Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenherinner jij je je eerste werkje nog?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: herinner jij je je eerste werkje nog?
    Posted: 17 April 2008 om 16:42
Ik vroeg me laatst af hoe en wanneer ik begonnen ben met haken, breien, borduren,... En ik kon het mij gewoon niet meer herinneren! Ik weet zelfs niet meer wat ik als eerste werkje ooit gemaakt heb. Spijtig he.
Wie herinnert het zich nog wel?? En wie heeft er nog foto's van?
groetjes, Marlies
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 16:48
Geen foto's meer. Maar mijn allereerste handwerkje was een koordje van vingerhaken. Ik ben net zolang doorgegaan tot de bol op was. Was toen een jaar of 5.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 16:54
GEEN FOTO'S HELAAS.IK WEET WEL DAT IK OP DE LAGERE SCHOOL HANDWERKLES KREEG EN WE EEN PANNELAP MOESTEN HAKEN.[10 JAAR]
DE JUF VOND DAT IK MOOI HAAKTE ,IK MOCHT DE ANDERE KINDEREN HELPEN HET TE LEREN.
IK NATUURLIJK TROTS,TOTDAT DE JUF NA ENIGE MINUTEN MIJ RIEP EN ZEI DAT IK MAAR MOEST STOPPEN WANT IK LEGDE HET VERKEERD UIT.IK LIET IEDEREEN HAKEN ZOALS IK DAT DEED,NIET ZOALS HET VOLGENS HET BOEKJE VAN DE HANDWERK MIEP MOEST.IK HAAK MET DE NAALD HELEMAAL IN MIJN HAND,DUS NIET TUSSEN 2 VINGERS.WAS DAT MENS BOOS OP ME,OMDAT IK HET VERKEERD DEED,STOM HE,MAAKT HET NOU UIT HOE JE HAAKT ALS JE RESULTAAT MAAR GOED IS TOCH.
IK HEB EEN SLECHT GEHEUGEN WAT BETREFT MIJN JEUGD,MAAR DAT ZAL IK NOOIT VERGETEN.

GROETJES RENATE
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 17:00

Mijn eerste breiwerk thuis was een knalrood babybroekje voor mijn pasgeboren broertje. Of hij hem ooit aangehad heeft, weet ik niet meer.

Mijn eerste breiwerkje op school was een poppesjaaltje van 5 steken. en alleen maar rechtbreien. dat was in de eerste klas. 1962. De handwerkjuf heette juffrouw Geluk.

Aan borduren had ik een hekel, omdat ik als linkshandige alles rechts moest doen. Pas toen ik het gewoon links kon doen (natuurlijk niet op school) vond ik het eigenlijk erg leuk. Heb al heel veel geborduurd.

Mijn eerste haakwerk was een poedel om een fles gehaakt. Die fles heeft jaren gediend als spaarpot.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 18:18
Mijn eerste was op de lagere school,moest een washandje breien op vier pennen,in blokjes van gele katoen.Vreselijk was dat.Ik begrijp nog steeds niet dat ik daarna toch verder ben gegaan en het nog steeds leuk vind.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 18:20

Ik heb altijd gedcaht dat ik niet kon haken. Dus ik haakte tot voor kort ook nooit. Afgezien van misschien eens een keer een bloempje of iets anders kleins. Dus mijn eerste echte werkje weet ik nog heel goed. Die heb ik verleden jaar gemaakt. 

Een bikini voor baby born http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=1384&K W=odette

en daarna dit truitje http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=1430&K W=odette 

Maar mijn eerste echte ontdekking van het haken was het hooddoekje van Joke.

odette
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 18:47
Oh, geen flauw idee. Ik heb leren breien van mijn oma (maar dat is alweer heeeeel lang geleden), ik weet het echt niet meer. Zal waarschijnlijk gewoon wel een lapje met ribbels zijn geweest.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 20:34
Wanneer dat precies is geweest, die eerste steken op de breipennen, weet ik niet meer zal zo'n jaar of 6 geweest zijn denk ik. Maar wat ik nooit zal vergeten is dat mijn vader de steken voor me heeft opgezet. Mijn moeder kon dat niet. Die heb ik later toch nog breien geleerd en heeft menig trui gemaakt voor mij en mijn zus. Haken heb ik op mijn negende geleerd van een buurvrouw samen met mijn toen inmiddels handwerkende moeder.
Groetjes,
Dorine
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 21:39

Haken enbreien heb ik op de lagere school geleerd van de handwerk Juf voor mijn gevoel heb ik het altijd gekund en naaien

savonds, heb het over de lagere school periodeal zat ik als mijn moeder dacht dat ik op bed lag stiekum op zolder, daar was mijn slaapkamertje ook, achter het spekhok, daar stond een oude naaimachine barbie kleertjes in elkaar te frutselen

daar lagen ook oude marions die ik dan bekeek en van de plaatjes van hoe leg je iets op de stof, die tekende ik na, en daar maakte ik kleertjes van voor de barbie

daar op dat kamertje begon ik ook met de eerste sinterklaas suprise, roofde van alles mee naarboven uit huis wat ik dacht te kunnen gebruiken voor die suprise dus ik ben van jongs af aan al een frubbelaarster.

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 21:56

het eerste wat ik mij herinner is dat ik op de ulo een trappelzak moest naaien, helemaal met de hand

later heb ik voor mijn kinderen wel gebreid en genaaid, was voor mijn dochter een jurkje aan het naaien toen haar broer boos werd, want die wilde ook een jurk.

haken kon ik toen niet, maar mijn moeder haakte wel en ik dacht wat zij kan, moet ik toch ook kunnen.

door mijn ziekte heb ik een hele tijd niet gebreid of gehaakt, tot vorig jaar in frankrijk, zag een boek liggen met frans en nederlandse beschrijving en leuke katoen en sindsdien ben ik er weer verknocht aan.

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2008 om 22:22
mijn eerste werkje was een sjaal voor mijn knuffelbeer, waar ik trouw mee sliep, geen beer geen slaap..
gebreid met oude wol van mijn moeder die na een maand eindelijk de steken opzette en me de ribbelsteek leerde, ik was vijf jaar en heb de sjaal veel te lang gemaakt, maar het breien was ook zo leuk

mam ik moet nieuwe steken, je raad het al na een paar dagen had ik weer een draad

daarna niet meer gebreid tot vorig jaar, opnieuw aan de sjaal gegeaan en die keer zonder één enkele steek kwijt te raken.

haken heb ik nooit geleerd en ondanks trouwe oefening iedere twee dagen minstens een uur ziet mijn haakwerk er nog steeds erg slordig uit;(
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 07:36

hallo iedereen,

ik denk niet dat iemand ooit mijn eerste breiwerkje zou willen zien. het was ergens in het begin van de lagere school, een ondefineerbaar voorwerp in een soort hard roze katoen (bah). ik trok en trok eraan om maar een centimeterke te winnen, smokkelde het mee naar huis, waar mijn ma er enkele reken aanbreide... het was een vormloos, vuil stuk breiwerk... heb eigenlijk nooit geweten wat het was of waarvoor het diende...

een vijftal jaar later kreeg ik een tas met mooie felgroene breiwol en de bijbehorende naalden... ik maakte er een mooie trui van voor mezelf (met de hulp van mijn ma) en sindsdien heb ik er zeker al honderden gebreid..

nu ben ik een beetje (uit noodzaak) overgeschakeld op haken en ik doe het even graag... zo zie je maar... nu is handwerken een deel van mijn leven, dat ik niet graag zou willen missen.

Groetjes,

rita.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 11:34

Trouwens breien heb ik altijd wel gedaan. Dat kon ik als kind al, weet niet precies hoe oud ik was. Maar op de lagere school kon ik zeker al breien. Weet niet meer wat het eerste werkje is geweest, zal wel iets van een sjaal ofzo zijn geweest. Ik heb zoveel grebreid ik weet het gewoon niet meer. Toen ik een jaar op 13/14 was breide ik hele truien voor mij zelf.

Toendertijd was ik vooral gek op dingen erop mazen of met verschillende kleurtjes breien. Als er ergens een baby was geboren maakte ik een klein truitje met eendjes of een treintje.

Toen ik een jaar op 20 was was het breien een beetje uit de mode en naaide ik vooral veel kleding. Toen mijn kinderen geboren waren heb ik het breien weer opgepakt. 

odette
Back to Top
klamadi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 12:17
mijn eerste werkje was een inkt lap je moest 2 vierkantjes breien ribbels en de juf gaf je later 2 katoenen lapjes die je er tussen moest doen en een knoop om er als sier boven op te naaien ik heb hem nog maar hij zit in de kist met spullen van mijn overleden vader ik ben er nog niet aan toe om het er uit tehalen maar dat komt terzijner tijd
groetjes
        KLAZIEN
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 12:19

het eerste breiwerkje wat ik me kan herinneren was op de lagereschool.

we moesten een dasje breien.
10 steken opzetten en recht breien.
op een bepaald moment ging het niet goed met mijn werkstuk, ik wist ook niet hoe het kwam, maar dat ding werd steeds smaller.
als de juf langsliep om te kijken frommelde ik het snel inelkaar  en half onder de tafel in de hoop dat ze het niet zag en mij voorbij liep. {nee dus}

wat voelde ik mij toen ellendig.

wil    
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 13:55

eerste klas lagere school.Iets van breien, maar wat weet ik niet meer.En een zeilbootje borduren op telstof, dat vond ik heel mooi om te doen.

Groetjes Catharina

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 13:56

Mijn eerste breiwerkje, ja weet ik nog goed. Ik was altijd al aan het rommelen bij mijn oma want die breide altijd van die heerlijke overbroekjes voor ons en wolletjes (hemdjes) brrrrrrr. Toen ik denk ik, 6 jaar was heb ik mijn eerste breiwerkje gemaakt. Een recht lapje, (kwam ook niet helemaal recht) ribbels en ook nog met diverse kleurtjes  die met grote koeisteken om een kleerhangertje vastgenaaid.  En mijn 2de werkje weet ik ook nog, een pitrieten pannenonderzetter. Die heb ik een paar jaar geleden gevonden bij mijn moeder, die toen naar een verzorgingshuis ging.

groetjes irene.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 13:58

Mijn eerste breiwerkje was wat ze toen nog huishoudschool nooemden. Gewoon een recht lapje. En owee als je een steek liet vallen, dan was het uithalen en overdoen. Ook heb ik daar leren naaien en borduren. Mijn eerste echte goede breiwerk was een truitje voor mijn nichtje dat geboren werd in 1982. Daarna was ik niet meer te stoppen. Ik heb van alles gebreid voor haar en haar zusje. tot babyjurkjes aan toe. Daarna kreeg ik een periode dat ik niets kon doen vanwege ziekte en nu brei ik er weer op los. Weliswaar stukken langzamer, maar ach......Haken heb ik een paar maanden terug geleerd. De roze Dribbel was mijn eerste project.

GROETJES ANGELA
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 14:06
me allereerste breiwerkje was op de lagere school,toen moesten we een poes van een rechte lap breien,heb hellaas geen fofo en waar de poes is weet ik ook niet meer. sinds twee jaar ben ik weer begonnen met breien en toen was me eerste werkje een ouderwetse badpak voor de baby born
groetjes tine
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 April 2008 om 14:07
leuk al die ervaringen,ik naaide als klein kind van 7 al wel poppenkleertjes,moest op naailes toen ik 11 werd ,heb daar echt lakens leren verstellen,daarna nooit meer gedaan.Het mooiste was toen een petticoat met stroken en kantjes,heb altijd veel genaaid en rond de 20 pas het haken en breien opgepakt.heb ook van kleins af aan veel geborduurd.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns