|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Lizzi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 844 |
![]() Posted: 17 April 2008 om 16:42 |
Ik vroeg me laatst af hoe en wanneer ik begonnen ben met haken, breien, borduren,... En ik kon het mij gewoon niet meer herinneren! Ik weet zelfs niet meer wat ik als eerste werkje ooit gemaakt heb. Spijtig he.
Wie herinnert het zich nog wel?? En wie heeft er nog foto's van? |
|
groetjes, Marlies
|
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
Geen foto's meer. Maar mijn allereerste handwerkje was een koordje van vingerhaken. Ik ben net zolang doorgegaan tot de bol op was. Was toen een jaar of 5.
|
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
|
naatje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
![]() |
GEEN FOTO'S HELAAS.IK WEET WEL DAT IK OP DE LAGERE SCHOOL HANDWERKLES KREEG EN WE EEN PANNELAP MOESTEN HAKEN.[10 JAAR]
DE JUF VOND DAT IK MOOI HAAKTE ,IK MOCHT DE ANDERE KINDEREN HELPEN HET TE LEREN. IK NATUURLIJK TROTS,TOTDAT DE JUF NA ENIGE MINUTEN MIJ RIEP EN ZEI DAT IK MAAR MOEST STOPPEN WANT IK LEGDE HET VERKEERD UIT.IK LIET IEDEREEN HAKEN ZOALS IK DAT DEED,NIET ZOALS HET VOLGENS HET BOEKJE VAN DE HANDWERK MIEP MOEST.IK HAAK MET DE NAALD HELEMAAL IN MIJN HAND,DUS NIET TUSSEN 2 VINGERS.WAS DAT MENS BOOS OP ME,OMDAT IK HET VERKEERD DEED,STOM HE,MAAKT HET NOU UIT HOE JE HAAKT ALS JE RESULTAAT MAAR GOED IS TOCH. IK HEB EEN SLECHT GEHEUGEN WAT BETREFT MIJN JEUGD,MAAR DAT ZAL IK NOOIT VERGETEN. GROETJES RENATE |
|
![]() |
|
![]() |
|
huppel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
![]() |
Mijn eerste breiwerk thuis was een knalrood babybroekje voor mijn pasgeboren broertje. Of hij hem ooit aangehad heeft, weet ik niet meer. Mijn eerste breiwerkje op school was een poppesjaaltje van 5 steken. en alleen maar rechtbreien. dat was in de eerste klas. 1962. De handwerkjuf heette juffrouw Geluk. Aan borduren had ik een hekel, omdat ik als linkshandige alles rechts moest doen. Pas toen ik het gewoon links kon doen (natuurlijk niet op school) vond ik het eigenlijk erg leuk. Heb al heel veel geborduurd. Mijn eerste haakwerk was een poedel om een fles gehaakt. Die fles heeft jaren gediend als spaarpot. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Mijn eerste was op de lagere school,moest een washandje breien op vier pennen,in blokjes van gele katoen.Vreselijk was dat.Ik begrijp nog steeds niet dat ik daarna toch verder ben gegaan en het nog steeds leuk vind.
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ik heb altijd gedcaht dat ik niet kon haken. Dus ik haakte tot voor kort ook nooit. Afgezien van misschien eens een keer een bloempje of iets anders kleins. Dus mijn eerste echte werkje weet ik nog heel goed. Die heb ik verleden jaar gemaakt. Een bikini voor baby born http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=1384&K W=odette en daarna dit truitje http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=1430&K W=odette Maar mijn eerste echte ontdekking van het haken was het hooddoekje van Joke.
|
|
![]() |
|
miep ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
![]() |
Oh, geen flauw idee. Ik heb leren breien van mijn oma (maar dat is alweer heeeeel lang geleden), ik weet het echt niet meer. Zal waarschijnlijk gewoon wel een lapje met ribbels zijn geweest
![]() |
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Wanneer dat precies is geweest, die eerste steken op de breipennen, weet ik niet meer zal zo'n jaar of 6 geweest zijn denk ik. Maar wat ik nooit zal vergeten is dat mijn vader de steken voor me heeft opgezet. Mijn moeder kon dat niet. Die heb ik later toch nog breien geleerd en heeft menig trui gemaakt voor mij en mijn zus. Haken heb ik op mijn negende geleerd van een buurvrouw samen met mijn toen inmiddels handwerkende moeder.
|
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
Haken enbreien heb ik op de lagere school geleerd van de handwerk Juf voor mijn gevoel heb ik het altijd gekund en naaien savonds, heb het over de lagere school periodeal zat ik als mijn moeder dacht dat ik op bed lag stiekum op zolder, daar was mijn slaapkamertje ook, achter het spekhok, daar stond een oude naaimachine barbie kleertjes in elkaar te frutselen daar lagen ook oude marions die ik dan bekeek en van de plaatjes van hoe leg je iets op de stof, die tekende ik na, en daar maakte ik kleertjes van voor de barbie daar op dat kamertje begon ik ook met de eerste sinterklaas suprise, roofde van alles mee naarboven uit huis wat ik dacht te kunnen gebruiken voor die suprise dus ik ben van jongs af aan al een frubbelaarster. |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Wanda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 December 2007 Status: Offline Points: 2280 |
![]() |
het eerste wat ik mij herinner is dat ik op de ulo een trappelzak moest naaien, helemaal met de hand later heb ik voor mijn kinderen wel gebreid en genaaid, was voor mijn dochter een jurkje aan het naaien toen haar broer boos werd, want die wilde ook een jurk. haken kon ik toen niet, maar mijn moeder haakte wel en ik dacht wat zij kan, moet ik toch ook kunnen. door mijn ziekte heb ik een hele tijd niet gebreid of gehaakt, tot vorig jaar in frankrijk, zag een boek liggen met frans en nederlandse beschrijving en leuke katoen en sindsdien ben ik er weer verknocht aan.
|
|
WANDA
![]() Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van |
|
![]() |
|
pppetra ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 09 Maart 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 174 |
![]() |
mijn eerste werkje was een sjaal voor mijn knuffelbeer, waar ik trouw mee sliep, geen beer geen slaap..
gebreid met oude wol van mijn moeder die na een maand eindelijk de steken opzette en me de ribbelsteek leerde, ik was vijf jaar en heb de sjaal veel te lang gemaakt, maar het breien was ook zo leuk mam ik moet nieuwe steken, je raad het al na een paar dagen had ik weer een draad daarna niet meer gebreid tot vorig jaar, opnieuw aan de sjaal gegeaan en die keer zonder één enkele steek kwijt te raken. haken heb ik nooit geleerd en ondanks trouwe oefening iedere twee dagen minstens een uur ziet mijn haakwerk er nog steeds erg slordig uit;( |
|
![]() |
|
rita_1709 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
![]() |
hallo iedereen, ik denk niet dat iemand ooit mijn eerste breiwerkje zou willen zien. het was ergens in het begin van de lagere school, een ondefineerbaar voorwerp in een soort hard roze katoen (bah). ik trok en trok eraan om maar een centimeterke te winnen, smokkelde het mee naar huis, waar mijn ma er enkele reken aanbreide... het was een vormloos, vuil stuk breiwerk... heb eigenlijk nooit geweten wat het was of waarvoor het diende... een vijftal jaar later kreeg ik een tas met mooie felgroene breiwol en de bijbehorende naalden... ik maakte er een mooie trui van voor mezelf (met de hulp van mijn ma) en sindsdien heb ik er zeker al honderden gebreid.. nu ben ik een beetje (uit noodzaak) overgeschakeld op haken en ik doe het even graag... zo zie je maar... nu is handwerken een deel van mijn leven, dat ik niet graag zou willen missen. Groetjes, rita. |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Trouwens breien heb ik altijd wel gedaan. Dat kon ik als kind al, weet niet precies hoe oud ik was. Maar op de lagere school kon ik zeker al breien. Weet niet meer wat het eerste werkje is geweest, zal wel iets van een sjaal ofzo zijn geweest. Ik heb zoveel grebreid ik weet het gewoon niet meer. Toen ik een jaar op 13/14 was breide ik hele truien voor mij zelf. Toendertijd was ik vooral gek op dingen erop mazen of met verschillende kleurtjes breien. Als er ergens een baby was geboren maakte ik een klein truitje met eendjes of een treintje. Toen ik een jaar op 20 was was het breien een beetje uit de mode en naaide ik vooral veel kleding. Toen mijn kinderen geboren waren heb ik het breien weer opgepakt. |
|
![]() |
|
klamadi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 709 |
![]() |
mijn eerste werkje was een inkt lap je moest 2 vierkantjes breien ribbels en de juf gaf je later 2 katoenen lapjes die je er tussen moest doen en een knoop om er als sier boven op te naaien ik heb hem nog maar hij zit in de kist met spullen van mijn overleden vader ik ben er nog niet aan toe om het er uit tehalen maar dat komt terzijner tijd
|
|
groetjes
KLAZIEN |
|
![]() |
|
breidje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3928 |
![]() |
het eerste breiwerkje wat ik me kan herinneren was op de lagereschool. we moesten een dasje breien. wat voelde ik mij toen ellendig.
|
|
wil
![]() |
|
![]() |
|
catharina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
![]() |
eerste klas lagere school.Iets van breien, maar wat weet ik niet meer.En een zeilbootje borduren op telstof, dat vond ik heel mooi om te doen. |
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
amandel ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
![]() |
Mijn eerste breiwerkje, ja weet ik nog goed. Ik was altijd al aan het rommelen bij mijn oma want die breide altijd van die heerlijke overbroekjes voor ons en wolletjes (hemdjes) brrrrrrr. Toen ik denk ik, 6 jaar was heb ik mijn eerste breiwerkje gemaakt. Een recht lapje, (kwam ook niet helemaal recht) ribbels en ook nog met diverse kleurtjes die met grote koeisteken om een kleerhangertje vastgenaaid. En mijn 2de werkje weet ik ook nog, een pitrieten pannenonderzetter. Die heb ik een paar jaar geleden gevonden bij mijn moeder, die toen naar een verzorgingshuis ging. groetjes irene. |
|
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
|
![]() |
|
ab63 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3217 |
![]() |
Mijn eerste breiwerkje was wat ze toen nog huishoudschool nooemden. Gewoon een recht lapje. En owee als je een steek liet vallen, dan was het uithalen en overdoen |
|
GROETJES ANGELA
|
|
![]() |
|
tdv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
me allereerste breiwerkje was op de lagere school,toen moesten we een poes van een rechte lap breien,heb hellaas geen fofo en waar de poes is weet ik ook niet meer. sinds twee jaar ben ik weer begonnen met breien en toen was me eerste werkje een ouderwetse badpak voor de baby born
![]() |
|
groetjes tine
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
leuk al die ervaringen,ik naaide als klein kind van 7 al wel poppenkleertjes,moest op naailes toen ik 11 werd ,heb daar echt lakens leren verstellen,daarna nooit meer gedaan.Het mooiste was toen een petticoat met stroken en kantjes,heb altijd veel genaaid en rond de 20 pas het haken en breien opgepakt.heb ook van kleins af aan veel geborduurd.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |