Hoe moet dit ook al weer ? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
sunny ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 Juni 2011 om 09:37 |
Sorry voor de slechte foto, maar hoop dat jullie het kunnen zien, het is een koortje wat je onder aan een mutsje kan maken, maar het is dus niet gewoon 1 keer gehaakt, het is "rond" volgens mij niet heel ingewikkeld maar krijg het gewoon niet voor elkaar en het is zoveel netter dan even 1 keer haken. Alles al afgezocht maar kan het ook nergens op internet vinden, kan iemand me helpen ? Alvast bedankt ! |
|
![]() |
|
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
volgens mij is het gepunnikt, weet niet zeker maar daar lijkt het wel heel erg op. Zou dat kunnen? |
|
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
he, bedankt wist ook niet hoe dat werkte.
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
sunny ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 68 |
Wauw ! En ik maar proberen te haken, had inderdaad ook aan punniken gedacht maar never nooit aan breien ! Heel erg bedankt voor het mee denken en de hulp ik ga snel naar de winkel een paar naalden scoren :) |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik draaide vroeger met een vriendin samen koordjes. We namen twee of vier lange draden en draaiden die tegen elkaar in. Dan namen we twee scharen, lieten er één langs het koord naar het midden glijden en lieten hem dan draaien tot er een stevig koord was ontstaan. Dan knoopten we eerst het eind dat we vasthielden bij het draaien en dan knipten we het eind met de schaar open en knoopten dat eind. Met een deurkruk lukt het ook, dan moet je zelf wat meer draaien. Het is een heel verhaal, maar het is zó gepiept.
Vlechten kan ook, trouwens. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
@Magtelt, klinkt inderdaad ingewikkeld :) maar ga het ook eens proberen, altijd leuk een paar verschillende manieren. Vlechten heb ik inderdaad ook al gedaan maar vond bovenstaande er toch mooier uitzien bedankt ! |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Ja Magtelt, Zo deden wij dat ook! Dat van de deurkruk weet ik ook nog. Bij het volgende boodschappennet ga ik het koord weer een zo maken (i.p.v. het te haken). Kijken of het nog steeds leuk en snel is om te doen. Groetjes |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Die deurkruk kan niet zo giechelen en roddelen als een vriendin, maar hij werkt wel.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
En zo is het, Magtelt Grappig dat die vraag dat weer oproept en uitnodigt dat weer eens te doen!
Zo was |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
je kan ook een lint haken vanaf 2 steken,je moet het dan draaien en in de
vorige steek werken omdraaien en de vorige steek eigenlijk niet echt steek maar die lussen. Kan het niet zo goed explikeren. Het word wel een mooi touwtje en word ook soms gebruikkt als bandjes aan een hemdtopje IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Ik doe het nog altijd aan de deurknop,en dan later een schaar in het midden. |
|
![]() |
|
willyg313 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 172 |
Je kan ook 3 steken opzetten en breien,op naalden zonder knop
Steeds terug schuiven dus niet het werk keren,dan krijg je ook een mooi koordje groeten Willy |
|
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
|
![]() |
|
Of twee steken, dat hangt van de dikte van de draad af. Het lijkt dan op een punnikkoordje.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Punniken kan, I-corden kan, koorden draaien kan, maar dit is gevingerhaakt met twee lussen/koorden. Beetje lastig uit te leggen, maar in de meeste oude handwerkboeken staat volgens mij wel hoe het moet. Het lijkt een beetje op vingerpunniken / vingerbreien maar dan net weer anders ; je haalt steeds de ene lus door de andere heen meen ik.
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Oh leuk zeg al die reacties, zoveel verschillende manieren om een mooi "touwtje" te maken leuk leuk leuk !
Ik ga ze allemaal uittesten (voor zover ik ze snap hahaha) Bedankt ! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |