Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe overleef ik (wild)breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe overleef ik (wild)breien
    Posted: 03 Maart 2011 om 09:29
Vorige week ofzo is er een verschrikkelijk leuk breiboek voor meiden verschenen van de uitgever van het tijdschrift 'Hoe overleef ik.....' , geënt op de boeken van Francien Oomen.

Het is helemaal voor meiden van nu eigenlijk, die best nog wel een beetje willen handwerken, maar niet weten wat, het moet wel cool zijn en op patronen zijn ze ook niet zo dol.

In het hele boekje (dat wel negen euro kost trouwens, maar ik vind het het wel waard) wordt breien (en ook haken) voornamelijk benaderd als kunstvorm ./ variatie op graffiti. Zo leuk, ik krijg er zelf al helemaal zin in mijn mijn fiets te haken. Of mijn bomen. Er staan eigenlijk geen of nauwelijks patronen in, meer ideeen of technieken en tips, allemaal geschreven voor meiden van pakweg 10 tot 15 jaar.

Aanradertje, en heel inspirerend.

http://wildbreien.nl/hoe-overleef-ik-wild-breien/

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 18:14
Dit was laatst op het jeugdjournaal, een hele klas van de basisschool die aan het wildbreien was geslagen, echt hartstikke leuk dat het zo aanslaat bij jongeren. Hier in de krant stond van de week ook een stukje, dat in Ermelo (ik woon in Harderwijk) een paar jonge meiden aan het wildbreien waren gegaan. Het boek lijkt me ook leuk, 't is dat ik 2 jongens heb.... ze vinden m'n eigen breisels en haaksels wel leuk maar zelf haken en breien, nou nee.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2011 om 19:37
 Ja, dat "probleem" heb ik ook, hier alleen maar mannen in huis, behalve moeders dan!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 21:29
mijn dochter van 11 vind de boeken super leuk om te lezen.
deze heeft ze nog niet maar breien vind ze ook niet je van
het. misschien als ze het boek eenmaal heeft dat ze
dan.......denk het niet
groetjes miranda
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns