Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help ;-)

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help ;-)
    Posted: 26 Maart 2016 om 23:31
Kan iemand mij helpen? Er staat in de 18e rij opvallend moet meerderen. Wat is opvallend? Zie tip 3 maar daar staat verdr meerderen, wat is dat dan? En als ik in de 18e rij moet meerderen is dat in de averechtse kant veronderstel ik. Maar in tip 3 staat dan weer dat je aan de rechterkant moet meerderen, is dat dan het begin van de breinaald?
Wat een patroon... Pfff..

Tekst uit boek:
Tegelijkertijd aan de rechterkant in de 18e rij 1 opvallende steek meerd (zie tip 3)

Tip 3:
Opvallend meerderen: aan de rechterkant altijd voor patroon I 1 st r verdr meerd.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 01:19
Als ik brei is mijn 18de naald een rechte naald omdat ik na de opzet altijd met een averechte naald begin, dan vormt die opzet aan de goede kant een mooie lijn.

Maar wat uw 18de naald is hangt dus van het patroon af.

1steek verdraaid rechts meerderen is 1steek breien , niet laten afglijden en dan, in diezelfde steek dus, in het achterste lusje steken en rechts breien en dan pas laten afglijden.

Ik denk dat je daar een knobbeltje zou moeten krijgen.

Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 14:05
https://www.hobbydoos.nl/patroon/11779/poncho

Dit is de foto, patroon staat weeral in een boek.
Ik heb nu 17 rijen gebreid, best dan opnieuw beginnen om die 18e naald aan de rechterkant te krijgen?
En dan staat er dat ik aan de rechterkant moet meerderen, dat is dan het begin van de naald?

Alvast bedankt hoor!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 14:26
nee, uittrekken niet.

Wanneer moest je beginnen tellen. Na de boord?

En ben je met het grootste stuk bezig of met die losse arm en schouder?

Met rechterkant bedoelen zij echt de rechterkant en niet de goede kant.
dus naargelang aan welk stuk je bezig bent kant het goed zijn dat die meerderingen op de averechtse kant moeten gebeuren.

drops patronen zijn doordenkers, maar deze precies ook.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 15:04
Niks uithalen net zoals bep schrijft . De pen waarin je gaat meerderen is gewoon je 18e pen . Als ik het goed lees moet je zichtbaar meerderen 1 steek voor dat je aan patroon 1 gaat beginnen . Nu heb ik geen idee wat patroon 1 is maar het lijkt me een dubbele gerstekorrel kan dat kloppen ?

Moet je een pen overbreien in dat patroon of worden alle pennen in patroon gebreid ?? of moet je de steken breien zoals ze zich voordoen ??? In welke rij moet je weer gaan meerderen ?
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:12
Dit is het begin van het patroon, ik zet het even allemaal hierop:

Middelste deel rug- en voorpand:
voor het rugdeel 78st opz.
In volg stekenindeling (-> dit betekend waarschijnlijk niets?) br: 1 kst, 1 r st, 15st pat I, 44 st pat II, 15st pat I, st r, 1 kst.
Tegelijkertijd aan de rechterkant in de 18e rij 1 st opvallend meerd (zie tip 3).
Aansluitend nog elke 18de rij 2x1 st, elke 12e rij 3x1 st, elke 10e rij 2x1 st en elke 8e rij 5x 1st opvallend meerd = 91 steken.

Pat I: kabelpatroon volgens breischema. Op de av kant de st br zoals ze zich voordoen.

Nu, dat opvallend meerderen heb ik nog nooit gedaan dus misschien best toch opnieuw beginnen? Er staat niet wanneer ik moest beginnen tellen. Na de opzet ben ik meteen met rij 1 begonnen, doe ik altijd, maar lees nu dat jullie dit met een av doen.

Pat I is dus geen dubbele gerstekorrel. Ik kan aan de foto ook niet echt veel afleiden. Zo'n moeilijk patroon heb ik nog nooit gehad, binnen een tijdje zal ik waarsch wel moeten terugkomen met meer vragen..

Wat bedoel je met de pen overbreiden -> of is het antwoord hierop 'br zoals ze zich voordoen)

Hopelijk een beetje meer duidelijk?
Alvast al een heel dikke merci om te helpen!!
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:13
En bij 'aansluitend nog elke 18de rij 2x1 st, elke 12e rij 3x1 st, elke 10e rij 2x1 st en elke 8e rij 5x 1st opvallend meerd' is dat dan naast de eerste meerdering?? Ik interpreteer het wel zo..
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:31
Patroon I is je kabelpatroon en bestaat uit 15 steken . Voor dat je aan patroon I begint brei je 1 kantsteek 1 steek recht . Dan begin je met het kabelpatroon = patroon I Voordat je hieraan begint maak je dus je meerdering en dat doe je door uit die rechte steek -voor je aan de kabel- begint 2 steken te breien zoals bep geschreven heeft . Je mag die meerdering dus zien = opvallend meerderen .
Je verdeelt je opzet steken dus in 1 kst 1 st recht 15st pat I 44 st pat II (weet niet welke steek dat is ) 15 st pat I 1 steek recht 1 kantsteek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:32
Ik kijk straks wel verder ik krijg nu visite
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:41
Ok, geen probleem,
Pat II is hele blok met r, av, beetje teveel om hier te schrijven, maar begrijp pat I en II op zich wel
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:47
Ik denk dat je toch goed zit hoor, als je direkt met naald 1 begint met die kantsteek, 1 rechts, 15 patroon I, 44 patroon II, 15 patroon I, 1 rechts en 1 kantsteek dan is de averechte kant naald 2.
Dus de 18de naald ook en al die volgende meerderingen zijn ook in die averechtse kant die je moet doen.

Staat er verder misschien nog iets over linkerkant dat je daar moet meerderen?

http://www.langyarns.com/userfiles/file/flipbooks/2028/index.html
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:51
'k dacht dat ik het ineens op de betreffende pagina kon linken maar niet dus, efkes blaren en dan kan je het vergroot zien als je er op klikt.

En dan denk ik dat als je in de averechte kant die meerderingen moet doen dat dat dus direkt in het begin van die averechte naald is .

Want als ik de foto vergroot zie dan zou ik denken dat de ene kant geen meerderingen heeft en dat is dan de kant van uw hand zal ik maar zeggen en dat daar nadien nog iets aangebreid moet worden.

En aan die andere kant van dat voorstuk (over de buik naar de schouder toe)loopt er een rechtsgebreide band die breder wordt naast die kabel
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:58
Staat er verder misschien nog iets over linkerkant dat je daar moet meerderen?
-> nee, niet gezien..

Nu hopelijk een filmpje vinden over averechts opvallend meerderen.. Ik ga even op zoek..

En bij 'aansluitend nog elke 18de rij 2x1 st, elke 12e rij 3x1 st, elke 10e rij 2x1 st en elke 8e rij 5x 1st opvallend meerd' is dat dan allemaal naast de eerste meerdering??
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 17:59
jep en een filmpje is er van hoor.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:06
waar waar waar? Big smile
Ik heb het nog niet tegengekomen, toch niet averechts. Wel rechts.
Maar dan heb je weer 2 varianten.
Een maken zonder de gebreide steek er van te halen en nogmaals te breien.
En een andere die de draad tussen de steken ophaalt, dan paar keer draaien en dan die breien.
Maar jij bedoeld het eerste zeker?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:07
ja het eerste dan krijg je een soort knobbeltje
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:08
Ik heb eigenlijk al altijd overslagen gebruikt om te meerderen en dan wel in de av kant, de achterkant van de lus genomen om geen gaatjes te verkrijgen..
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:09
Ok, we gaan straks aan de slag.. spannend..
Ik brei nog maar een goed jaar en heb alles via het internet geleerd of met hulp van jullie.
Dus weer een uitdaging Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:25


het 'knoopke' ziet ge tussen die 2 spelden en dan heb ik dus averecht gebreid en diezelfde steek nog eens averechts maar achterin de steek gestoken.

Juistekes boven de linkerspeldenkop ziet ge een verdikking (komt wel niet in die poncho voor) en dat is dus de steek averecht gebreid en direkt terug rechts maar achterin gestoken.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:29
Ge zijt een engeltje Wink
Ik heb ook eindelijk een foto hierop gekregen over 'poncho Bergere de France' waar je me geholpen hebt met de mouwen, thnx! (In creaties)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns