Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhet is weer tijd

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Onderwerp: het is weer tijd
    Posted: 21 Augustus 2007 om 11:47
het is weer tijd voor wat nieuwsgierigheid:

wat is jullie huidige top 3? Van de mijne is vorige keer weinig terecht gekomen, ik zie elke keer nieuwe mooie dingen die ik dan maak.

maar thans:

- babyponcho + shrug
- snowy regions eskimo
- barnacle bill
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 15:09
Ha, ik heb mijn top drie afgeschaft (ben nog wel met een heleboel dingen bezig), maar zodra ik weer iets heb voorgenomen om te maken, komt er iets heel anders tussendoor.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 15:26

Het is meer een top tig op het ogenblik,eerst de familie van peter rabbit,zijn er vijf, drie klaar,daarna nog wat andere beesten voor de markt van chrisje

dit is het haken.

op de pennen een truitje voor jelle.,half klaar,gehaakt truitje voor sylke moeten de mouwen nog ingezet.

En daarna heb ik beloofd voor de drie kindertjes nog een vest te breien,dus de komende maanden is er genoeg werk.Geen haastwerk,ik bepaal mijn eigen tempo,en oh ja ,er heeft nog iemand om een gehaakte lappendeken gevraagd.

ik heb een brei en een haakwerkje onder handen,s'morgens even breien en s'middags haken,zeer overzichtelijk,verdeel mijn tijd een beetje in blokken.

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 15:45

Mijn lady woudmous is bijna af

1: Lord woudmouse

2: wilfred

3: primrose

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 16:40

Ik heb nu alles in huis om een kussen in illusie-breien te gaan maken. Het is het logo van de Transformers. Mijn zoon spaart die. Truien draagt hij niet meer, maar hij wilde wel een kussen voor zijn bank.

Ik ben ook hard bezig met een poncho te maken met de Knit-Wit.

En daarna zie ik het wel. Ik heb voldoende materiaal om wat te beginnen. Ik heb een gehaakt pinwheel vest gezien van Drops. Fantastisch. Ik heb al materiaal liggen wat ik daarvoor kan gebruiken. Mmmm, misschien een idee?

Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 Mei 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 179
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 16:52
Hoi,

Mijn top drie dat ik op het programma heb is:

1. Het babydekentje afhaken (zit ong. halfweg)

2. Gehaakt truitje, wat ik hier op het forum heb gevonden

3. Een autootje/traktor haken

en nog zoveel meer ....

Groetjes The Anny
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 17:57

ik heb niet echt een top 3,ben nu bezig met een ouderwets jurkje

op nummer 2 komt minoes poes inelkaar zetten(hoop ik maar kom er niet uit)

op nummer 3 komt dan denk ik barbiekleding of ga ik bezig met mr en mrs santa claus

groetjes tine
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2007 om 18:53
Ik heb geen top 1,2 of drie, ik brei waar ik zin in heb en op dit moment wil het niet zo als ik het wil.
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 09:27
Mijn top 3 is eigenlijk een top 100 zo langzamerhand  Ben op dit moment bezig met winnie de pooh haken (maar zoals jullie al gelezen zullen hebben, wacht ik nog even op de uitleg van Carola) dus ben ondertussen maar begonnen aan de hello kitty tas voor mijn nichtje en ik moet de bloemen van hello kitty zeemeermin er nog op naaien en de beschrijving uitschrijven.... En dan komen natuurlijk nog wat projectjes voor het goede doel van Chrisje.... dus... ik verveel me geen moment
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 12:48

Top 3????? Top 50 of zo komt eerder in de buurt

Op het moment ben ik met een vestje van sokkenwol bezig,breien.Eigen ontwerp.Dan ben ik nog een paar sokken aan het breien voor iemand.Daarnaast nog steeds de borduurlap(huwelijk) voor mijn oudste dochter,terwijl ik eigenlijk al met die van mijn jongste dochter moet beginnen.En....oh ja, ik ben een spaarpot aan het haken voor de handwerkzaak bij ons.Voor de fooien

Nu ga ik, we gaan op trouwjurken jacht voor mijn jongste dochter.Dat wordt passen en nog eens passen voor haar en wij (mijn 2 zussen en ik) gaan lekker genieten en dromen hoe wij eigenlijk ook wel hadden willen trouwen.

Groetjes Catharina

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 14:03

hallo allemaal,

ik maak ook altijd een stapeltje van mijn patronen en wil dat dan in die volgorde afmaken,maar daar komt nooit wat van,hahahahahahahahahahaha!!!!

zie dan weer nieuwe dingen en wil die dan ook weer maken,dus nu pak ik gewoon dat wat ik leuk vind en soms heb ik wel 4-5 werkjes tegelijk op de pennen liggen,maar 1 voordeel ze zijn dan wel allemaal in 1`keer af!!!

groetjes hesterkerstgek1

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 17:07
Ik heb op het moment een enorme blokkade en eventjes lijkt niks echt te lukken. Ik heb een partij prachtige strengen garen gekregen van een vriendin, oranje/geel/rood chenillse-garen voor pen 5-7, mr het zijn helaas maar vijf strengetjes. Ik wou er heel graag een trui voor mezelf van maken, maar dat lukt natuurlijk NOOOOOIT in maat 52, maar ik wil ontzettend graag iets anders dan een kindertrui, die vermoedelijk toch nauwelijks gedragen wordt (wegens veel te veel kleren om iut te kiezen). Voor een topje is het garen te 'warm', voor een trui te weinig, stola's draag ik niet...... wie weet er eventueel nog een steek die hééél erg uitbreit, nog meer dan gerstekorrel of ajour ?? Want ik zou het zo zonde vinden als die 5 strengen (bollen inmiddels) bij mij óók weer in de restjesmand verdwenen.....

Oh ja, top 3; ik wil een dubbelgebreide etui maken met het kopje van Jack Skellington (Nightmare before Christmas), de gehaakte auto's moeten een keer af want het is bijna november, en ik kan verder met de adventkalender.

....oja, en Assepoester moet nog steeds één arm en een paar roosjes......ik vrees dat deze WIP in een UFO gaat veranderen......Laat ik dat eerst maar effe afmaken dan.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 18:29
Ik heb wel eens gehoord van de luie wijven steek hele lange lussen,weet niet hoe het moet.
Back to Top
wizz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 16
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 18:29

o wat een leuk idee! ik heb op dit moemnt 3 dingen onderhanden en een 4e in m'n hoofd dus dat valt nog wel mee...

1. T-truitje in goudkleurig katoen met kanten baan in voorpand voor kleindochter  Roos van bijna 5 - naar een idee dat ik hier heb gelezen, weet alleen niet meer waar - met een overslag als halsopening, lijkt me perfect!!

2. een teddybeer, was met het patroon van hier begonnen maar ben toch overgegaan op een engels patroon.

3. een trui voor mezelf van lichtgrijs melee garen, een oude haal ik tegelijkertijd uit, is me veel te groot geworden en ik vind het garen zo mooi, wil er een Ierse trui van maken, ben nog maar aan de boord.

4, het plan voor een ochtendjurk, een lange gebreide soort kaftan die ik in plaats van een ochtendjas draag. Ik wil die in Kaffe Fasset patroon breien, maar dan gewoon hele kleuren, want na vijf landverhuizingen heb ik niet meer zoveel leuke interessante restjes. Heb dit idee al vaker gebreid, zit heerlijk!

 

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 19:46
Marleen , je zou evt. een spencer kunnen maken als je dat leuk vindt.Een leuke T- shirt eronder en je hebt weer een combinatie.Zomaar een idee hoor.
Groetjes Catharina

Back to Top
happyknitter26 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 17 November 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 554
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 20:03

een top drie

nou ik ben bezig met peter rabbit maar krijg geen kop aan die kop als die ooit dicht moet

Peter ligt 's nachts lekker warm samen met Tom (van Tom and Jerry) in de breitas

En om niet altijd met van die lange priemen bezig te zijn...het  cars-kevertje van Marike...

Dus we kunnen nog wat verder...

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>Fabie
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 20:54
Hoi Marleen, ik wilde hetzelfde voorstellen als Catharina. Met een spencer kun je weer heel wat combineren. Ik doe dat ook vaak. T-shirts zitten me vaak te krap en dan draag ik er zelfgebreide spencers/topjes overheen om dat te verbergen.
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 20:57

ik heb niet echt een top 3 ik ben met een groot project

bezig voor mijn jongste dochter een gehaakte deken

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2007 om 21:51

Luie wijven steek; o.a. insteken draad dubbel om de naald  ,gewoon breien.Teruggaande naald averecht breien en 1 lus van dubbel gebreide steek laten vallen.

Succes voor wie het wil doen.

Er is ook nog een variant maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Groetjes Catharina

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2007 om 08:27

Hallo allemaal,

ik heb niet echt een top-drie; ben met vanalles bezig (nijntje, kerstklokjes, tasje, duizendpoot (had ik al maar 10 "poten" ipv 2).

Catharina: heeeeeeel veel plezier met het trouwjurk-shoppen. Ben benieuwd of jij ook traantjes in je ogen krijgt als je je dochter zo ziet staan.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.891 seconden.
Lang Yarns