Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hitchhicker in het Nederlands!

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
helma View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Augustus 2012
Locatie: Geldrop
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer helma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 08:07
Wat een plaatje.mooie kleuren
Groetjes Helma
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 08:52
Graag gedaan hoor Annita Wink.
Als je eenmaal een beschrijving fout leest dan blijf je dat doen. Daarom probeer ik telkens het patroon op een andere manier te beschrijven (dikwijls meer visueler) en dat helpt altijd Big smile

De sjaal vind ik trouwens heel mooi Thumbs Up, die kleuren zijn super !
Veel succes ermee !

 
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 09:11
Fijn Dine!
Ik heb nl. 20 jaar geleden een Schedelbasisfraktuur gehad, en daarom duurt het bij mij vaak langer voordat "het kwartje valt"!
Daar is best mee te leven, want als ik het eenmaal "door" heb, gaat het prima!Bedankt voor je uitleg!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 09:33
Bedankt voor het patroon en uitleg. Vond deze sjaal altijd al mooi.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 09:55
Annita, als je nog vragen hebt (bij een volgend patroon bijvoorbeeld) stuur maar gerust een PM of een mailtje Wink
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 11:33
Heb het patroon genoteerd. Bedankt hiervoor.
@  Annita is ook een mooie kleur waar je mee bezig bent !
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 12:03
hoi iedereen,
deze sjaal stond al langer op mn wensenlijstje, maar leek me erg moeilijk,
dankzij deze uitleg geloof ik m te snappen!!!!!ga m zeker ooit maken,
dank dank dank
groetjes marian
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 13:26
Originally posted by dine dine wrote:

Annita, als je nog vragen hebt (bij een volgend patroon bijvoorbeeld) stuur maar gerust een PM of een mailtje Wink



Bedankt Dine!
Ik zal het goed onthouden! (en opslaan natuurlijk, anders ben ik het weer kwijt!) Hi,hi....
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2012 om 20:37
Originally posted by Corneliaz Corneliaz wrote:



Heb het patroon genoteerd. Bedankt hiervoor.
@  Annita is ook een mooie kleur waar je mee bezig bent !


De wol komt van Hobbydoos!
Phildar Impact 3,5 - 0205 arlequin
95 cent voor 1 bolletje. En het is 100% acryl.
Weet niet precies wat je nodig hebt. Denk 5 bolletjes,
Ligt eraan hoe groot je hem wil maken.
Ik brei hem op pen 3.
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 10:43
en moet je dan als je op de helft bent minderen i.p.v. meerderen om aan de andere punt te komen
Er lopen hier al 3 mensen rond die hem graag willen hebben
Ik ben net uit het ziekenhuis en mag dus helemaal niks,kan je veel breien
 
Groeten Willy
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 19:43
Ik was zelf zo ver nog niet, maar heb op internet zitten speuren.
Je hoeft volgens mij op een gegeven moment niet te minderen.
Gewoon het gewenste aantal puntjes breien. Dus gewoon steeds doorbreien volgens het patroon. Hij word vanzelf breder en langer.
Kijk maar goed naar deze foto, die vond ik op internet.

Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 19:46
Hier is nog zo'n foto. Al vind ik deze niet zo mooi, maar je kunt wel duidelijk zien dat je niet hoeft te minderen op de helft!

Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 10:44
Dankjewel voor het speuren zover was ik nog niet
Ik ga het proberen
Groeten Willy
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2012 om 00:53
mocht het patroon bovenkomen, dan wil ik deze ook wel, want die verkorte beschrijving is voor mij nog iets te moeilijk, want hoe moet je meerderen en minderen er zijn zoveel manieren en wil het juist doen


Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2012 om 01:11
hij is super leuk en wat betreft het niet  begrijpen of dat  het kwartje minder snel valt  ach meis  ik heb het ook en ik heb geen schedelbasisfractuur gehad.  Hiermee wil ik zeggen dat je je er niet  voor hoeft te verontschuldigen als je het niet direct snapt hoor het gebeurd ons allemaal. En dan is het fijn als er  mensen zijn die het  gewoon geduldig  kunnen uitleggen en er ook een geduldige 2e uitleg aangeven waardoor je idd de andere  kant er van ziet  en het wel snapt. Dat vind ik het leuke van het forum hier er zijn altijd wel geduldige zielen die het  kunnen uitleggen.

Ik moet het  patroon nog  opslaan zoals het hier staat maar  ik vind het een geweldige sjaal.

succes en ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat.
 


Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2012 om 09:02
Originally posted by vikike vikike wrote:



mocht het patroon bovenkomen, dan wil ik deze ook wel, want die verkorte beschrijving is voor mij nog iets te moeilijk, want hoe moet je meerderen en minderen er zijn zoveel manieren en wil het juist doen


Je meerderd steeds aan de éne (dezélfde) zijde (in élke naald!)
Je breit dan 2 steken, uit 1 steek. Dan krijg je de mooiste meerdering.
Dus zowel de heengaande als de teruggaande naald aan dezelfde kant 1 st. meerderen.
Het minderen doe je in elke 8e naald, maar dan precies aan de ándere zijde. Je kant gewoon 5 steken af, en breit verder de toer uit.
Daarna begin je gewoon zoals weer beschreven staat in Naald 1, en herhaal dit steeds t/m naald 8.
Dan krijg je mooie puntjes!
Hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is voor je. Als je eenmaal bezig bent, gaat het vanzelf.
Ga het gewoon maar proberen. De eerste 5 naaldjes zijn het lastigst, omdat je nog zo weinig steken hebt!
Succes, en anders hoor ik het wel.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2012 om 15:24
Wat ik begrepen heb is dat als je hem lang genoeg vind de steken in een keer moet afkanten. Maar dan krijg je niet aan beide zijden zo'n lange punt zoals bij de eerste foto te zien is.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2012 om 15:51
Op de andere foto met de oranje sjaal zie je een lange en een korte punt. Is dat misschien juist de bedoeling en heet die daarom hitchhikersjaal? De opgevouwen sjaal met de kraaltjes is ook niet echt symetrisch.

Ik vind ze wel heel leuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2012 om 16:19
Ik ben zover nog niet, dus weet niet wat er tevoorschijn komt. Vermoed dat dit zo hoort, maar dat maakt het juist apart vind je niet dan?
Alle mensen zijn óók niet allemaal even recht. Méér dan de helft is a-symetrisch. Dus écht handwerk!! Hi,hi...
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2012 om 19:56
Vind het net zo leuk om aan beide kanten die kwastjes te hangen. Smile
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns