Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Historische

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Historische
    Posted: 02 Mei 2014 om 11:13
romans of films. Zijn er liefhebbers? Er is net een boek uit van Conn
Iggulder: Stormvogel, deel 1 van De rozenoorlog. Die oorlog speelde in de tijd van The white queen, een BBC serie, die nu op Eén wordt uitgezonden. Hij heeft ook een serie over het Romeinse rijk geschreven.
Ik heb hem net ontdekt, ik moet naar de Centrale bieb voor die serie, de sprinter staat in ons filiaal als "uitgeleend", dus dat wordt reserveren.

Ik heb ook net ontdekt dat de zussen Crispijn Nederlandse romans hebben geschreven met een historische achtergrond, bijvoorbeeld de ramp in Zeeland of de Hongaarse opstand. Zij hadden ook Juliana geschreven, de tv serie. Maar die staan bij de historische romans en niet bij de gewone of psychologische, je krijgt een punthoofd van het zoeken in het zogenaamd makkelijkere systeem.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2014 om 19:56
Ik word ook niet vrolijk van het nieuwe systeem in de bibliotheek. Je zoekt je flauw en niets staat waar je het vroeger zou kunnen vinden. En ze willen zo graag het winkelgevoel laten beleven, maar de openingstijden zijn daar niet naar. Mmmmm
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2014 om 10:48
Ik zit tegenwoordig vaak thuis en zoek een boek en reserveer dat dan. Die bibliotheken werken ook een beetje gek dingen
waarvan ik denk dat is geldverspilling doen ze wel, andere dingen die logisch (kunnen) zijn laten ze. Maar waar ik wel
helemaal blij van wordt en wat volgens mij enorm veel geld kost is dat als ik een boek wil lenen dat ze hier niet hebben
ik het boek wel reserveren kan als het ergens in Gelderland in een andere bieb ligt. Hebben jullie enig idee hoe groot Gelderland is ?
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2014 om 12:28
O, ik ben gek op Historische romans. Ben nu eigenlijk met meer boeken begonnen, maar ga eerst "Het Verbond" uitlezen, voor ik de anderen weer oppak. Dat gaat over Zuid Afrika, het begin van de Nederlanders daar. Mooi boek, maar jaren terug had ik daar ook een boek over gelezen, dacht eerst dat het deze was maar dat is toch niet zo. Die andere die ik heb gelezen was veel mooier. Helaas ken ik de titel en de naam van de schrijver niet meer. Ik weet wel dat ik het boek van een collega van toen had geleend en dat zij toen al zei dat het boek moeilijk te vinden is. Die vrouw leeft niet meer, dus haar kan ik het niet meer vragen helaas.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2014 om 13:07
Ik zag al dat ik voor bepaalde delen uit een serie van de Crispijnzussen naar de Centrale moet voor grote letterboeken, even drie banden per boek, lekker sjouwen, 6 banden en dan ook meteen 6 plekken op mijn biebkaart weg.

Stormvogel heb ik gereserveerd.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2014 om 17:45
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik zag al dat ik voor bepaalde delen uit een serie van de Crispijnzussen naar de Centrale moet voor grote letterboeken, even drie banden per boek, lekker sjouwen, 6 banden en dan ook meteen 6 plekken op mijn biebkaart weg.

Stormvogel heb ik gereserveerd.
Ligt er tussen jouw huis en de Centrale geen fijne wolwinkel ?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2014 om 17:45
Ik  houd ook van historische romans en films, liefst als het over het gewone alledaagse leven gaat. Ik hou niet zo van heldenverhalen.
Helaas onthoud ik zelden hoe de boeken heetten en dat is jammer, zeker wanneer ik ze wil aanbevelen.Embarrassed

Waar regels zijn stopt het denken (bron: Omdenken)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2014 om 22:12
Ja, Con Iggulden. Ik ken hem. Heb de hele serie over het Romeinse Rijk (meer specifiek: Julius Ceasar) al uit.
Hij heeft ook een fantastische serie geschreven over Djengis Kahn. Helaas is daarvan slechts één boek in het Nederlands vertaald. Nu heb ik er geen problemen mee om in het engels te lezen, maar mijn ouders helaas wel en vooral mijn vader was ook erg geïnteresseerd in die serie.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2014 om 09:12
Die Caesarserie staat op mijn verlanglijstje. Maar ik mag maar 10 boeken op mijn kaart en met die grote letterboeken zit die dan al snel vol.

Onze Centrale is verbonden met het Coda museum, dus als ik daar boeken wil halen, neem ik eerst een gratis hapje cultuur op mijn biebkaart, koffie met gebak, en dan duik ik pas de boekenkasten in. Als ik daarna nog benen onder mijn kont voel, loop ik naar Zeeman en Wibra, Action en Kruidvat.

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2014 om 14:52
Maar als je van historische boeken houdt, dan heb ik nog een leuke tip voor je Batavia van Peter Fitzsimons. Een boek waarbij de schrijver zich zoveel mogelijk heeft gehouden aan het verhaal zoals het zich daar heeft afgespeeld.
Bij dingen die niet geheel duidelijk waren heeft hij er een eigen draai aan gegeven.

Kortom: Geschiedkundig zeer accuraat werk, mooi maar ook heftig om te lezen. Wat een barbaren daar aan boord.

Andere historische hoogstandje... Asterix & Obelix. Ja, je kunt lachen, maar geschiedkundig zitten die boeken zeer knap in elkaar. Veel feiten daarin kloppen ook echt (en ze zijn gewoon heerlijk om te lezen)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2014 om 17:58
Originally posted by C4th C4th wrote:

Maar als je van historische boeken houdt, dan heb ik nog een leuke tip voor je Batavia van Peter Fitzsimons. Een boek waarbij de schrijver zich zoveel mogelijk heeft gehouden aan het verhaal zoals het zich daar heeft afgespeeld.
Bij dingen die niet geheel duidelijk waren heeft hij er een eigen draai aan gegeven.

Kortom: Geschiedkundig zeer accuraat werk, mooi maar ook heftig om te lezen. Wat een barbaren daar aan boord.

Andere historische hoogstandje... Asterix & Obelix. Ja, je kunt lachen, maar geschiedkundig zitten die boeken zeer knap in elkaar. Veel feiten daarin kloppen ook echt (en ze zijn gewoon heerlijk om te lezen)
De laatste Asterix en Obelix kun je dan beter overslaan Disapprove
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2014 om 18:25
Nee... De laatste Asterix en Obelix juist niet !!

Ik weet wel op welk album je doelt... weet de titel niet meer, maar er zat zo'n groot paars ruimtewezen in ofzo...
Heb mezelf bezworen dat ik klaar was met Asterix.
Maar afgelopen jaar in oktober is er weer een nieuw deel uitgekomen. De recensies waren lovend en mijn boekhandelaar (die mijn smaak redelijk kent) was hier ook lyrisch over.
En ik moet zeggen: Asterix en de Picten is wederom een fantastisch album, als in de hoogtijdagen van de albums.
Hierin gaan Asterix en Obelix naar Schotland. Alles komt erin voor: het monster van Loch Ness, de whisky, de doedelzakken... Echt weer als vanouds!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2014 om 13:19
Originally posted by C4th C4th wrote:

Nee... De laatste Asterix en Obelix juist niet !!

Ik weet wel op welk album je doelt... weet de titel niet meer, maar er zat zo'n groot paars ruimtewezen in ofzo...
Heb mezelf bezworen dat ik klaar was met Asterix.
Maar afgelopen jaar in oktober is er weer een nieuw deel uitgekomen. De recensies waren lovend en mijn boekhandelaar (die mijn smaak redelijk kent) was hier ook lyrisch over.
En ik moet zeggen: Asterix en de Picten is wederom een fantastisch album, als in de hoogtijdagen van de albums.
Hierin gaan Asterix en Obelix naar Schotland. Alles komt erin voor: het monster van Loch Ness, de whisky, de doedelzakken... Echt weer als vanouds!
Die bedoel ik, ik vond dat niet zo geslaagd. Ik hou erg van Schotland, maar om picten en pictogrammen door elkaar te husselen
vond ik toch minder. O ik snap het al, ik wordt een oude zeurdoos. Ik roep altijd "in het meer in het meer", welke is dat ?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2014 om 15:30
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Die bedoel ik, ik vond dat niet zo geslaagd. Ik hou erg van Schotland, maar om picten en pictogrammen door elkaar te husselen
vond ik toch minder. O ik snap het al, ik wordt een oude zeurdoos. Ik roep altijd "in het meer in het meer", welke is dat ?

Picten en Pictogrammen door elkaar husselen?? die snap ik niet.

En wat betreft "In het meer, in het meer"... Ik gok dat dat iets te maken heeft met fondue's :)
Asterix en de Helvetiers uit mijn hoofd.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2014 om 16:08
Dan heb je iets gemist in de laatste asterix en obelix, ik vond het nogal flauw. Het is nu te mooi weer om hem op te gaan zoeken.
Ja als je je brood in de fonduepan liet vallen kreeg je slaag of moest je in het meer, ik denk dat ik die maar eens aan ga schaffen.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns