Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos KAL: Princess Kate Shawl :)

Reageer Reageer Pagina  <12345 22>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2011 om 23:42
waar ga ik weer aan beginnen ????????????
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 08:29
Ik ga voor die hele donkerpaarse wol van de Wibra...

Heb even gecheckt en rondbreinaalden 4,5mm zitten in de collectie bij mams... Dit weekend maar vast een proeflapje breien...
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 08:37
Dat is iets wat ik nu nog nooit heb gedaan, een proeflapje gemaakt :-)
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 08:51
hoi een proeflapje breien doe ik altijd het bespaar je veel
tijd
anders je je breiwerk te groot of te klein
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 09:06
Is meer om weer even te leren hoe je ook al weer moet breien...

Dat is lang geleden namelijk...

Wat nog wel grappig is trouwens, bij het opruimen van de zolder vond m'n moeder m'n oude 'stickmachien'. Dat is een breimachine voor kinderen... In de oude Ariadnes die ook van zolder kwamen vonden we nog een paar beschrijvingen van het breien met een breiplankje. Zelfde principe, alleen heeft mijn breimachine pootjes ;)
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 09:19
ja dat is minder fijn iets zoeken en niet vinden valt bij
mij ook al eens voor .

maar wat het breien betreft eens je het kan verleer je
het niet dat is zoals fietsen al moet je oefenen om er de
routine terug te krijgen ,ik heb dat ook gedaan met haken
en daarom kwamen die omslagdoeken goed te pas ,ik heb het
haken weer onder de knie ,ben ondertussen al aan mijn 2de
stuk en ik ben nog geen maand bezig dus .

dus we hebben een hobby die we eens kunnen afwisselen al
denk ik wel dat haken stukken vlugger gaat dan breien

groetjes uit nat belgie
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 09:30

Al lezend over het proeflapje maken, bedacht ik me dat ik in mijn leven dat al heel wat keren heb gedaan. Jammer dat ik ze niet bewaard heb, het zou met de nodige fantasie heel goed verwerkt kunnen worden tot een soort plaid. In principe probeer je toch een lapje van 10 x 10 te maken.

Ik ben inmiddels 73, dus nu daaraan beginnen heeft geen zin meer.

Maar misschien een suggestie voor jullie?

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 09:59

@ Keetje leuk idee!!

Maar ik maak zelf echt nooit een proeflapje. Ik heb altijd te veel zin om meteen aan het echte werk te beginnen. En gelukkig is dat tot nu toe altijd goed gegaan zonder proeflapje.

Groetjes Lmarina
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 10:00
inderdaad een leuk idee. Ik ben echter een van die mensen die zelden een proeflapje maakt. Zelden de mist in gegaan. Groetjes, Lida
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 11:25
Ik heb ook niet voor alles een proeflapje gemaakt, maar ik wilde nogal eens iets maken met materiaal dat anders was dan met het gebruikte, en dan is het ivm de dikte van de naalden toch wel handig eventjes wat voorwerk te doen. Ik heb die wijsheid ook niet in één keer meegekregen, maar door de ervaring gewoon aangeleerd omdat uithalen van een bewerkelijk patroon soms faliekant mislukte ten koste van duur materiaal.
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 13:04
Het enige proeflapje dat ik ooit gemaakt had was een lap met allerlei patentsteken, om te zien hoe ze eruitzagen en hoe rekbaar ze waren. Ik heb het samen met het vel met beschrijvingen in een map zitten. En ik heb nu uit andere bladen weer andere patentsteken opgeschreven die ik ook uit ga werken in een proeflap.

Met truien begin ik gewoon aan de mouwen en na een cm of 12 weet je wel hoe het zit. Soms probeer ik nieuwe steken wel even uit, maar daarna haal ik ze uit en begin.

Ik heb zo'n kinderbreiding op pootjes eens op een kleedjesmarkt gekocht, best grappig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 13:11
Snotverdikke, deze vind ik ook leuk.
Zal,ik wel? zal ik niet? even denken...................
afwisseling is goed voor je spieren he? wol is volgende
week bij de wibra in de aanbieding he?
dochter en schoondochters willen wel een katiesjaal.
Ik doe gewoon mee, deze sjaal is niet zo groot dus het moet
kunnen, hoop ik.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 15:02

Ik moet zo lachen om je diny. Heerlijk!

Je kunt het haken en breien afwisselen, dat is goed voor je lichaam ook, en lekker in je eigen tempo!

Keetje staat er ook bij.

Voor de wol hoeveel, e.d. staat info in het 1e bericht Linda!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 15:46
jee nog eentje bij wat een bende zeg zouden we niet beter
alle te samen zitten omte breien met koffie en dan lekker
kletsen over alles en nog wat .
ikke zie dat wel zitten

ik sta te popelen om al te beginnen maar moet nog effe
wachten
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 17:28

Gezellig ladyken, maar ik heb al een handwerkclub om de dinsdag 's avonds. Ik zal eerlijk toegeven dat er meer koffie geleut en gekletst wordt, dan dat we productief zijn!
Maar het met elkaar handwerken en het elkaar stimuleren en helpen is erg gezellig. En
dat vind ik zo op het forum ook hoor. Je bent dan wel niet fysiek bij elkaar, maar maakt toch samen hetzelfde.

Ik heb ook zin, maandag vlieg ik naar de Wibra, gelijk alle wol kopen die ik mooi vind, lekker hollands in de aanbieding
Ik ben nog even aan mijn ruffle bezig. Zodra deze af is show ik de sjaal

Ik ben een map aan het aanleggen, enkel met omslagdoek patronen. Ik speur het hele internet af en als ik mooie tegenkom dan vertaal ik ze. Ik heb eergisterenavond nog zo'n leuke gevonden, helemaal in ribbels gebreid met verkorte naaldjes aan het eind, zodat deze een zwierige rand krijgt. Kijk maar eens naar de foto: KLIK
Als jullie enthousiast blijven, gaan we er gewoon op ons gemak  een aantal na elkaar maken. Super voor de winter!
Omslagdoeken zijn tijdloos en leeftijdsloos, ik heb er altijd 1 in mijn tas. Heerlijk!

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 18:09
ja jips dat kan ik best geloven al die madammen samen dat
moet pas plezant zijn
ik vind deze ook wel goed niet echt mijn favorite maar
hij valt ook wel mee
gisteren ook wel mooie stukken gezien op internet
een roze gemaakt in de sakia met pen 6 en een groen geel
gemeleert alleen ken ik de wol niet ik heb ze opgeslagen
op mijn pc als je ze wil dat ik ze op het forum zet wil
ik dat wel doen maar ik weet begot niet hoe dat moet
zoals mijn afgewerkte stukken

groetjes christine
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 19:46

Ik heb een Photobucket account en zet zo de foto's en mijn creaties op het forum. Maar er zijn diverse topics over geweest ook over de uitleg, daarvoor kun je de zoekfunctie gebruiken.

Ik brei Saskia en Royal met pen 4.5. Ik brei alles op rondbreinaalden, heen en weer. Ik vind het een heerlijke houding en met die lange naalden heb ik altijd het gevoel dat ik met een stekelvarken aan het vechten ben!

Wat is voor jou een favoriet? We kunnen hierna een andere doek kiezen hoor

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 20:06
ha ha jips das een goeie vechten met een stekelvarken
mijn favorieten zijn die dat je al op het forum gezet heb
hoor dus voor mij keus genoeg als ik van elk model een maak
heb ik nog wat werk hoor zowel breien als haken .
ik ben nog maar aan mijn tweede bezig dus werk zat .En dan
de cal van 1sep en de ruffel wrap zie ik ook nog zitten en
dan die met de kabels trough wrap en dan de vest in granny
.Dus ik krijg mijn winter wel door,en weetje ik maak de
omslagdoek precies liever dan aan een pull breien en heb
nochtans vroeg altijd pulls en vesten gebreien

groeten christine
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2011 om 09:51
Ik heb gisteren al de wol gekocht. Die ene euro voor die paar bollen maakt me niet uit. Heb zelf pas donderdag de tijd om wol te halen. Mams heeft ook niet eerder tijd en wist niet welke kleur ik wilde. Dus gisteren vast vier bollen ingeslagen. In die allerdonkerste kleur paars... Zo mooi!

Nu moet ik alleen nog wel goed leren breien... op rondbreinaalden. Maar dat gaat goedkomen. Heb nog een week de tijd om m'n granny's af te krijgen, dus ik ben er bijna klaar voor...
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2011 om 10:57
hoi ieke

ik vond dat donker paars ook wel mooi maar daar hadden ze
maar een bol van dan heb ik dat cobalt blauw genomen ik heb
er 5 genomen wat teveel is gaat naar de granny vest

groetjes christine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns