Het breiwerk draaien... Help! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Angel_3D ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Februari 2013 Status: Offline Points: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Februari 2013 om 23:03 |
Beste breigenoten
Ik ben bezig in het boek van 'Gebreide dieren' Ik ben aanbeland aan het onderdeel voor de KOP... in het werk staat er brei 50 av, draaien, ... Maar ik heb dan nog 14 steken op mijn naald staan... Wat gebeurt er daar dan mee? Verder staat daar nix meer over in over die steken.... hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel.... en kunnen jullie mij verder helpen..... Dank je wel! Angel
|
|
![]() |
|
Sonjake ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 90 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Weet niet echt wat je bedoelt, welk dier moet het uiteindelijk worden?
Heb je al een stuk gebreid of is dit de start van de kop? |
|
![]() |
|
miraatje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 09 Januari 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 354 |
dat zijn verkorte nld, dus gewoon die 50st breien en dan gewoon keren, daar door komt de vorm in het kopje, gewoon doen wat er staat en je zult zien dat het goed komt
|
|
![]() |
|
Angel_3D ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Februari 2013 Status: Offline Points: 15 |
Ja ik heb al een aantal rijen gebreid
Ik start met 72 steken op mijn naald daarna minderen (7r, 2 r samenbr) tot eind (64 st) volgende toer 50 av, draaien volgende toer 1 st r afh, 35 r, draaien. maar als ik 50 steken av brei heb ik nog 14 steken over staan... daarna brei ik maar 35 steken en heb ik er weer een aantal over... maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Ik begrijp het allemaal niet zo goed.... HELP
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Dit heet : verkorte toeren. Je krijgt een soort waaier. Misschien zie je het straks wel, doe maar gewoon wat er staat.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Eventuele gaatjes kun je later aan de verkeerde kant wegmazen.
Er is ook een trucje om ze te vermijden: Je breit het aantal steken dat je moet doen en dan neem je even de volgende steek op de naald, slaat de draad eromheen, en zet die steek ongebreid terug en begint met de teruggaande steken. Dan zie je geen gaatje, wel een dwarslusje. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
hartelijk dank aan iedereen.
Nu begrijp ik het patroon. Soms vind ik het wel moeilijk iets te breien als ik het niet goed begrijp.... Groetjes Angel
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |