Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe moet dit ook al weer ?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe moet dit ook al weer ?
    Posted: 01 Juni 2011 om 09:37

Sorry voor de slechte foto, maar hoop dat jullie het kunnen zien, het is een koortje wat je onder aan een mutsje kan maken, maar het is dus niet gewoon 1 keer gehaakt, het is "rond"  volgens mij niet heel ingewikkeld maar krijg het gewoon niet voor elkaar en het is zoveel netter dan even 1 keer haken.

Alles al afgezocht maar kan het ook nergens op internet vinden, kan iemand me helpen ? Alvast bedankt !

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 09:49

volgens mij is het gepunnikt, weet niet zeker maar daar lijkt het wel heel erg op. Zou dat kunnen?

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 09:50
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 10:03
he, bedankt wist ook niet hoe dat werkte.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 10:59

Wauw ! En ik maar proberen te haken, had inderdaad ook aan punniken gedacht maar never nooit aan breien !

Heel erg bedankt voor het mee denken en de hulp ik ga snel naar de winkel een paar naalden scoren :)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 12:50
Ik draaide vroeger met een vriendin samen koordjes. We namen twee of vier lange draden en draaiden die tegen elkaar in. Dan namen we twee scharen, lieten er één langs het koord naar het midden glijden en lieten hem dan draaien tot er een stevig koord was ontstaan. Dan knoopten we eerst het eind dat we vasthielden bij het draaien en dan knipten we het eind met de schaar open en knoopten dat eind. Met een deurkruk lukt het ook, dan moet je zelf wat meer draaien. Het is een heel verhaal, maar het is zó gepiept.

Vlechten kan ook, trouwens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 14:18

@Magtelt, klinkt inderdaad ingewikkeld :) maar ga het ook eens proberen, altijd leuk een paar verschillende manieren.

Vlechten heb ik inderdaad ook al gedaan maar vond bovenstaande er toch mooier uitzien bedankt !

Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 16:42

Ja Magtelt,

Zo deden wij dat ook!

Dat van de deurkruk weet ik ook nog.

Bij het volgende boodschappennet ga ik het koord weer een zo maken (i.p.v. het te haken). Kijken of het nog steeds leuk en snel is om te doen.

Groetjes

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 17:30
Die deurkruk kan niet zo giechelen en roddelen als een vriendin, maar hij werkt wel.

wat rozengeur.
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 17:49

En zo is het, Magtelt

Grappig dat die vraag dat weer oproept en uitnodigt dat weer eens te doen!

Zo was

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 18:24
je kan ook een lint haken vanaf 2 steken,je moet het dan draaien en in de
vorige steek werken
omdraaien en de vorige steek
eigenlijk niet echt steek maar die lussen.
Kan het niet zo goed explikeren.
Het word wel een mooi touwtje en word ook soms gebruikkt als bandjes
aan een hemdtopje
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2011 om 18:28

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik draaide vroeger met een vriendin samen koordjes. We namen twee of vier lange draden en draaiden die tegen elkaar in. Dan namen we twee scharen, lieten er één langs het koord naar het midden glijden en lieten hem dan draaien tot er een stevig koord was ontstaan. Dan knoopten we eerst het eind dat we vasthielden bij het draaien en dan knipten we het eind met de schaar open en knoopten dat eind. Met een deurkruk lukt het ook, dan moet je zelf wat meer draaien. Het is een heel verhaal, maar het is zó gepiept.

Vlechten kan ook, trouwens.

Ik doe het nog altijd aan de deurknop,en dan later een schaar in het midden.

Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2011 om 11:14
Je kan ook 3 steken opzetten en breien,op naalden zonder knop
Steeds terug schuiven dus niet het werk keren,dan krijg je ook een mooi koordje

groeten Willy
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2011 om 12:09
Of twee steken, dat hangt van de dikte van de draad af. Het lijkt dan op een punnikkoordje.

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2011 om 19:28
Punniken kan, I-corden kan, koorden draaien kan, maar dit is gevingerhaakt met twee lussen/koorden. Beetje lastig uit te leggen, maar in de meeste oude handwerkboeken staat volgens mij wel hoe het moet. Het lijkt een beetje op vingerpunniken / vingerbreien maar dan net weer anders ; je haalt steeds de ene lus door de andere heen meen ik.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
sunny View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sunny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2011 om 22:01
Oh leuk zeg al die reacties, zoveel verschillende manieren om een mooi "touwtje" te maken leuk leuk leuk !

Ik ga ze allemaal uittesten (voor zover ik ze snap hahaha)

Bedankt !
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns