Hitchhicker in het Nederlands! |
Reageer | Pagina <1234 6> |
Autheur | |
helma
Duizendpoot Lid sinds: 07 Augustus 2012 Locatie: Geldrop Status: Offline Points: 287 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een plaatje.mooie kleuren
|
|
Groetjes Helma
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Graag gedaan hoor Annita .
Als je eenmaal een beschrijving fout leest dan blijf je dat doen. Daarom probeer ik telkens het patroon op een andere manier te beschrijven (dikwijls meer visueler) en dat helpt altijd De sjaal vind ik trouwens heel mooi , die kleuren zijn super ! Veel succes ermee ! |
|
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn Dine!
Ik heb nl. 20 jaar geleden een Schedelbasisfraktuur gehad, en daarom duurt het bij mij vaak langer voordat "het kwartje valt"! Daar is best mee te leven, want als ik het eenmaal "door" heb, gaat het prima!Bedankt voor je uitleg! |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor het patroon en uitleg. Vond deze sjaal altijd al mooi.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Annita, als je nog vragen hebt (bij een volgend patroon bijvoorbeeld) stuur maar gerust een PM of een mailtje
|
|
Corneliaz
Hobbyguru Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb het patroon genoteerd. Bedankt hiervoor. @ Annita is ook een mooie kleur waar je mee bezig bent !
|
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi iedereen,
deze sjaal stond al langer op mn wensenlijstje, maar leek me erg moeilijk, dankzij deze uitleg geloof ik m te snappen!!!!!ga m zeker ooit maken, dank dank dank groetjes marian |
|
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Dine! Ik zal het goed onthouden! (en opslaan natuurlijk, anders ben ik het weer kwijt!) Hi,hi.... |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
De wol komt van Hobbydoos! Phildar Impact 3,5 - 0205 arlequin 95 cent voor 1 bolletje. En het is 100% acryl. Weet niet precies wat je nodig hebt. Denk 5 bolletjes, Ligt eraan hoe groot je hem wil maken. Ik brei hem op pen 3. |
|
willyg313
Duizendpoot Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
en moet je dan als je op de helft bent minderen i.p.v. meerderen om aan de andere punt te komen
Er lopen hier al 3 mensen rond die hem graag willen hebben
Ik ben net uit het ziekenhuis en mag dus helemaal niks,kan je veel breien
Groeten Willy
|
|
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Ik was zelf zo ver nog niet, maar heb op internet zitten speuren.
Je hoeft volgens mij op een gegeven moment niet te minderen. Gewoon het gewenste aantal puntjes breien. Dus gewoon steeds doorbreien volgens het patroon. Hij word vanzelf breder en langer. Kijk maar goed naar deze foto, die vond ik op internet. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Hier is nog zo'n foto. Al vind ik deze niet zo mooi, maar je kunt wel duidelijk zien dat je niet hoeft te minderen op de helft!
|
|
willyg313
Duizendpoot Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dankjewel voor het speuren zover was ik nog niet
Ik ga het proberen
Groeten Willy
|
|
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
|
vikike
Hobbyguru Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
Post Options
Thanks(0)
|
mocht het patroon bovenkomen, dan wil ik deze ook wel, want die verkorte beschrijving is voor mij nog iets te moeilijk, want hoe moet je meerderen en minderen er zijn zoveel manieren en wil het juist doen
|
|
|
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
hij is super leuk en wat betreft het niet begrijpen of dat het kwartje minder snel valt ach meis ik heb het ook en ik heb geen schedelbasisfractuur gehad. Hiermee wil ik zeggen dat je je er niet voor hoeft te verontschuldigen als je het niet direct snapt hoor het gebeurd ons allemaal. En dan is het fijn als er mensen zijn die het gewoon geduldig kunnen uitleggen en er ook een geduldige 2e uitleg aangeven waardoor je idd de andere kant er van ziet en het wel snapt. Dat vind ik het leuke van het forum hier er zijn altijd wel geduldige zielen die het kunnen uitleggen.
Ik moet het patroon nog opslaan zoals het hier staat maar ik vind het een geweldige sjaal. succes en ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Je meerderd steeds aan de éne (dezélfde) zijde (in élke naald!) Je breit dan 2 steken, uit 1 steek. Dan krijg je de mooiste meerdering. Dus zowel de heengaande als de teruggaande naald aan dezelfde kant 1 st. meerderen. Het minderen doe je in elke 8e naald, maar dan precies aan de ándere zijde. Je kant gewoon 5 steken af, en breit verder de toer uit. Daarna begin je gewoon zoals weer beschreven staat in Naald 1, en herhaal dit steeds t/m naald 8. Dan krijg je mooie puntjes! Hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is voor je. Als je eenmaal bezig bent, gaat het vanzelf. Ga het gewoon maar proberen. De eerste 5 naaldjes zijn het lastigst, omdat je nog zo weinig steken hebt! Succes, en anders hoor ik het wel. |
|
Corneliaz
Hobbyguru Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat ik begrepen heb is dat als je hem lang genoeg vind de steken in een keer moet afkanten. Maar dan krijg je niet aan beide zijden zo'n lange punt zoals bij de eerste foto te zien is.
|
|
Groetjes Corneliaz
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op de andere foto met de oranje sjaal zie je een lange en een korte punt. Is dat misschien juist de bedoeling en heet die daarom hitchhikersjaal? De opgevouwen sjaal met de kraaltjes is ook niet echt symetrisch.
Ik vind ze wel heel leuk. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben zover nog niet, dus weet niet wat er tevoorschijn komt. Vermoed dat dit zo hoort, maar dat maakt het juist apart vind je niet dan?
Alle mensen zijn óók niet allemaal even recht. Méér dan de helft is a-symetrisch. Dus écht handwerk!! Hi,hi... |
|
Corneliaz
Post Options
Thanks(0)
|
Vind het net zo leuk om aan beide kanten die kwastjes te hangen.
|
|
Groetjes Corneliaz
|
Reageer | Pagina <1234 6> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |