelijk synthetische stoffen in verband met brandgevaar; · Geen touwtjes of pompons; dit kan verwondingen veroorzaken; |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie dat het garen wat Renske aangeeft katoen of synthetisch garen bevat. Er wordt om wol gevraagd waarbij géén of zo min mogelijk synthetische stoffen.
Is het gevraagde garen (veiligheid en warmte) ook te koop bij jou Renske ? |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
Breigek had mij hier een paar week gelden al over gemailt, dat deze aktie bij ons in de buurt ook wordt gehouden en heb dus mijn mutsje al af, erg leuk om te doen zal mijn mutsje in leveren bij onze hobbywinkel in de buurt |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
![]() |
ik heb baby ?katoen gebruikt..... dat heb ik ergens gelezen........ ik heb er vanavond 2 gebreid,,,,,mijn handen zijn helemaal verkrampt....... ik haak dus ook liever
moet ik de mutsjes ergens naar toe brengen/sturen..????????? |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
sjaak ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 30 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 587 |
![]() |
Ik vind dit een heerlijke actie,zo'n babymutsje is heel leuk om te breien en je weet meteen wat je er mee moet
|
|
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga ook aan de slag als ik mijn uitgekozen patroon binnen heb, en ga dan op zoek naar de juiste wol. De rondbreinaalden heb ik al van de Zeeman (hadden laatst een actie).
Dat gaat een mutsenweekend worden. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() |
ik heb op het buurthuis een vuilniszak met wol staan en zal eens kijken of ik de dames daar warm krijg om een muts te breien maar dan heb ik wel het adres nodig waar ik ze naar moet sturen?
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
![]() |
Het adres is
Save the children Brei een muts Postbus 95925 2509 CX Den Haag. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() |
dank je wel Eline ik ga volgende week kijken hoe ver wij komen voor zo,n mooi doel
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
Ik neem aan dat ze blij zijn met alle mutsjes die je maakt, en dat het dus niet uitmaakt met welke naalden en of je haakt of breit. Fijn dat we nu ook de omtrek weten van zo'n mutsje. Ik moet eens even kijken of ik nog ergens katoen heb. Ik gebruik heel veel acryl, dus misschien wordt het lastig. Maar vindt het na de knit-a-square-actie wel weer heel leuk! |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Er zijn hier in Nederland zo veel veiligheidsregels en -wetten, maar ik had nooit gehoord dat synthetische wol gevaar voor baby's oplevert. Ik kan niet met echte wol breien, daar ben ik allergisch voor. Ik heb altijd met acryl en katoen gebreid voor baby's.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |