Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help ;-)

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:31
Ik denk dat ik het snap met dat knoopje!
Av breien, niet afhalen, en dan terug av maar in de onderste lus steken en breien.
THNX!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:40
in de achterste lus, 't kan zijn dat jij dat de onderste lus noemt.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 18:47
Ja, inderdaad de onderste bedoelde ik Wink
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 21:07
Hopeloos wordt ik ervan.
Dacht ik nu eindelijk weg te kunnen..

Blijkbaar start ik op het achterpand.
En maak ik dus die fijne strook die naar de nek gaat.
Als ik dan aan het begin van mijn av rij die meerdering maak zal die aan de verkeerde kant uitkomen denk ik.

Als ik dan verder kijk, moet ik elke 18e, , 12e, 10e en 8e rij, meerderingen maken
Dan kom ik niet uit aan de 91st maar aan veel meer....

Ik vind het zo ingewikkeld.. maar we weten allemaal dat wol en patronen geld kosten..
Kan het toch moeilijk nu al opgeven? Cry

K heb nu eindelijk door hoe ik er een foto kan op krijgen, dus heb ik er maar zoveel mogelijk info bijgezet.

De foto met stekenpatroon is patroon II











Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 21:23
ge komt juistekes aan die 91 steken hoor


78 steken opzetten en na 18 naalden 1 meerderen is 79

dan nog 2 keer na elke 18 naalden 1 steek   is 81

dan 3 keer na elke 12de rij        is    84

dan 2 keer na elke 10de rij        is 86

en tenslotte 5 keer om de 8 naalden     is 91


Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 21:27
Ah, ok, zo las ik het niet..
Nog 1 vraagje, ben ik dan toch aan de verkeerde kant bezig denk je?
Dan kan ik eindelijk es rustig breien deze avond ;-)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 21:50
staat er bij je patroon geen schema tekening onderaan de bladzijde

wat is pat III ?

Als je naar de foto kijkt dan zie je een stukje kabel ik denk dat dat patroon I is Dan krijg je het stuk waar ze haar hand op houdt dat is patroon 2 die grote slinger . Dan krijg je weer een stukje kabel dus patroon I Dan zie je een stuk tricot wat steeds breder wordt en dat komt door je meerderingen Er staat nl dat je die steken in jersey = tricot moet breien . Ieder hokje op je tekening is geen toer ,maar de eerste rij is toer 1t/m 11 . Dat is het stukje op je foto wat op boordsteek lijkt Het volgende blokje geeft de toeren 13 t/m 24 aan . Je meerdert dus alleen aan de rechter kant van je werk ook rechts op je foto
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 22:00
Dit is patroon III, volgens mij dus die flap aan de rechterkant van de foto.



Geen schema tekening te zien Unhappy

Ik heb dus gemeerderd in de 18e rij aan de averechtse kant in het begin van de naald.
Maar ik begin blijkbaar aan het rug-stuk. Dus dat is dus spiegelbeeld?
Of zou ik het erop wagen dat de beide stukken gelijk aan elkaar zouden zijn.. riskant he..
De oneven nummers zijn toch de rechte kant van de naald.
En als ik in het begin van de 18e, AV naald begin te meerderen kom ik toch aan de verkeerde kant uit voor die tricotmeerdering aan de rug-kant?
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 22:12
Tip 3:
Opvallend meerderen: aan de rechterkant altijd voor patroon I 1 st r verdr meerd.

_> Maar als ik het op het einde van men averechtse naald zou breien, komt het niet uit op het einde van de naald maar 17 steken voor het einde...

HOPELOOOSSSS... Bestaat daar geen liedje van? Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2016 om 22:37
k'zou zeggen pakt efkes een andere draad en naalden, zet een tiental steken op. Meerder een keer of 5 zet dan 3 steken af (voor de hals) volgende naald 3 steken bij opzetten en dan een keer of 5 minderen. Dan zie je welke vorm het heeft en of het goed ligt.

Als het niet goed is dan is het in die laatste rechtse steek voor de kantsteek dat je de meerderingen en de op het stuk na de hals minderingen moet doen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 10:27
Veerle, wat een leuk patroon - leuk uitgekozen - gewoon rustig blijven en blijven proberen. Doorgaan met ademhalen en steek voor steek
naald voor naald verder komen. Dit soort patronen zijn vooral in het begin heel ingewikkeld op een bepaald moment zie je het pand
groeien en begrijp je beter waarom je
iets moet doen - volhouden. Als het echt nodig is dat ik ook even meelees dan verwacht ik dat Bep me effe aanschopt, want ik wil nu eerst
de rest van de berichten even bekijken . . . er schijnt bij creaties iets van jou te staan Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 10:28
Ik heb er nog eens over nagedacht vannacht en nu een stukje gebreid want ik kan dit niet uitstaan ,maar volgens mij moet je niet aan het begin van je pen meerderen maar vlak voor dat je aan het patroon begint Dat is dus in je teruggaande pen ( dan klopt die 18e ook )die 3 av aan de goede kant van je werk en dus recht aan de verkeerde kant . Het aantal steken dat je moet breien voordat je aan die meerdering begint wordt dus steeds breder . Die zichtbare meerdering komt dan als een lijn voor je av steken te lopen Die hebben dus een doel . Als je ze aan het begin breit heeft die zichtbaarheid geen doel .

Snap je het nog
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 10:32
Het is een prima patroon voor een regenachtige /stormachtige 2e paasdag .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 10:52
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Het is een prima patroon voor een regenachtige /stormachtige 2e paasdag .

LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 11:18
Het lijkt inderdaad wel zo, 1 grote baan die achterop begint en dan meerder je altijd aan de rechterkant voordat je patroon l
breit. Volgens mij meerder je dan ook aan de goede kant van je werk of zeg ik nou iets tegendraads ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 11:48
Ik heb het helemaal teruggelezen en bekeken
18e naald is goede kant van je werk
Het lijkt dat het deel dat jij breit op de rug begint
de meerderingen zitten altijd net voor patroon 1, niet aan het begin van de naald
ze schuiven steeds meer naar binnen naarmate dat stuk tricot (je meerderingen) breder wordt
Je meerderingen/minderingen zie je op de foto onder haar kin naar haar hand lopen
Op de rug zijn het meerderingen op het voorpand minderingen
Nou, go girl !
 
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 12:01
Heb je patroon I hier al neergezet ?? Ik kan het niet vinden of lees ik er overheen . ?? Want dat bestaat volgens mij uit 15 steken Dan stap je over op patroon II dan stap je over op pat I Patr I moet volgens mij eindigen op aan de goede kant van je werk 3 av steken en dan nog 1 recht en een kantsteek . Dan keer je 1 kantsteek 1 av en dan weer verder in patroon I . Dat doe je dus tot je aan pen 18 komt .Pen 18 1 kantsteek 1 av en dan komt patroon I en voordat je daar aan begint maak je die meerdering . Dan volg je je patroon I en vervolgens II en dan weer I . Keren tot je weer bij pen 18 komt .Keren en dan heb je 1 steek meer om te breien voordat je bij je)zichtbare ' meerdering komt . . .

Die meerdering komt dus aan 1 kant van je werk in je teruggaande pen voor je aan pat I begint . 3 x om de 18 pennen 3x om de 12 2x om de 10 en 5x om de 8 . Dan is dat stukje tricot 13 steken breed geworden
Dat is dus 78 plus 13 ° 91 steken Dan begint op 60 cm van de opzet aan de hals .

Ik kan er niets anders van maken Dit is dus het middelste deel rug en voorpand
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 18:30
patroon I is gewoon die kabel. Niet ingewikkeld.

K heb er ook aan veel zitten denken, denken en denken.

Volgens mij kan het niet anders dan de 18e naald averecht breien:
1kst, 1st, pat I, pat II, pat I, vermeerdering, 1kst.
Als je het dan op de achterkant van de rug houd, komen die meerderingen aan de rechterkant, het midden van het lichaam.
Al vind ik dat dit totaal niet duidelijk is in het patroon als het zo echt zou moeten...
_> dan zou er toch 'na' patroon I staan.

Met begin of einde van de naald bedoel ik inderdaad wel eerst de kst breien en uit de volgende die vermeerdering.

Toch niet normaal dat we er allemaal ons hoofd over breken..

En sorry, maar ik wilde jullie zeker geen slapeloze nacht of onrustige dag geven hoor Wink
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 19:25
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Heb je patroon I hier al neergezet ?? Ik kan het niet vinden of lees ik er overheen . ?? Want dat bestaat volgens mij uit 15 steken Dan stap je over op patroon II dan stap je over op pat I Patr I moet volgens mij eindigen op aan de goede kant van je werk 3 av steken en dan nog 1 recht en een kantsteek . Dan keer je 1 kantsteek 1 av en dan weer verder in patroon I . Dat doe je dus tot je aan pen 18 komt .Pen 18 1 kantsteek 1 av en dan komt patroon I en voordat je daar aan begint maak je die meerdering . Dan volg je je patroon I en vervolgens II en dan weer I . Keren tot je weer bij pen 18 komt .Keren en dan heb je 1 steek meer om te breien voordat je bij je)zichtbare ' meerdering komt . . .


Zo lees ik het eigenlijk ook.. maar dan komt het aan de verkeerde kant uit.. aan de buitenkant..
Al heb je natuurlijk geen zicht op de achterkant Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 20:03
In je eerste 17 pennen meerder je niet . Pas in je 18e ga je die meerdering maken en dat is dan de achterkant van je werk dan kan je toch voor je patroon begint meerderen .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns