Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het Grote Poppen Topic!

 Reageer Reageer Pagina  <12345 39>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 15:57
Ik zag een maand geleden nog een paar Baby Borns bij de Wibra staan voor € 20, in doos met babyspulletjes. In de speelgoedwinkel staan ze ook, net als het kleinere popje Annabel en de minibabyborns.

Frea, wordt je nu niet aangestoken door het poppenvirus? En je laat je moeder toch zeker dit topic zien? Dan weet ze dat ze niet alleen staat in haar hobby.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 16:41
Ik zal haar zeker dit topic laten lezen.Mijn kleindochter wordt in april 1 jaar en wat heeft overgrootoma gekocht: Natuurlijk 1 pop, en wel een zwarte pop. Van mijn zoon en schoondochter krijgt ze een poppenwagen en ook 1 pop. Misschien ga ik inderdaad nog wel eens poppenkleertjes maken.Zal binnenkort foto's maken.
Back to Top
vijvertje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 November 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vijvertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 04:07

Ik heb een kleindochtertje van bijna 5....zij heeft me aangestoken met het poppenvirus.

Vandaar dat ik dit topic super vind.

Ik heb recent een zoektocht achter de rug naar een Barbie uit 2006 (geboortejaar van mijn kleindochter). Ik heb er tijden over gedaan om een Barbie te vinden met een Mattelstempel én 2006 op de rug. Blijkt nu dat het niet de rugstempel is die telt ; maar wél de stempel op het hoofd.

Zo ben ik er achter gekomen dat ik een stapel kringloop-barbies heb die wél een rug hebben van een echte barbie , maar een hoofd van een ander poppenmerk.

Ik heb ook een paar BabyBorn-poppen.

Voor Barbie én BabyBorn naai ik kleertjes , want mijn kleindochtertje legt systematisch alle gebreide en gehaakte kleertjes opzij.

Nu ben ik nog op zoek naar een staander (mannequin) voor Barbie. Jullie weten wel : zo'n houder waarop ik een aangeklede barbie kan zetten , zodat ze mooi blijft rechtstaan.Weet iemand waar ik dat kan zoeken?

@ IngeDeV:

Voor wat betreft vindplaatsen van 2dehands BabyBorn en Barbie : ook op de Belgische veilingsite (2dehands.be) zijn regelmatig BB's en Barbie's te koop. Regelmatig checken in jouw eigen streek is de boodschap; dan kan je de pop afhalen en controleren.

Ik betaalde €9 en € 12 voor Baby Born-poppen en € 4 tot € 6 voor Barbiepoppen (de duurste barbie's hadden wél mooie jurkjes/pakjes)

 

 

 

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 08:17
Volgens mij heeft Tullip (Ellen) zelf eens een standaard
gemaakt, mischien kun je haar eens vragen.
Zij maakt hele mooie creatie'voor de barbie.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 10:56
Je kunt die standaards wel op internet vinden, maar misschien bij Action figures. Mijn man had ze gekocht voor zijn Star Wars figuren en mij er een paar gegeven.

Ik heb ook al eens gezien dat iemand Barbie in een glas had gezet om te fotograferen. Met een lange jurk, die over het glas valt kan dat heel goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 11:32
Van 01
Deze 2 barbies heb ik al jaren in huis.Toen mijn jongste zoon 18 werd kreeg hij van zijn vriendengroep deze 2 barbies.Ik heb ze nu maar van zolder gehaald,wie weet in de toekomst wat er met ze gaat gebeuren.
Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1009
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 12:45

Super leuk zo'n poppen topic. Ik ben ook helemaal gek van poppen. Ben ze nu zelf aan het maken en de kleertjes natuurlijk ook.

Misschien een tip voor mensen uit brabant in mei hebben wij hier in Tilburg "de meimarkt" heel het centrum staat vol met kraampjes met 2de hands spullen. Daar heb ik vorigjaar ook een paar bb voor een leuke prijs gekocht. Het is in het weekeend van 21 en 22 mei. (zaterdag avond begint het al)

Ik ga het hier volgen dus wie weet komt er ook nog iets van mijn hand hier te staan.

Gr Nancy

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 14:17
m'n kleinkinders hebben allebei een babyborn, ik ben ijverig bezig om diverse verkleedkleertjes te maken die geschikt zijn voor kleine handjes, maar zoals Jips al zegt, als je een model hebt werkt dat prettiger, dus ga ik ook maar op zoek naar een eigen babyborn heb wel een pop bij de kringloop gekocht maar van deze pop zijn de voetjes volgens mij veel kleiner als van de babyborn), zodat ik moeite heb de kleertjes goed op maat te maken. M'n kleinkinderen wonen te ver weg om de pop effe te lenen. Barbies heb ik nog wel van m'n dochter, dus die zijn geen probleem. Heb zelfs opa ingeschakeld en die heeft bedjes gemaakt voor de barbies en een hobbelpaardje voor de babyborn en een kledingrekje met hangertjes. Hij heeft nu zelfs een poppenbolderkar gemaakt, er stond een foto ergens in een andrea kreativ, maar geen tekening, dus heeft hij er z'n eigen draai aangegeven.
lydia wijsbroek
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 14:26

Voor wie geïnteresseerd is in kleding maken voor de Baby Born en geen pop als model bij de hand heeft, is dit een handige maattabel: KLIK

Lydia: Je kunt marktplaats in de gaten houden of bijv. op koninginnedag naar de rommelmarkt gaan. Ik heb nu 2 blanke en een bruine Baby Born

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 15:07
Voor de Barbieateliers heb ik een selectie uit Diana's en 3 suissesboekjes en zelfs een paar hele Barbieboekjes. Voor de nieuwelingen, bedoel ik, degenen die eerder voor Barbie dingen vroegen, hebben ze al.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 16:00

MIJN meissies, 2 weken geleden geadopteerd (voor een z8 prijsje)..ze zitten nu nog in het bedje van Niek, m'n kleinzoon en als oma tijd heeft gaat ze haken voor hen maar eerst nog een ''paar'' Barbies aankleden..die foto's komen nog want ze liggen nu nog allemaal verspreid door het huis ;-))P.s. ze zijn vernoemd: naar m'n enige zus en naar smoeder en Youkie is vernoemd naar het aapje waar m'n vader vroeger verhaaltjes over verzon en vertelde in onze jeugd, memories ;-)))

 

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2011 om 16:15

Ooooooooooooooo Marlene, super! Net zo'n leuk stel als ik heb hè?

Weet je wat ook zo leuk is? Dat je de 2 blanken ook als tweeling aan kunt kleden, je kunt alle kanten op

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 13:50

Ik heb Jessy ook in een nieuwe outfit gestoken, het bestaat uit: Gehaakte tuniek (op gevoel gehaakt; zonder patroon! ) met een gebreid omslagrokje, een gehaakte handtas, gebreide schoentjes met Hello Kitty versiering en een gehaakte haarband.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 14:23
heb een blanke babyborn gekocht op marktplaats, hoop dat die snel binnen is. Moest wel als postpakket was tever om te gaan halen
lydia wijsbroek
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 14:26

Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

heb een blanke babyborn gekocht op marktplaats, hoop dat die snel binnen is. Moest wel als postpakket was tever om te gaan halen

Ooooooooooooo leuk Lydia! Als je patroontjes wilt om te haken of te breien, gil maar hoor. Dan help ik je vast op weg

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 14:26
barbiestandaards kun je hier bestellen
lydia wijsbroek
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 15:44
Wat een leuk setje heeft Jessy aan.
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 16:59
ik heb wel ergens patroontjes uit een knippie voor de baby
born. zal ze eens opzoeken en inscannen van het weekend.
groetjes miranda
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 17:04
Oooooooooooooo meid, dat zou ik leuk vinden! Als ik niet te brutaal ben , zou ik ze graag ontvangen.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 17:44
Zou ik die ook mogen Miranda?

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 39>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns