Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het Grote Poppen Topic!

 Reageer Reageer Pagina  <1 373839
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 09:58
Originally posted by Jips Jips wrote:

Dames,

Magtelt wil jullie graag deze foto's laten zien.

 

De 1e foto is in de zomer van 1956 op school genomen en de 2e foto op Magtelt haar 9e verjaardag (1956).

Op deze foto's is Magtelts liefde voor poppen al duidelijk



Super schattig, de pop op de bovenste foto lijkt op een kader popje en de onderste lijkt op een Wildebrasje Smile
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 10:32
Moet je nagaan wat een oude knarren we nu zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 12:04
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Moet je nagaan wat een oude knarren we nu zijn.


Ja, echt wel mijn hubby en ik zijn volgende maand alweer 40 jaar getrouwd Party
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 14:08
Nostalgie, wat een leuke foto's!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 14:44
Heerlijk die oude foto's

Dat je zomaar een pop mee mocht nemen naar school.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 14:45
Hier een foto van mijzelf..met pop  Ik zal een jaar of 6 zijn geweest.


Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 17:05
Ahhh, jij kijkt daar echt als een trotse poppenmoeder.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 21:19
geweldig die oude foto's,
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2019 om 11:04
Van mij zwerft in huis ook nog een kleuterschoolfoto met een pop in mijn armen.
Die moet haast wel door de fotograaf in mijn armen gedrukt zijn.
Ik had niks met poppen en dat heb ik nog steeds niet.

Toch heb ik ook wel poppen gemaakt, dat vind ik dan weer wél leuk.
Heb er zelf nog twee en zal eens een foto maken en plaatsen.

Maar ik vind het wél heel leuk om jullie verhalen te lezen over hoe jullie snuffelen naar poppen en hoe je ze hebt gevonden en zo en te lezen hoeveel plezier jullie hebben van de poppen en het kleertjes maken.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 08:38
Bij Action liggen elfjespoppen en bij Kruidvat skikampioenpoppen, rond de 35 cm en zo leuk en lief. Ik snap niet dat zoveel kleine meisjes Barbie's krijgen. Deze poppen zijn makkelijker aan en uit te kleden, en voor moeders en oma is het breien en haken voor ze makkelijker en leuker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 08:51
Ben het volkomen met je eens Machtelt .

Ik hen geen kleindochters ,mijn kleinzoon heeft even met de barbie van z'n moeder gespeeld en daar heb ik nog even wat kleertjes voor gemaakt ,maar ik vind het maar stugge dingen .

Ik kon vroeger met mijn pop knffelen en mijn gevoelens delen ,maar dat kan je toch met een barbie niet .
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 09:49
Ik denk, dat tegenwoordig bijna niet meer met poppen wordt gespeeld. Het is allemaal digitaal en op de pc.
Best wel jammer toch.
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 11:05
Mijn kleindochters speelden bij mij thuis liever met autootjes en lego. De poppen lagen in een hoek en dat waren niet van die akelige barbiedingen hoor.
Tja...
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 15:25
Ik geloof zeker dat digitale spellen het winnen van het "gewone speelgoed". Zou het niet kunnen zijn dat de pop meer bedoeld is voor het moedertje spelen, terwijl de barbie meer gericht is op het modebewustzijn? Tenminste, zo heb ik het vroeger ervaren.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2019 om 16:02
Dat idee heb ik ook gehad kamilla...
Ben zelf wel een barbie meisje geweest maar echt poppen had ik niet...
Al zagen die van mij er al snel niet meer uit broertje trok er de koppen van kapot ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2019 om 08:00
De poppen van mijn dochter werden door mijn zoon tot de tanden gewapend op de trap gezet, dat was de "bergbewaking", voor als de marketentster (ikke) daar met catering voor de ontdekkingsreizigers naar boven liep. Ik moest het wachtwoord zeggen tegen pop of teddybeer.

Hij was wel tevreden over de roze Barbiescooter, omdat zijn Actionman daar ook op kon rijden.


Volgens mij waren de oorspronkelijke Barbie's een vervanging voor de papieren aankleedpopjes. Waarom ze dan een ideaalfiguur kregen, dat de meeste meisjes later echt niet konden laten zien, is me nooit duidelijk geworden. Ze moesten wel als rolmodel fungeren in allerlei beroepskleding.

Ik heb ook nooit begrepen, waarom oma's en moeders de gewone meisjespoppen lieten staan en voor de 3de verjaardag van een meisje al een Barbie kochten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 373839

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns