Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hitchhicker in het Nederlands!

 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 15:51
Originally posted by LiesVDB LiesVDB wrote:

Mooi Annita!!   Jou resultaat zien geeft me moed verder te doen!


Doorzetten Lies! 't Gaat goed komen, écht!
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 20:10
Zoals ik al eerder heb gelezen hebben we niet allemaal gymnasium gedaan..hihi ik dus ook niet, hoe doe je die meerdering dan? Ik ben nog niet zo heel erg bekend met meerderen in het breien..
 
Ga woensdag ook even voor die wol kijken vind hem zo mooi!
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 20:12
En ik vergat te vragen.... welke rondbreinaald is er gebruikt en gebruik je er maar 1? stomme vraag he?Big smileBig smile
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 20:25
Originally posted by Annita Annita wrote:





Ik kwam deze ergens tegen op internet op een Blog. Vraag me niet waar??
Deze moet toch niet moeilijk zijn om te maken?
Het zijn gewoon ribbels. Maar hoe krijg je die leuke punten?
Steeds aan één kant 5 steken erbij opzetten? En moet je de andere kant gewoon recht laten?
Ik weet dat je een patroon hiervan kan krijgen bij Ravelry.
Helaas in het Engels of misschien óók Duits.
Daarbij moet je met Creditcard of Paypal betalen en die heb ik beide niet!
Kan iemand me soms een beknopte uitleg geven in Jip en Janneke taal?
Zou hem zo graag willen maken voor m'n dochter!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
weet iemand welke wol dit is??
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 20:29
het is in ieder geval een sokkenwol...
deze misschien?
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 21:03
ziet er wel naar uit dat het die is, ik ga er eens naar opzoek! Dank je wel voor de moeite!Smile
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2013 om 21:09
De wol komt van Hobbydoos!
Phildar Impact 3,5 - 0205 arlequin
1,66 voor 1 bolletje. En het is 100% acryl.
Weet niet precies wat je nodig hebt. Ongeveer 3 of 4 bolletjes,
Ligt eraan hoe groot je hem wil maken.
Ik brei hem op pen 3.
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 11:31
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Dit kwam ik tegen op een of andere blog, volgens mij is dit de vertaling van de hitch-hiker
 
Ik gebruik de termen averrecht (av), rechts , meerdering (mr) en afkanten ( afk)

zet 2 steken op
toer 1 .. 1 mr-1 rechts
toer 2 .. 1 av-1 rechts-1 mr
toer 3 .. 1 mr- rechts tot einde breien
toer 4 .. 1 av-rechts tot laatste steek-1 mr
toer 5 .. 1 mr- rechts tot einde breien
toer 6 .. 1 av- rechts tot laatste steek-1 mr
toer 7 .. 1mr- rechts tot laatste steek- 1 mr
toer 8 .. 5 steken afk- rechts breien tot laatste steek-1 mr

dan begin je weer bij toer 1 .. 1 mr - rechts tot einde breien etc etc
 
SPOED!!! hoe meerdere ik meteen in de eerste steek???? Wie kan mij helpen ??

je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2013 om 11:47
Ik heb de éérste steek gebreid,laat hem dan op je linkernaald staan, en brei daar dan nog een tweede steek uit. Dan heb je er één gemeerderd.
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 19:08
Originally posted by Annita Annita wrote:

Ik heb de éérste steek gebreid,laat hem dan op je linkernaald staan, en brei daar dan nog een tweede steek uit. Dan heb je er één gemeerderd.
 
Als ik doe wat je zegt dan krijg ik lussen, en heb ik grote gaten als ik mijn werk omdraai.. Wat doe ik nou fout? Cry
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 19:14
En hoe kan het dat de hitch hicker ineens breder wordt?
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 19:26
Ja in het begin (de eerste paar naalden)is het een beetje lastig, daarna gaat het als een speer! Je doet niets fout. Die lussen krijg je ws,doordat je het begin niet strak genoeg aantrekt. Als je de tweede steek, uit die ene steek breit, even goed aantrekken en dan de volgende steek breien. (Hoop dat je me begrijpt) En steeds de eerste steek breien(niet afhalen! Dus geen kantsteek!)
En hij word steeds breder! Dat klopt! Je begint nl. bij de punt en dan wordt hij steeds breder!! Misschien kun je dat hier beter op zien?

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 19:27
Ik denk dat je een steek normaal moet breien, en dan voor de tweede steek (beiden uit 1 steek) achterin steken, dan krijg je geen gat.

Dit bedoel ik eigenlijk, misschien wat duidelijker:
1. 2 Steken uit 1 breien: 
Steek de naald in de steek die gebreid moet worden en haal de draad door, maar laat de steek op de linkernaald staan. Steek dan de punt van de rechternaald in de achterkant van de zelfde steek en haal de draad door. Laat de steek van de linker- naar de rechternaald glijden. U heeft nu 2 nieuwe steken op de rechter naald en de meerdering is voltooid.
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 19:30
Of op déze foto?



Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2013 om 22:03
wat een prachtige sjaal en wat een geweldige mensen die elkaar zo helpen.
ik heb het patroon opgeslagen en ga het zeker breien voor mijn kleinDochter
 
groetjes
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 09:01
Heb t garen bij renske besteld, kan nie wa hten!!
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 09:08
Originally posted by Saskia_ Saskia_ wrote:




Ik denk dat je een steek normaal moet breien, en dan voor de tweede steek (beiden uit 1 steek) achterin steken, dan krijg je geen gat.

Dit bedoel ik eigenlijk, misschien wat duidelijker:
<span ="apple-style-span"="" style="color: rgb51, 51, 51; font-size: 11px; line-height: 15px; ">1. 2 Steken uit 1 breien: 
Steek de naald in de steek die gebreid moet worden en haal de draad door, maar laat de steek op de linkernaald staan. Steek dan de punt van de rechternaald in de achterkant van de zelfde steek en haal de draad door. Laat de steek van de linker- naar de rechternaald glijden. U heeft nu 2 nieuwe steken op de rechter naald en de meerdering is voltooid.</span>



Dit bedoelde ik óók Saskia! Maar jij hebt het beter verwoord dan ik!

Inderdaad: achterin steken, om de tweede steek te maken, en een beetje strak aantrekken! Vind het vaak zo moeilijk op papier te zetten wat ik bedoel. Voordoen voor iemand is makkelijk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 09:27
Bovendien heb je een draadeindje aan het begin, waarmee je eventuele gaatjes kunt wegwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2013 om 17:20
Ja het lukt! maar nu heb ik meer steken op de naald staan dan toen ik begon toch? Hoe ga ik dan verder?? Ja sorry hoor voor al die vragen...
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2013 om 18:19
Dan begin je weer bij toer 1 .. 1 mr - rechts tot einde breien etc etc.
Deze 8 toeren (zoals ergens hierboven beschreven) steeds herhalen! Dus hij wordt steeds BREDER!
Zó doorgaan, totdat je de gewenste lengte en breedte hebt. Ik had geloof ik in totaal 144 puntjes
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns