Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help ;-)

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2016 om 20:43
Ik begin nu gewoon te denken dat we misleid zijn door 'het rugdeel'.
Want als je verder leest na de afkantingen voor de hals blijft het 'omgekeerd' in mijn ogen.
Maar als je nu zou beginnen aan de voorkant lijkt het allemaal precies wel te kloppen..
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2016 om 11:27
Er staat middelste deel rug- en voorpand en vervolgens opzetten x steken voor rugpand, dus volgens mij begin je achter en dan kun
je voor het 1e patroon l zichtbaar meerderen. En dan is het zoals op het plaatje in mijn ogen, ik kan haar rug niet zien, maar de meerderingen achter
zitten daar waar de minderingen voor zitten (dat gladde stuk onder haar kin.
 
Maar raak je dan verder in de tekst van de leg ? Ik zal even verder lezen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2016 om 11:42
Aha ik zie het, in mijn ogen klopt het eerste deel je breit vanaf onder de rug, de tricot steken zitten rechts, als je bij de hals komt worden die
steken afgekant, daarna krijg je een "schouder" en dan moet je in rij 20 76 steken breien en 14 steken extra opzetten en dat is verwarrend
omdat toer 20 net als toer 18 de goede kant van het werk zou moeten zijn en precies dat is verwarrend.
Mijn oplossing zou zijn, bedenk waar die steken moeten komen (rechts van die banen) en maak ze dan in dat ritme, maar net een toer eerder of later.
Net wat je wil, maar wel consequent blijven.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2016 om 19:02
Hoi hoi,

Geen nieuws.. goed nieuw Wink (voorlopig toch)

Ik wou even laten weten hoe het ging.
Ik heb dus de meerderingen voor patroon I gemaakt, dus dit zorgt ervoor dat ik het voorpand heb gemaakt (ipv de rug zoals vermeld).
Dit maakt het wat omslachtiger dat bij de afkantingen voor de hals, ik iedere keer een nieuwe draad moet opzetten daar de afkantingen op deze manier op het einde van de naald komen.
Maar, so far, so good, ik hoop dat het 2 gelijke stukken worden dat dit geen probleem zal vormen.
Heb ook gezien dat het stuk 126cm zal zijn en ik bij de voorkant van de hals aan 60cm moet beginnen afkanten dus komen we in het midden uit.
Dus buiten wat 'spiegelbeeld werken' denk en hoop ik dat het goed zal komen.

Ik hou jullie op de hoogte, en denk wel bij het volgende stuk nog wel een vraagje zal hebben.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2016 om 20:58
Leuk dat je dit doet .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2016 om 13:23
Ik zou smokkelen met die afkantingen, maar denk maar zo je leert overal van en het meest van je eigen fouten. Wink
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns