Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het Noorse vest van . . .

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het Noorse vest van . . .
    Posted: 18 Maart 2019 om 08:19
Zou dit het Noorse vest van Mutti zijn ? Waar we terecht kwamen op zoek naar een sokkenpatroon op 2 pennen ?
Ik hoop dat Mutti reageert en ons het verhaal van het vest vertelt Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2019 om 19:59
Ja dat is het vest wat bij mij nog steeds in de kast hangt .

Toen ik nog eens ging kijken zijn mijn manchetten alleen creme .

Het is "hand made "alleen niet door mij . Het is in Denemarken gekocht in de jaren 60 van de vorige eeuw . Het was een cadeau van twee ongetrouwde tantes waarvan een ,een " valse " tante was althans zo noemde ik haar ,maar in die jaren kwam je nog niet uit de kast ,maar was je gewoon vriendinnen .


Het was op een vakantie naar Denemarken ,ook een cadeau, samen met een nichtje van de "valse" tante omdat we beide geslaagd waren dat jaar .

Dat is het verhaal niets bijzonders dus ,maar hij viel me ineens op tijdens de zoektocht .
Overigens heb ik die babysokjes links ook al vaak gebreid .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2019 om 14:03
dat klinkt antiek 'jaren 60 van de vorige eeuw'. Een vintagevest klinkt moderner en is heel gegeerd nu.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2019 om 09:54
Toch is het dus bijzonder, want als ik het zo hoor denk jij altijd nog aan de tantes als jij het vest ziet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2019 om 11:24
Ja ,en dat is denk ik ook de rede dat het er nog steeds hangt ,terwijl het al vaak op de hoop van de "zak voor Max "gelegen heeft .

Steeds gaat het weer terug .
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2019 om 19:47
mooie trui, had ik ook in de jaren 60
groetjes Loes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns