Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhoe is iedereen gaan handwerken?

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 19:04

Toffe verhalen,

hier is het mijne: als kind heb ik leren borduren van mijn mama, heel simpel natuurlijk, op de lagere school, toen ik 9 was, kwam er breien bij, een sjaal.  In mijn tienerjaren ben ik blijven breien voornamelijk truien. Daarna heb ik een hele tijd terug geborduurd, en gequild. 

Sinds enkele jaren is de breimmicrobe terug gekomen en sind enkele maanden is er haken bijgekomen.

Mijn handwerkverhaal krijgt zelfs een staartje want m'n zoontje van 10 is ook volop gebeten door de breimicrobe, en breit lustig knuffels. M'n dochtertje van 8 vindt haken dan weer veel leuker. En zo wordt er bij ons thuis flink wat af gebreien en gehaakt.

Creatieve groetjes van sandra en gezinnetje

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 19:04
Ook ik ben net zoals vele van jullie begonnen op de lagere school. Ik vond handenarbeid het aller leukste vak op school. De rest was ook interessant hoor maar dat bezig zijn met je handen vond ik je van het. En van het een komt het ander he. Je begint met een sjaal en gaat dan steeds meer proberen. Toen mijn moeder nog niet zo in de lappenmand zat en mijn tante nog leefde gingen we iedere woensdagavond bij mijn tante breien of haken. Dat was altijd heel gezellig en als er onder het breien of haken even niets te zeggen was(wat weinig voor kwam) hoorde je gezellig het tikken van de naalden. De verslaving is dus al vroeg begonnen. En de vriendjes van toen en mijn man nu keken eerst wel vreemd op als ze mij 's avonds op de bank zagen zitten met een handwerkje. Maar ze moesten me maar nemen zoals ik was vond ik altijd. En deden ze dat niet dan hadden ze pech
Groetjes Teunie
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 19:35

Mijn moeder was altijd aan het handwerken, haken, breien, borduren en vooral veel kleding naaien (ze was naaister van beroep). Dus ik ben het eigenlijk gewoon mee gaan doen. Zij heeft me ook de beginselen geleerd.  Ik ben altijd met tussenposes aan het handwerken geweest. Vroeger naaide ik veel kleding, maar dat doe ik eigenlijk zelden meer, alleen af en toe iets voor mijn dochtertje.

Mijn kinderen zijn enorm krutseling, maar alleen de oudste heeft aardigheid in handwerken (hij kan breien, haken, borduren en viltpopjes maken). Mijn dochter vind alles leuk wat ik maak maar doet zelf niet veel meer dan pompoentjes maken. Maar goed dat geeft niks als ze wil dan kan ik het haar zo leren.

odette
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 20:06

Toen ik op de lagere school leerde breien HAATTE IK DAT !!! We moesten met van dat hard katoen breien.... met naalden zo scheef....  ik denk dat het een onderbroek of ondertrui moest voorstellen !!! Niets heb ik meer gehaat dan dat... is ook nooit afgeraakt.

Enkele jaren later kreeg ik van mijn moeder heel mooie felgroene wol voor een truitje voor mij en bijpassende kousen had ze erbij gekocht... met héélwat hulp van mijn moeder geraakte het truitje af en het stond me fantastisch.... en de liefde voor het breien was geboren...

Haken heb ik eigenlijk geleerd via dit forum voordien kon ik enkel vierkantjes haken, maar nu gaat het heelwat beter....

Smyrna heb ik aan mezelf geleerd en ik vind het ook fantastisch om te doen... ook de rest een beetje borduren een beetje kruisjesteek heb ik zo opgepikt.

En zo zijn mijn verslavingen stilaan geboren     

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Fietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 20:23

Wat geweldig leuk om al die verhalen te lezen!

Ik heb van mijn moeder leren breien en borduren, ik zat toen op de lagere school, borduren deed ik regelmatig, maar breien niet. Later(veel later, intussen getrouwd, en kinderen gekregen) had ik verschillende hobby's , zoals sieraden maken, kaarten maken op de pc en later heb ik nog geprobeert om met fimoklei kralen te maken, maar dat was niet zo mij ding, teveel rotzooi!

En toen kwam het haken, ik zag bij, lieve gehaakte bloemetjes en ik vond het helemaal geweldig, gehaakte haarklemmetjes voor mijn meiden, dit moet ik ook kunnen!!

Dus op naar de bieb, haakboek voor coole meiden geleent, en zo is mijn haak verslaving geboren.

Ik kwam al patroontjes zoekende op dit forum en heb me toen gelijk aangemeld.

Tegen woordig kijk ik niet meer eerst op mijn  hyves maar op het hobbyforum.

xxx

Geniet van elke dag!
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 20:31

Wat leuk allemaal jullie verhalen.

Nu mijn verhaal:

Toen ik nog op de basisschool zat gingen wij iedere woensdag middag,

Naar opa en oma toe, mijn oma was altijd bezig met sokken breien.

En zo heeft ze mij elke woensdag middag beetje bij beetje leren breien.

Nu brei ik af en toe nog een sjaal, en haken dat doe ik nu net een jaartje.

Want de buurvrouw van mijn oma heeft het huis vol met allemaal,

leuke gehaakte spulletjes staan enzo ben ik ook aangestoken met het virus.

Back to Top
Mirtje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 20:37
ik heb op mijn 6de leren breien van mijn moeder (daarvoor probeerde ik het altijd met gewone schrijfpennen wanneer zij aan het breien was ) in groep 5 kregen we breiles van een lerares, wat ik ontzetten leuk vond. toen ben ik weer een tijdje bezig geweest met breien, maar niet voor lang. later opschool bezig geweest met punniken. en in groep 7 naailes gehad van een hulpouders, helaas mocht en mag ik niet op de naaimachine van mijn moeder naaien. daarna heb ik een tijd lang niet meer bezig geweest met wol of stof. tot 3 jaar geleden. in de winterperiode heb ik het breien weer opgepakt, vraag me niet waarom want dat weet ik nie . het jaar daarna ben ik weer in de winterperiode bezig geweest met breien. en dit jaar ben ik de zomer periode ook doorgegaan met breien, toen ook meteen even leren haken. en tijdens het speuren naar patroontjes op deze site terecht gekomen. voor ik me aangemeld heb heb ik eerst een week of 2 meegelezen voordat ik besloot me aan te melden.
Back to Top
haakgek View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 21:11
mijn handwerkpassie heb ik van mijn moeder, mijn moeder breide altijd truien voor mij en mijn zussen ik vond dat echt geweldig, want ze maakte echt kunstwerken.
dus als klein meisje ben ik met breinaalden opgegroeid.

ik heb ook op de huishoudschool gezeten en daar kreeg je natuurlijk ook handwerklessen, dat was mijn favoriete vak.

ik heb eigenlijk alles gedaan wat met handwerken te maken had, want ik vond het altijd heel bijzonder wat voor kunstwerken er eigenlijk uit bolletjes wol of lapjes stof kwamen.

en nu heb ik me helemaal gestort op het haken, ik kan er geen genoeg van krijgen.

groetjes grada
Back to Top
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 21:19
Ik was als kind eigenlijk altijd wel creatief bezig met allerlei materialen. Breien heb ik ooit van mijn oma geleerd, gezellig samen op de bank. Al ben ik daar niet mee verder gegaan toen ik naar de middelbare school ging. Het breien heb ik een jaar of 10 later pas weer opgepakt en sinds een paar jaar pas weer redelijk fanatiek.
Verder vond ik borduren erg leuk als kind en maakte ik van allerlei stofjes kleren voor de barbies van mijn zusje. Sinds vorig jaar heb ik het werken met vilt ontdekt en daar kun je erg leuke dingen mee maken. Een hele goede vriendin van mij heeft zo'n beetje dezelfde hobby's als ik dus zitten we regelmatig gezellig samen te handwerken onder het kletsen of tv kijken.
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 23:01

Wat leuk!

Ik heb leren haken, breien en borduren in de basisschool. We moesten eigenlijk altijd gewoon lapjes maken en die werden dan door de juf - of in het derde leerjaar door de mama van meester Walter - op een turnzakje of een kussen genaaid.

Ik heb er een hele tijd niets mee gedaan, wel vaker wol gekocht om een trui te breien, maar die liggen hier nu nog steeds.

Dit jaar ga ik trouwen en wilde ik een leuk beertje maken (breien) om onze ringen aan te hangen. Toen ben ik op dit forum terecht gekomen. Van dat beertje is tot nu toe nog niks in huis gekomen. Ik vond zoveel - voor mij te moeilijke - beertjes en zoveel andere leuke dingen. Door dit forum kan ik nu ook beertjes haken.

Groetjes

Nathalie
Back to Top
Mararangi View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 09:32
Ik heb ook leren haken en breien in de basisschool, ergens in de jaren 60.  Ik bakte er toen eigenlijk niet zoveel van, we hadden dan ook een juf die vreselijk streng was, ergens een klein foutje en de naald werd uit de ganse boel getrokken, het breiwerk werd uitgetrokken tot waar de fout was en je kon dan opnieuw beginnen.  We moesten dan ook breien in van die vreselijke katoen, rose - oranje achtig, afschuwelijk.
In het zesde leerjaar moesten we kousen breien en ik herinner mij dat we eens als strafwerk de ganse beschrijving moesten van buiten leren...Ik heb daar toen een trauma aan overgehouden denk ik, want ik heb jaren niet meer gebreid.  Veel later heb ik dan de draad weer opgenomen en weer wat gebreid: een trui, een sjaal, kousen ...  En nu ga ik het opnieuw proberen.  Ik schrijf wel proberen, want ik heb in de week een proeflapje gebreid, ik ben begonnen met 26 steken en na 40 naalden had ik er 30 ... Ik hoop dat het beter gaat eens ik met het echte werk begin... 
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 13:13

Mijn verhaal dan

Zelfs voor ik kon breien en haken was ik al verzot op wollebolletjes. Ik herinner het met nog goed al was ik nog maar heel klein dat ik bij een tante altijd het bollenmandje uit de kast haalde. Het was gewoon een mandje met allemaal kleine restbolletjes om sokken en truien te stoppen. Alleen al met ze op kleur en grote en ik weet niet wat te leggen was deze kleuter uren zoet.  Als ik dan een bolletje mee naar huis kreeg was ik de koning ter rijk.  Het breien heb ik geleerd op mijn 6de van mijn moeder en dan nog verder op school. Al vanaf mijn 10de breide ik mijn eigen truien. Het haken leerde ik op de bassisschool.  Het kleding naaien heb ik ook van mijn moeder geleerd omdat ik wel altijd in de buurt was als zij bezig was. Van 10 à 11 jaar probeerde ik van de restjes poppenkleding te maken. Vanaf mijn 15de ging dit over naar carnavalkleding en vanaf mijn 17de naar eigen kleding. Dan borduren basis steken in de lagere school maar de fijnere technieken zoals hardhanger van mijn schoonzus dus pas na mijn 35ste. Kettingen en kralen doe pas vanaf mijn 45.  En nu ben ik na mijn 50st begonnen met quilten en patchwork.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 13:14
LEUK ZEG AL DIE VERHAALTJES,DE MEESTE HEBBEN HET TOCH VIA SCHOOL MEEGEKREGEN.
IK OOK,WIJ HADDEN HANDWERKLES OP SCHOOL MAAR IK HEB DAAR ALLEEN LEREN HAKEN.BREIEN HEB IK VAN MIJN MOEDER GELEERD[DE BASIS STEKEN]ALS KIND MAAKTE IK JURKJES VOOR BARBIE VAN STOF EN GEHAAKTE.HEB OP DE HAVO TEXTIELEN WERKVORMING GEDAAN EN DAAR OOK ANDERE TECHNIEKEN LEREN KENNEN.HELAAS BESTOND HET OOK UIT KUNSTGESCHIEDENIS EN MOEST JE AL DIE SCHILDERS EN KUNSTENAARS HERKENNEN EN WETEN UIT WELKE TIJD HET WAS BHA,WAS VEEL LIEVER MET MIJN HANDJES BEZIG.
JAREN NIET VEEL GEDAAN EN SINDS DECEMBER VERLEDEN JAAR WEER ACTIEF MET VAN ALLES.
ZOCHT EEN HAAKPATROONTJE VOOR BARBIE EN KWAM ZO OP DIT FORUM TERECHT EN BEN ER SINDSDIEN
NIET MEER WEG TE SLAAN

RENATE
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 13:44

Hé!!!!Wat waren jullie toch al handige jonge meisjes!!!!!

Zal het ook maar vertellen,zekers?Mijn moeder breidde vroeger enorm veel met de hand of met de machine.Mijn vader kwam 's avonds altijd heel laat thuis(werkte ver)en mijn moeder breidde terwijl ze op hem wachte.Ik weet nog van toen ik in het vierde leerjaar zat ze 's avonds es mijn maten nam en iets toonde in een boekje.Een soort chinees truitje in geel met een zwarte tricotbroek.de hele nacht heeft die breimachine zwiep-zwiep gedaan en 's morgens had ik een nieuwe outfit.(m'n moeder naaide de stukken ineen met een naaimachine )en zo ging dit supersnel!Ik was zo blij met m'n pakje en trots als een pauw(nog steeds)Heb hier nog steeds ongeloofelijke bewondering voor!!En zo ben ik zelf begonnen haken en breien maar eenmaal breien onder de knie haakte ik steeds minder.In de lagere school hadden we ook wekelijks handwerkles en eenmaal in het middelbaar (richting snit en naad)hadden we ook elke 2 weken huishoudles met een uurtje handwerkles.Dan maakten we enkele dingen in een jaar(hardanger, gehaakte doekje,trui,enzv.)ik weet nog dat ik een trui moest breien voor school.Ik mocht mee naar mama's favoriete winkeltje (toen kon je wol kopen in Unic,sarma,3 suisses, en noem maar op.Maar in dat winkeltje vond je alleen de mooiste fluffy en meest eigenaardigste draadjes!!!M'n moeder breidde prachtige truien,in ajour met kabels met noppen afgewerkt met mooie kragen of boorden(col's) Nu mocht ik mee een model(boek) en wol kiezen. Het werd een trui in angora het voorpand en rugpand in donkerblauw,een groene mouw en een lichtblauwe mouw en de col in kleuren.klinkt mischien wat raar(kleuren) maar hij was mooi,net als in boekje!De Sint bracht me een nieuwe zak met wol en zo breidde ik het ene na het andere!M'n eerste twee truien,heb ik nog steeds boven in m'n kleerkast zitten!

Nu weten jullie hoe het komt dat ik wolgek ben!!!!!Gewone draadjes trekken me niet zo aan,meer de fluffy angora,mohairachtige frutsels en allemaal de schuld van dat winkeltje!!!!Die verkocht veel scheepjeswol en dat waren allemaal zo'n pluizedraadjes!!!Hahahaha!!!!!!!!!!!

Mijn top 1 draadje? Ligt klaar reeds enige tijd!!!!Deseo!!!!!!!Mooi,mooi,mooi!Moet een mantel worden uit een Katia breiboek!Deseo samen breien met Vip!!!!Hele mooie mantel met kraag van meer dan 20 cm breedte!Komt nog wel!!!Kijk nu en dan es naar de wol en geniet!

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 20:23
wat een leuke verhalen luitjes ,breien heb ik van een vriendinnetje die ouder was dan ik geleerd,daar mijn moeder het niet kon en oma handwerkte wel veel,van alles van haar gezien ,maar kon het mij niet leren, daar ze er geen geduld voor had of zei ook alles uit haar hoofd deed maken en daardoor het niet kon overdragen,dat vond ik heel erg jammer,daar ze prachtige dingen maakte en ik haar dat wel eens vroeg.
maar goed, ben zelf altijd bezig geweest en heb op een hobbyclub gezeten die ouderen hebben mij ook heel veel soorten activiteiten geleerd,het was geweldig daar.op school moest je bepaalde steken leren en naaien,zat op een huishoudschool voor meisjes,toen ik van school was kwamen er ook jongens daar op school dus nog best heel ouderwets en moest leren koken ,afwassen deed je met een klodder groene zeep en al die plastic bordjes waren altijd daar vettig van ,ik vergeet het nooit.maar goed,heb nooit een soort hobby gehad en spring vaak van het een naar het ander ,ben nu aan het breien en maak momenteel voor de mannen zenderhoezen naar eigen inzicht ,ik heb er al drie klaar en moet er nog tig.
je moet het zien als twee sloffen die je aan elkaar naait en waar je handen in kunnen zodat ze warm blijven ,een soort mof.met zender erin.
zo kunnen de mannen in de kou vliegen met hun afstandsbesturing.
ingewikkeld He?ze staan te vliegen op het strand met keiharde wind ,dus nu kunnen ze zo meteen lang vliegen.
als dit klaar is ga ik weer verder met vestje
borduren is ook nog niet af op een heel klein stukje na ,dus die moet ook nog af,voordat ik verder mag met nieuwe dingen ,anders komt er nergens wat van af.
ik wil zo veel ,ik vindt het zo knap van jullie dat jullie zoveel al af hebben groetjes stridje,maar je ziet ik ben echt wel bezig maar ook met jullie.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 20:30

Stridje !!!Je verhaal is mooi!!!

Als je ooit es verder wil springen dan je neus lang is,wat ik ook nog steeds doe en je hebt vragen? Roep maar,hé!!!Iedereen weet wel wat en samen komen we er uit!!!!

Groetjes,Perle!!!!

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 21:02
zoals de meesten van jullie heb ik ook leren breien en haken op de lagere school en later op de maatschappijschool ook leerden wij daar naaien het eerste wat wij leerden was een verpleegstersschort van papier die we met de hand moesten naaiendaarna heb ik heel lang niets meer gedaan aan breien hake of naaien tot de kinderen er waren ben toen weer begonnen met naaien en later met haken
groetjes Thea
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 00:12

hallo dames,

ook ik moets breien op school,en wel in de derde klas,dus was ik 9 jaar,het eerste wat ik maken moest waren babyslofjes,nou was dat geen probleem want mijn moeder breide al vanaf de dag dat ik me kan herrinneren,dus die sloffen waren zo af.mijn moeder zat op naaiatelier en dus het naaien van kleding is mij dus ook vroeg bij gebracht,alles maakte ik voor me zelf tot mijn 17 jaar,en toen werd mijn dochter geboren,en dus werd er daar nu voor gebreid en kleding genaaid.later ben ik maar eens gaan borduren,dingen maken met vilt,kralen weefraam armbandjes gemaakt,toen heb ik nog op de ambachts markt gestaan met eigengemaakte sieraden van zilverdraad en kralen.toen ben ik kralen boompjes gaan maken,en kaarten borduren.en toen werd mijn tweede dochter geboren,weer op het naaien gestort,en breien.en pas later heb ik me zelf het haken aangeleerd via een boekje wat ik ooit van een buurvrouw had gekregen.

mijn kinderen 22 en 29 jaar hebben het breien geleerd van een oude dame die een wolwinkeltje had naast hun school,en die vroeg op de woensdag middag 1 gulden voor 2 uurtje breiles,nou dat vond ik leuk en de kids ook.nu kunnen ze allebei nog breien maar ze doen het nooit,hahahah dat laten ze maar aan moeders over,hahahah

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 09:09

het klinkt afgezaagt maar ook ik ben begonnen met handwerken op de lagerschool breien, haken en wat niet meer eigelijk frubel ik mijn hele leven van alles aan elkaar, voor mijn barbiepop maakte ik savonds als mijn moeder dacht dat ik op bed lag kleertjes, patroontjes zocht ik in de marion daar staan van die plaatjes in van hoe leg ik iets op de stof, die vergrote ik op mijn manier uit en pop had weer wat nieuws,

later op de huishoudschool kwam het serieuse naaiwerk, eerst op papier leren naaien en daarna in het echt, en ik vond het leuk eindelijk eens een nieuwe jurk niet eentje van een oudere zus, en snel thuis geknipt, met behulp van moe die ook goed kon naaien, de jurk werd te kort naar de juf haar zin maar ik vond hem prachtig,mini was in

ook daarna naaide ik veel was stukken goedkoper dus had wat vaker iets nieuws

na mijn trouwen ging de schaar in mijn trouwjurk en maakte ik er een doopjurk van, later vertrouwden nog een aantal fam.leden hun trouwjurk aan mij, wat best een eer was vond ik zo een jurk kostte wel een paar guldens

mijn man was stom verbaasd dat ik dat kon en vond het prachtig bij hem thuis werd niet gehandwerkt

ook breide ik voor de kleintjes de meest ingewikkeld truien met ingebreide motieven anders vond ik het te saai, toen kwam de dag de lappen werden te groot en ben ik gestopt met breien.

maar knutselde alles aanelkaar met sint kwam er een grote boot, met sint zijn pieten en paard in de kamer, en ook de vele vele kaarten die ik maak en nog steeds, favoriet is bij mij de schudkaart

toen vond ik een marion pop op de rommelmarkt en zocht patroontjes, en kwam zo op deze site terecht, na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken drufde ik mijn vraag te stellen, en wat ik niet had gedacht ik brei weer door het forum al zijn het nu poppen kleren

dus ik ben een echte hobbyfreak brei naai haak af en toe,  knip en plak en zie ik iets moois dan maak ik dat,maar altijd door er een persoonlijk draaitje aan tegeven

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 07:03
knutselen altijd al eigenlijk. Breien wel geleerd op school maar tot mijn 17e niet meer gedaan. Toen een sprei gemaakt van allemaal kleine vierkante lapjes. Dat was eenmalig en daarna jaren helemaal niks meer eraan gedaan, wel geborduurd. Drie jaar geleden (toen was ik 24) kreeg een goede vriendin van mij kanker. Ik wilde iets om haar op te vrolijken en ben in de bieb bij creatieve spulletjes gaan snuffelen. Toen vond ik een boekje "kabouters breien". Daar ben ik een week mee zoet geweest om de steken uit te vogelen met een instructieboek erbij. Heb me helemaal suf gebreid op een kabouter, volledig witte kleding aangedaan met een rood kruisje er op, oftewel de dokterskabouter. Daarna vond ik dit zo vreselijk leuk dat ik op internet ben gaan zoeken (in de pauze want had toen thuis nog geen pc) naar popjes patronen. Ik vond wat en ontdekte bij toeval Jean Greenhowe. Na lang zoeken aan die patronen gekomen en er flink wat van gemaakt. Dat ging niet makkelijk in het begin maar je leert er snel van. Gelijk in het Engels aangeleerd ook. Daarna alan dart en vele andere ontdekt en een echte verzameling begonnen. Heb nu ook een popjeskamer en zo. En de vriendin in kwestie is inmiddels helemaal beter en al een tijdje bezig om een heksje voor haar moeder te breien
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns