Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHet pootjesprobleem..

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 08:30
Het in mekaar zetten is altijd juist het leukste moment. Niet het leukste wérk, vooral niet als er heel veel afgehecht moet worden, maar dat is wel het moment waarop je eindelijk gaat zien waar je voor hebt zitten zwoegen, ei eigenlijk is het ook zo klaar. Afwerken (van gestreepte dingen vooral) vind ik beduidend minder, maar in elkaar zetten is best wel leuk. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 11:06
Het leukste moment is als ik het afgemaakte produkt show aan mijn man en vriendinnen en buren. Tussen de laatste steek en dat moment is het balen en mopperen. En dan om mezelf lachen, want mopperen houd ik niet lang vol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 11:35
Inderdaad Magtelt, het afwerken is zooooo stresserend ..... : staan de oogjes wel perfect, is de mond niet te groot, is hij perfect gevuld, niet te veel of te weinig....al deze kleine details zorgen ervoor dat je werk : of prachtig of gewoontjes is......
Dus een mooie perfecte afwerking duurt altijd véél te lang .......

Nadine 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 11:45
Terwijl er dan allerlei boekjes liggen met patroontjes die roepen "Brei mij" en "Haak mij".

wat rozengeur.
Back to Top
pingel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 11:50

Ik ben met het muizen meisje bezig heb het hoofdje af en het lijfje toen een arm en toen maar wat anders gedaan wat een lang eind en dat steeds het zelfde. Maar nu met een pootje bezig...

Ik zie alleen vreselijk op tegen het inelkaar zetten ben bang dat ik het daarmee verpest...nog tips

hartelijke groetjes Inge
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 17:14
Veel spelden voor gebruiken en uitproberen wat het mooiste is en dan definitief vast zetten.
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 17:59
Met naaigaren i.p.v. het gebruikte garen in elkaar zetten, dan kun je dwars door de steken heen naaien, wat het stevig maakt.

Wij hameren bij anderen altijd op PROEFLAPJES, als je eerst probeert op je proeflepje te naaien, dan zie je hoe het wordt. Hoor wie dit zegt, die maakt zelden een proeflapje.

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 18:26
Vind het afwerken ook zo leuk, je ziet het dan steeds meer, wat het is geworden! Heb er weinig moeite mee!
En onderweg met het maken, haak of brei ik de draadjes
met de draad er omheen meteen mee, zodat ze dan al afgewerkt zijn.
Groeten Creaans
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 September 2009 om 20:03
Ha ha...Creaans,

Jij bent de reddende engel !!!! Wil jij part-time voor Inge en mij komen werken ??
.....en 'dat slaafje' van Inge : dat meende ze niet hoor...ze was gewoon aan het zeveren...

Nadine
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 September 2009 om 11:56
Is best hoor, alleen jammer dat jullie zover weg wonen anders zou ik het wel willen doen.

Groeten Creaans
Back to Top
Snorkmaiden View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 27 September 2009 om 13:34
Heel herkenbaar, dit! Bij mij belanden ook regelmatig beestjes-zonder-poten op de plank. Die komen wel altijd af, maar soms met een paar maanden vertraging... Het maken van de pootjes is vaak zo'n gepriegel, en dat dan vier keer! Niet het leukste werk... Het in elkaar zetten moet ik ook alleen doen als ik er zin in heb, dan gaat het ook meteen een stuk beter.

Op dit moment ben ik dan ook bezig aan een slak en een parkiet
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2009 om 20:05
Ik moet nu al maanden de manen van mijn stokpaard inknopen. Ik haat dat werk. Eerst al die draadjes knippen en ze dan allemaal stuk voor stuk knopen. Het komt vast af voor Manuel er mee gaat spelen.... Soms werk ik het patroon af in de omgekeerde volgorde. Lijkt het veel sneller te gaan. Het in elkaar zetten doe ik ook vaak tussendoor en omgekeerd. Dan doe je het laatste eerst, wat het idee geeft dat je al bijna klaar bent en als je aan het begin van de beschrijving bent denk je: ´de rest heb ik al lekker gedaan.´ Werkt bij mij ook zo met uitkleden voor ik naar bed ga. Als ik heel moe ben doe ik het in omgekeerde volgorde. Lijk ik eens zo snel op bed te liggen. Zolang ik op deze manieren mezelf voor de gek kan houden blijven ook die minder leuke karwijtjes goed te doen.  Helaas kan ik voor de manen van het stokpaard niet eerst de draadjes knopen en ze dan pas knippen....
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2009 om 20:07
Originally posted by pingel pingel wrote:

Ik ben met het muizen meisje bezig heb het hoofdje af en het lijfje toen een arm en toen maar wat anders gedaan wat een lang eind en dat steeds het zelfde. Maar nu met een pootje bezig...

Ik zie alleen vreselijk op tegen het inelkaar zetten ben bang dat ik het daarmee verpest...nog tips

Goed stevig opvullen. Als je het te slap vult lijkt je muizen meisje levenloos. En de toeren goed uittellen voor je beentjes en armpjes opnaait. Dan heb je minder grote kans dat ze scheef komen te zitten. Maar ik vind het ook altijd ingewikkeld. Moet nog heel veel oefenen om het echt mooi te kunnen krijgen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2009 om 20:32
Wat ik altijd doe met pootjes en oogjes, al lijkt het misschien wat omslachtig, is eerst met een grove draad in een contrasterende kleur erop 'borduren' waar ze precies moeten komen. Want als het eerste oortje / beentje oid er aan zit, kun je toch niet meer PRECIES zien waar je aan de andere kant moet zijn, en gaat het heel vaak mis. Met een grote rooie of gele of witte draad PRECIES door de steken waar hij op vast moet komen te zitten, ga je eigenlijk bijna nooit meer de mist in. Werkt echt perfect. Nouja, perfect ; die draad moet je er daarna wel eer uittrekken, en soms naai ik hem per ongeluk een beetje mee. Mar hij hoeft niet bewaard te worden ofzo, dus kleine plukjes die blijven zitten doorknippen en uitpluizen wil prima. Eigenlijk net ls met naaien en rijgen. Maar dan veel minder werk.

Op sommige haaksels wil het ook met kleermakerskrijt, maar dat wil nog wel eens wegvegen. Een draad blijft altijd prima zitten.
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 29 September 2009 om 12:17

Ik ben blij dat het gepriegel van de pootjes en de staart van de amikokat klaar zijn.
Wat een gedoe dat gepriegel en dat ook met zweet handen dan gaat het nog moeilijker

Maar goed, ik werk nu wel met markeerdraadjes dat scheelt weer een hoop geprut en getel.
(Ik gebruik eerst veiligheidspeldjes om de begin te kunnen markeren)

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns