help wat bedoelen ze nu |
Reageer ![]() |
Autheur | |
ikkie1950 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 23 December 2012 Locatie: rotterdam Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 December 2012 om 08:27 |
Waarschijnlijk is dit de domste vraag die ooit gesteld is maar ik weet het echt niet.
Eindelijk heb ik gisteren het boekje de Kerststal breien van Fiona Goble kunen kopen.Dus ik neem er een heel jaar nu voor om de Kerststal te breien en dan kom ik de eerste hindernis al tegen Brei 8 rijen TRST ik weet dat ze daarmee tricotsteek bedoelen maar bedoelen ze dan dat je 8 pennen moet breien of 16 pennen omdat TRST een pen recht een pen averechts is.
|
|
![]() |
|
Just Me ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 620 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brei je in het rond? Dan is het gewoon 8 toeren recht.
|
|
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"
![]() |
|
![]() |
|
ikkie1950 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 23 December 2012 Locatie: rotterdam Status: Offline Points: 7 |
oke .
dus er wordt gewoon 8 toeren bedoeld. dank je
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
In de grijze oudheid was een toer een pen recht en een pen averecht.
Maar in de moderne breitaal is een pen, rij of toer altijd maar één pen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Met de termen toer, naald of rij werden/wordt steeds 1 naald bedoeld.
- toer : gebruikt men als men rondbreit (logisch : toeren verwijzen naar ronden en deze term kwam je vroeger heel vaak tegen bij de patronen van bijvoorbeeld ronde tafeltapijten in ajourbreiwerk) - naald : worden gebruikt als men heen en weer breit - rij : deze term wordt bij beide gebruikt. Uitzondering : ribbel Als er staat 1 ribbel breien : dan bedoelt men 2 naalden rechts (pas na de 2de naald zie je immers de ribbel verschijnen). |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
O ja, en domme vragen bestaan niet. Wat je niet weet, is gewoon iets dat je nog moet leren. En elke vraag kan ook voor anderen van belang zijn.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Crejann ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Februari 2012 Status: Offline Points: 271 |
Dat heb je mooi gezegd Magtelt, ik ben 70 jaar en leer nog elke dag, graag zelfs
![]() Liefs Jann
|
|
![]() |
|
Ik ben pas 65, ik denk dat het leren pas gedaan is als we het ultieme leren: wat er na dit leven komt.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |