Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhelp !

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
noëlla View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: help !
    Posted: 27 Januari 2008 om 16:57

Hallo, was ik even blij : heb het boek van haakpatronen aangekocht en kon ik gelijk aan de slag om vierkantjes te haken. . Ik dat boek eens van voor naar achter doorgenomen en heb een mooi (naar mijn idee toch) patroontje gevonden (nr 98 Oud wenen). Wou ik daar in één klap aan beginnen, en dat lukte, tot ik toer 2 moest haken.  Zie ik daar staan : hv in volgende 2 st en in volgende 5 l r, 3 l (tellend als i st) [2 st, 5 l, 3 st] in zelfde r, *3 l, [3 st, 5 l, 3 st] in volgende 5 l r; 2x herhalen vanaf *, 3 l, sluiten met hv in 3e van 3l.

Inderdaad, ik snap er niet al te veel van, zal misschien wel aan mij liggen, ben ook niet echt zo'n ervaren haakster, maar toch wil ik het kunnen. Het patroontje is aangeduid als makkelijk en daarom ben ik des te meer niet al te happy dat ik het niet snap .  Is er misschien iemand die mij op de goede weg kan helpen???

Alvast bedankt

groetjes, Noëlla
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2008 om 17:59
Heb je misschien een foto of de hele beschrijving,zo kan ik niet goed zien wat er bedoelt wordt,met name die r snap ik niet.Dan ga ik het morgen even uitvogelen.Is minder moeilijk dan je denkt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2008 om 19:21
Ik heb het boek. In de basiscirkel heb je 4 groepjes van 3 stokjes met 5 lossen ertussen. Die sluit je met een halve vaste, dan maak je op de volgende stokjes een halve vaste, zodat je toer 2 kunt beginnen op een sliert van 5 lossen. Op elke sliert maak je 3 stokjes, 5 lossen 3 stokjes, dan 3 lossen ertussen, op de volgende sliert weer 3 st., 5 l, 3 st. enz. sluiten met een halve vaste. Kijk maar of je zo verder kunt haken, anders hoor ik het wel weer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2008 om 19:42
Die  r is dus de ring zoals ik het lees bij jouw beschrijving,weer wat geleerd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2008 om 19:48
Ja, maar het gekke is, dat dit patroon begint: haak * lossen en sluit de ring. Zouden ze bedoelen 8 lossen? De 8 staat onder het *retje. Verder begreep ik het wel. De moeilijkheid zat bij mij bij een ander vierkant uit het boekje, dat je de 2e toer begint met een aantal halve vasten op de eerste ring, zodat je op een ketting van lossen kunt beginnen met de echte tweede toer. Dat hoeft dan weer niet bij een kleurwisseling.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2008 om 15:06

De r is volgens mij voor Ruimte. Dus, 5-lossen-ruimte. (maar ik heb het boek niet bij de hand, dus ik kan me vergissen)

Christien

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2008 om 15:19
Ik heb het hele boek niet,maar ruimte klinkt logischer.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2008 om 22:18

Die halve vasten maak je over de steken van de vorige toer zodat je weer uitkomt bij een hoek of een plaats waar je weer 3 stokjeshaakt. (of 3lossen en 2 stokjes, dan zijn de 3 lossen eigenlijk een sokje) Zelf vind ik deze manier mooier dan het werk keren wat vaak wordt beschreven.

Dit is je begin:
In de basiscirkel heb je 4 groepjes van 3 stokjes met 5 lossen ertussen

Zie ik daar staan : hv in volgende 2 st en in volgende 5 l r, 3 l (tellend als i st) [2 st, 5 l, 3 st] in zelfde r, *3 l, [3 st, 5 l, 3 st] in volgende 5 l r; 2x herhalen vanaf *, 3 l, sluiten met hv in 3e van 3l.

Even plaatje gezocht,

Hier heb je een hele ronde af, om nu weer bij de hoek te komen moet je over de steken links van de haaknaals halve vasten haken. Dan 3losse en 2 stokjes. 5 lossen(nieuwe hoek) 3 stokjes en dat stees herhalen tot je de cirkel weer rond bent. Dan weer die halve vasten om bij een gaatje uit te komen. Snap je? ANders geef je nog maar een gil

All you need is love.

Back to Top
noëlla View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2008 om 05:45
Bedankt voor de oplossing van mijn haakprobleem  Momenteel heb ik het nog niet geprobeerd, want ik heb een opleiding van 3 dagen over word en exell en heb 's avonds niet echt nog zin om te haken. Die zin komt zeker terug, en ik hou jullie dan op de hoogte. Nogmaals bedankt allen
groetjes, Noëlla
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns