Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe komt het toch

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 13:42
'k heb ze juist laten dansen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 19:02
Originally posted by bep bep wrote:

en ook een stem erbij te horen denk ik. Ik heb aan iedereen onbewust een stem gegeven. En toen ik engeline op de radio hoorde was ik gewoon stomverbaasd dat zij zo'n zachte stem heeft. Sorry engeline maar ik had u dus een harder stemgeluid gegeven. (heb het al aangepast hoor en lees uw posts nu ook wat zachter).

En nu denken jullie die flipt.

Hadden we dat al niet vaker gedacht?Wink Tongue Big smile LOL 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 21:58
Originally posted by bep bep wrote:

en ook een stem erbij te horen denk ik. Ik heb aan iedereen onbewust een stem gegeven. En toen ik engeline op de radio hoorde was ik gewoon stomverbaasd dat zij zo'n zachte stem heeft. Sorry engeline maar ik had u dus een harder stemgeluid gegeven. (heb het al aangepast hoor en lees uw posts nu ook wat zachter).

En nu denken jullie die flipt.
Raar ,dan we iemand vormen na wat we lezen van elkaar.Jaren geleden,deden wij veel zaken met een bepaalde verzekeringsmaatschappij waarbij een altijd een arrogante kwal aan de telefoon had.Daar had ik dus ook een beeld bij.Zo;n strak in het pak met een middenscheiding..Hadden we een keer een bijeenkomst,sta ik daar te praten met een biker met een staart tot op zijn kont en...je snapt m vast al wel,,,dat was dus die kwal.Dat was hij ook wel maar zo zag hij er dus niet uit.,,ik lees allemaal lengtes van hobbydozen,ik ben 1.71. past dat nog in het plaatje?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 22:09
ik dacht dus dat jij groter was, meer zo 1,80 à 1,85. Daar tussenin had ik u gedacht.

ikzelf ben 1,75 en voel mij dus helemaal niet groot. Eén dochter is kleiner en de rest is hier allemaal groter tot een stuk groter dan ik.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 22:38
mijn dochters zijn ook kleiner,mijn man is 1.98
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 23:13
Ik ben maar een onderdeur na 1,57 en vind het prima zo.  Moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet zo lang ben. Het enige nadeel van klein zijn is dat alle kleren te lang zijn. Daar ik ook nog een wespentaille had van 56 cm was ook alles te wijd. Dus ben ik het zelf gaan maken en daar heb ik nog steeds heel veel plezier van. Die taille is geen 56 meer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2015 om 23:28
Mannequinhoogte heb ik nog net, alleen het model wil niet mee. Die zwaartekracht die wordt met de jaren krachtiger is mijn ondervinding.

Maar vroeger leek ik dus veel groter, zal ik maar zeggen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 10:03
Grappig onderwerp is dit  Big smile

Ik vind 1950 een goed bouwjaar, ben dus 65 nu.
Ben 1.69. m tenminste... paar jaar geleden toch, men schijnt te krimpen, dus misschien is het nu wat minder.
Ik verfde mijn haar ook altijd. Deed dat zelf.
Door ernstige schouderklachten kon ik het niet meer verven en na 2 operaties aan de schouder en ik weer een beetje was opgekrabbeld, was mijn haar behoorlijk lang en was er een forse uitgroei.
Ik naar de kapper en zei dat het maar lekker kort moest.
Toen bleek dat alle verf eraf was geknipt en een fraai grijs koppie tevoorschijn kwam.
Besloot het nooit meer te verven en vooral die eerste tijd kreeg ik vaak te horen: je ziet er veel jonger uit. Cool

(maar dat kan ook komen omdat ik geen pijn meer had. Wink)
 
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 10:53
Dat je krimpt is waar . Ik ben van 1.65 naar 1.62 gezakt (,maar ik heb dus wel botontkalking ). Is precies een zoom in m'n pantalons . Nu moet het niet erger worden want dan red ik het niet meer met een zoom

Ik had ook een wespen taille en alle rokken /pantalons zijn en waren te wijd Mijn taille is nu 70 cm redelijk toch ? en ik red het nu wel met een riem .
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 11:08
leuk om te lezen over lengte, wespentailles en zo meer. tja waarom mn geboortedatum er niet staat, geen idee eigenlijk! heb jaren gezegt dat ik 35 was, sinds dat jaar vier ik mn verjaardag niet meer, maar dat gaat nu niet meer lukken, voor de geintreseerden, ben 1.78lang en de kleinste thuis.grijs haar en na de feestdagen en de restjes weer flink aan de lijn, veel te zwaar dus, o ja en 55 jaar, daar word ik steeds trotser op! heel veel mensen die ik kende hebben dat niet gehaald! de zwaartekracht trekt ook steeds harder!, zomers uit mn trekkerstentje kruipen gaat steeds meer op de lachspieren van manlief werken, maar kom er nog steeds uit!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 13:18
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

      ..........  zomers uit mn trekkerstentje kruipen gaat steeds meer op de lachspieren van manlief werken, maar kom er nog steeds uit!


Nou...ik zou dr niet eens IN komen. Dus.....Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 17:11
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:


Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

      ..........  zomers uit mn trekkerstentje kruipen gaat steeds meer op de lachspieren van manlief werken, maar kom er nog steeds uit!



Nou...ik zou dr niet eens IN komen. Dus.....Wink


Zeven maanden zwanger en met een kind van bijna één ook wezen kamperen in de tent. De enige toegeving van mijn man (die-hard tentenman) was dat ik op twee matjes mocht liggen ipv één en dat er een emmertje met deksel 's nachts in een hoekje van de tent mocht staan voor alle keren dat ik er 's nachts uit moest. Dat tweede matje en de emmer zijn op de dag van vertrek naar huis ritueel in de vuilcontainer gekieperd. Valt niet mee om uit de slaapzak te rollen met zo'n buik. Maar gelukkig was het geen trekkerstentje. En ja, ik weeg nu ook een stuk meer dan op het hoogtepunt van mijn zwangerschappen, maar met de tent kamperen doen we nog steeds. Op één matje pp.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2014
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 17:17
Ook de mijne staat er gewoon in, nu nog 25 over minder dan een maand 26. Lengte is een geweldige 1.55,5 die ik graag ophoog door schoenen of laarzen met hakken te dragen. Artsen hadden aan de hand van mijn ouders berekend dat ik ergens op de 165 zou moeten uitkomen, maar dat is het dus niet geworden. Taille is de laatste jaren hier ook wat groter geworden. Maatje 38 is een maat 40 geworden.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 20:38
Maar 10 cm hakken is wel heel hoog.

En net wat ik al dacht, ergens halverwege de twintig beginnen we een beetje uit te zetten en dit is om met beide voeten op de grond te blijven omdat het dan de leeftijd is dat het ene compliment na het andere rond de oren vliegt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2015 om 22:13
Kamperen heb ik altijd fijne vakanties gevonden ( Weg met bootje, klein kajuitjachtje, was de top)
Maar dun matje, nee...
Je moet een goed gestel hebben om dat te kunnen denk ik.
Had ik niet, had een hernia toen ik 18 was.
Dus ik had een goed excuus.Geek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 08:52
Hallo Dames. Zal ik dan ook maar even reageren. Jullie verhalen zijn echt leuk.
Mijn geboorte datum staat er ook vanaf het begin al bij. Ik ben 63. Mijn lengte weet ik niet eens precies. Het zal wel rond de 1.59 zijn.
Ik leef op een klein pootje. Mijn schoenmaat is 36 en dat is vaak heel lastig hier in de kop van Noord Holland. Ik krijg vaak te horen dat er in Utrecht en Gelderland volop schoenen zijn van af maat 36. Hier beginnen de maten allemaal ( Vooral Wolkys) bij maat 37.

Wat ik nooit zal vergeten is dat ik voor de eerste keer bij Ton thuis kwam en zijn moeder reageerde: Is dat Ria? WAT IS ZE KLEIN! Nou dat vond ik toen toch wel heel erg als 16 jarige.
Groetjes Ria
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 10:49
haha ik leef op grotere voet nl 40....met mijn man leeft zeer royaal 49!!!!.mijn dochters hebben ook kleinere pootjes...38 en 37.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 12:24
Ha, Ria. Voor kleine schoenen moet je naar Maastricht komen of naar België gaan. Ik had 36 en soms maar 35. Voordeel? Ja, een uitverkoopmaatje!!! 
Inmiddels zijn mijn voeten gegroeid. Eigenlijk heb ik links 37,5 nodig en rechts 37. Ik heb het lang kunnen opvangen met een zooltje rechts, maar dat werkt niet meer zo goed. Nu willen jullie natuurlijk ook weten waarom mijn voeten gegroeid zijn.
Ik heb lymfe oedeem aan mij linkerbeen, dat been is dikker, dus de voet ook. Met veterschoenen kon ik daarom de rechterschoen gewoon dragen. Doordat ik dus nu steeds platte schoenen draag zijn mijn voeten wat uitgezakt en dus een groter maat. Omdat ik een keer uit ijdelheid toch 37 heb genomen, werkte niet voor mijn linkervoet dus dezelfde een halve maat groter gekocht, heb ik ontdekt dat 2 verschillende maten een stuk aangenamer is. Ik koop mijn schoenen bijna altijd in Duitsland omdat ze daar leuke veterschoenen hebben. Gewoon model herenschoen met een fatsoenlijke hak maar dan voor dames. Zijn hier zo goed als niet te krijgen. Hebben hier vaak maar een heel dun hakje van 1 cm of zo. Vind ik niet prettig.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2015 om 17:15
Nou, ik woon op de grens van Gelderland en Utrecht en kan je zeggen dat ik hier ook heel moeilijk maat 36 schoenen (ook mijn maat) kan vinden. En van lengte ben is ongeveer 1,67. En als we toch alle getallen doorgeven, ik weeg 71 kilo. Vorige week was de maximum gewichtgrens van mij nog 70 kilo, maar helaas er is een kilo bij gekomen en ik heb de grens maar weer moeten verleggen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2015 om 17:14
Ik woonde in Amsterdam, toen ik nog maat 36 had, dat was geen probleem bij Cinderella. Inmiddels heb ik ze zo uitgelopen, dat ik 37 draag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns