Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHoe was jullie eerste kerstdag

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe was jullie eerste kerstdag
    Posted: 25 December 2009 om 22:19

Die van ons wordt het best weergegeven met het woordje rust. Manuel besloot om afgelopen nacht een feestje te bouwen. Dus werd hij drie keer wakker. Huilen in zijn ledikant. En als we hem dan bij ons namen werd hij helemaal vrolijk. Ging lekker met ons aan het spelen. (Lees petsen op ons gezicht, knijpen in onze neuzen en trekken aan onze haren) Toen was de rust dus ver te zoeken. Vanmorgen ben ik naar de kerk gegaan. Het einde van de dienst werd een beetje zwaar. Mijn ogen wilden niet zo gemakkelijk openblijven. Gelukkig was de dienst boeiend. Altijd knap trouwens als de dominee nog iets nieuws weet te vertellen bij het kerstverhaal als je het al zo vaak hebt gehoord en verteld.

Vanmiddag zijn we met elkaar in bed gekropen. Om de rust weer terug te laten keren. En daarna hebben we rustig met elkaar een filmpje gekeken. Om half acht is Manuel naar bed gegaan. Dus zit Marco nu heerlijk rustig te gamen en heb ik een tijdje gehandwerkt en ben nu heerlijk aan het hobbydozen. Mijn hoofd begint nu toch weer erg zwaar te worden. Mijn ogen prikken dus ik denk dat ik deze kerstdag rustig af ga sluiten...

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 December 2009 om 22:54
Mijn eerste kerstdag was ook vrij rustig. Schoonouders kwamen gourmetten en zijn om 21:00 weer vertrokken. 10 minuten later moest mijn dochtertje helaas weer overgeven. Dus bed zit weer in de wasmachien, dochter koud en bibberend gedouched. Het blijft zielig.
Ze was vandaag zo vrolijk. Zit dan altijd in dubio of ik haar moet afremmen, omdat ze anders moet overgeven 's nachts. Ik had nu gekozen om haar lekker te laten genieten, maar was dat nu goed of fout?

Dat feestje klinkt op zich wel gezellig Clara, het tijdstip misschien wat minder

Ons andere dochtertje slaapt nu al een ruime week 6 tot 8 uren aanelkaar 's nachts. Dit fluister ik want direct stopt het weer. Het is wel heel luxe want ze is nu maandag 11 weken en er zijn geloof ik maar weinig kinderen die op die leeftijd al doorslapen.

Iedereen hele fijne dagen!

Groetjes Marije
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 06:47

Mijn eerste dag was ook heel leuk samen met mijn broer dat is natuurlijk geweldig dat hij helemaal hier naar toe komt. We hebben in de ochtend bij de koffie de pakjes opengemaakt. Toen gekaart en ook gescrabbeld, en toen buiten lekker geborreld. En sávonds hebben we lekker gegeten stukjes vlees op een electrice plaat met eitjes en paprika uitjes en champignons. En stokbrood met zelfgemaakt knoflookboter. We hebben maar binnen gegeten want we hadden veel last van vliegen.

Jammer genoeg werd ik ziek toen ik naar bed ging, heb namelijk een whiplash en als ik het druk heb gehad speelt dat weer behoorlijk op, ik heb de hele nacht opgezeten. Die dagen voor de kerst waren best erg druk. Tim is voor me naar de dokter gegaan voor de medicijnen als een herhaalrecept, maar helaas de dokters zitten niet op zaterdag zondag en maandag, dus moet ik wachten tot dinsdag. Ik hoop dat het dan zonder medicijnen ook over is. Hou mijn kraag maar weer om.

Ik hoop dat de kerst bij jullie iets fijner is verlopen.

Groetjes, Lidia

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 10:18
Op kerstavond bij de schoonouders met zijn allen ,en op kerst is het altijd bij mij met vader en schoonouders maar dat is altijd om 10 uur gedaan
Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 10:19
Wij hebben het heel rustig aan gedaan, overdag lekker
gespeeld met ons zoontje, en in de avond lekker gegeten.
Manlief had lekker gekookt, dus heerlijk gegeten en toen de
kleine sliep hebben we allebei lekker een boek gepakt zijn
de op de bank tegen elkaar gekropen en hebben lekker zitten
lezen :)
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 10:57
gewoon lekker rustig , een beetje gehandwerkt en op de wii fit, bowlen met Piet die bijna niet van mij kan winnen hihihihihihih.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 11:13

JJ is 's ochtends naar de kerk geweest, ik kan dit nog steeds niet door mijn bekken, houdt het niet zolang vol op een stoel. Toen hij thuis kwam had ik de kindertjes al gereed, en mezelf, dus zijn we in de auto naar Nieuwerkerk gegaan, lekker naar mijn schoonouders. Mijn zwager en schoonzus waren er ook met hun dochtertje, en die zien we niet heel erg vaak, dus dat was leuk. Helaas kon mijn andere schoonzusje en zwager er met hun zoontje niet bij zijn, maar goed. We hebben heerlijk gegeten, en zijn na het avondeten weer vertrokken naar huis. Gisteravond even tv gekeken, en gekletst. Kerst is voor veel mensen gezellig enzo, maar toch hebben er ook heel veel mensen juist met dit soort dagen veel verdriet. Een vrouw waar ik 4 jaar lang bij thuis kwam om op hun 4 kindjes te passen is eergisteren overleden (42 jaar), dat hakt er dan wel even in! Zo verdrietig, die stomme rottige Kziekte ook, bah!

Voor iedereen voor wie kerst dus niet zo fijn is, een dikke knuffel!!

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 11:54

Kerstavond kwam mijn kleinzoon ( voorheen kleindochter, hij heeft gender-distrofy, en is door de hormoon behandeling, nu al echt een man aan het worden ), gezellig bij mij eten. Hij moet een speciaal dieet volgen, dus hij bracht zijn eigen quisch ? mee, terwijl ik mijn maaltijd van thebe op mijn bord had. Op zijn verzoek hebben we samen wel lekkere griesmeel pap met rozijnen gekookt en heerlijk warm gegeten. Daarna is hij naar de kerk gegaan om de nachtmis mee te zingen. Hij is nu 18 jaar, en ik heb hem vanaf het begin gesteund, toen hij, 15 jaar oud, door zijn moeder buiten gezet werd, om wat hij is. Mijn zoon is inmiddels van haar gescheiden, heeft ook voor zijn kind gekozen.

Het was zo'n gelukkig moment, om zo gezellig samen aan tafel te zitten, en die knuffel die hij me gaf.

Gisteren heb ik bij mijn dochter en haar 3 zonen en de vriendin van de jongste, gegourmet, heerlijke afwisseling van de kant en klaar maaltijden, veel gelachen en plezier gehad.

Vandaag komt mijn zoon met zijn nieuwe vriendin,  en zijn oudste zoon met vriendin  op de koffie bij me, en morgen komt mijn andere zoon met vrouw en 2 kinderen, koffie drinken.

Ze hebben dat zo afgesproken, zodat ik niet teveel op een dag zou hebben en genoeg rust kan nemen. Zijn het geen schatten ?????

Al met al is het toch een heerlijke Kerst.

TONY
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 12:22

Ik heb kerstavond en 1ste kerstdag weer overleefd.
Ben met kerst altijd alleen samen met mn hond Amy.
En we maken het zelf wel gezellie.
Ben gister lekker zoet geweest met mn borduurgaren op bobbins draaien.
En mn bakken aan het reorganiseren, dus ik houd mezelf wel zoet.
Gister avond een pizza in de oven geschoven.
En savonds 2 dvd's gekeken.

Groetjes Kim
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 12:25

Gisteren rustig aan gedaan.

Het begon met een eigengemaakte ontbijt gezellig met een borduurwerk op schoot. Ik heb lappen omsingeld voor de borduurwerken die ik wil gaan maken, met de naaimachine, toen weer verder met borduren. Rond 1 uur in de middag naar mijn ouders toe gegaan, daar gezellig geborduurd, daar ook gegeten. En rond 8 uur ben ik naar huis gegaan en daar weer verder borduren.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 12:28
Bij ons is ook alles rustig verlopen, gewoon gezellig met ons gezinnetje, eerst lekker gegeten en 's avonds lekker samen op de bank met een dekentje dicht bij elkaar.
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 12:45

Gisteren overdag lekker rustig aangedaan...beetje hobbien en savonds met vrienden, wezen uit eten...
vandaag doen we ook rustig aan, zo een stuk wandelen daarna de openhaard aan, filmpje kijken met de jongens en als we dan trek krijgen gaan we gourmetten.

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 15:44
werk met de kerstdagen 5 a 6 uurtjes,kom thuis te moe om te douchen,maar ja, toch maar doen en knap wel weer iets op.haren drogen, krullen   zetten,op maken  toch maar doen voor de sfeer,want het is toch kerst.blij dat ik klaar was.met optutten.
nu mezelf nog oprapen,en met big smile naar moeders toe,die had zo haar best gedaan,moet ik niet zeuren,met haar zieke lichaam toch gekookt ,het was heerlijk.
gezamelijk nog geholpen met van alles.
het was eindelijk eens een rustige gezellige sfeer zonder stress.
nu weer gewerkt en weer zo moe,geen zin om weer weg te moeten,nu naar schoonouders,we maken er maar wat van,groetjes stridje

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 15:59

Gisteren bij mijn moeder geweest en vandaag heeft ze bij mij gegeten. Vanavond komt mijn jongste dochter en blijft t/m maandag. Mijn oudste moet werken. Nu zit ik heerlijk even te computeren.  Straks een lekker bakkie koffie zetten en tv kijken. Heeeeeeeeeerlijk, niets doen.

Leuk om te lezen hoe een ieder deze dagen doorbrengt. Tussen de regels door lees je natuurlijk nog veel meer dan dat er wordt geschreven.

Ben er overigens niet echt verdrietig om dat de kerstdagen (bijna) voorbij zijn.   Geef mij maar het 'normale' leventje.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 17:26
Wat ik het meest las was "rust" bij de meeste hobbydozen. Hier ook voornamelijk rust, hoewel de katten nog wel aan het midwinterdollen zijn zo nu en dan. Ik vind het heerlijk zo, winkels dicht, bijna geen verkeer op straat, beetje schemer, vandaag zonnetje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 19:09

Wij zijn nu lekker aan het eten met z'n tweetjes. JJ had een amuse gemaakt, ik een voorgerecht. JJ is nu bezig met het hoofdgerecht, en daarna mag ik het toetje verder afmaken :) Gezellig zo met z'n tweetjes! Daniël was erg moe dus lag vroeg in zijn nestje. En Tobias doet het zo goed, heerlijk. Zijn spruw is weg, dus dat is heel fijn. Wel begonnen gister zijn billetjes weer stuk te gaan, ben direct maar weer met die miconazol hydrocortison gaan smeren, en vandaag leek het alweer beter te gaan gelukkig.

Fijne avond nog iedereen!

Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 19:21

Geweldig ! Kerst is voor mij het vieren van de geboorte van Jezus. Wij hadden in onze kerk 2 x een kerstnachtdienst voor kleuters georganiseerd. De kids kregen bij binnenkomst glitters in hun haar en een kerstslinger om.Zo opgedost mochten ze naar Jozef, Maria en het kindje Jezus (een echte baby). Samen met een engelenkoor hebben ze kerstliedjes gezongen en twee herders vertelden hun wat ze allemaal mee hadden gemaakt die nacht. Het kindje Jezus bracht het licht in de wereld en de kids mochten dat allemaal (met een lichtje) doorgeven.Prachtig om mee te maken en hier aan mee te werken. Gelukkig waren de wegen begaanbaar want dit had ik voor geen goud willen missen.

Verder liep hier niks volgens de planning. Mijn moeder van 90 wilde niet komen vanwege het weer, maar veranderde haar plannen op het laatste moment. Dochter zou met man en kind naar schoonfamilie, maar hun zoontje werd ziek. Dus ging haar man maar alleen...en zij kwamen hier. Zo zaten we dus aan een geimproviseerd kerstdiner met 4 generaties.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 20:09

WIJ HEBBEN OOK EEN GEZELLIGE 1STE KERSTDAG GEHAD.

EERST ZIJN WE NAAR DE KERK GEWEEST. (WIJ KERKEN BIJ "HET LEGER DES HEILS") EN ZE HADDEN VAN DE ZAAL EEN GROTE STAL GEMAAKT MET OVERAL STO OP DE GROND. EN TAFELTJES MET KOFFIE/THEE EN VOOR DE KIDS CHOCOMELK. EN KOEKJES ERBIJ.

THUIS GEKOMEN HEBBEN WE LEKKERE BROODJES GEGETEN EN DE KIDS HADDEN BESLOTEN DAT WE PANNEKOEKEN ZOUDEN ETEN. DUS DAT HEB IK DAN MAAR GEBAKKEN.

'S AVONDS HADDEN WE NOG EEN VARJAARDAG WANT HET ZOONTJE (NU 8 JAAR) VAN DE BROER VAN WIM (DUS ONS NEEFJE) was jarig. het was heel gezellig en we waren pas na 22.00 uur thuis.

vanmorgen (2de kerstdag) hebben we uitgeslapen. zelfs silvia heeft tot 8.45 uur geslapen. toen lekker rustig aan gedaan en vanmiddag hadden we weer een verjaardag van de zoon van mijn broer. vanavond hebben we gegourmet. en nu zit de familie home alone 2 te kijken. ik ben stiekem even weggelopen om hier even te neuzen.

allemaal nog een fijne dag.

Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 21:14
Onze eerste kerstdag was ook rustig en gezellig, mijn zoon was er om half 11 met de taxi ( hij woont begeleid ) lekker eerst koffie gedronken en gekletst brood gegeten en even achter de pc gezeten en achter de pc muziek geluisterd dat vind hij mooi en savonds gegourmet hij blijft tot maandagavond dit is ook de eerste keer dat hij blijft slapen sinds bijna drie jaar dat hij niet meer thuis woont hij was er niet eerder aan toe dan zei hij ( hij is lichamelijk en geestelijk gehandicapt ) maar hij praat als brugman.
Hij heeft ook mijn man en mij waar hij heen kan zn biologische vader kijkt niet meer naar hem om.

Vanmorgen moest hij om half 8 zn medicijnen en heeft hij brood gehad en moest hij gecatheteriseerd worden door mij en daarna heeft hij tot 10 uur slapen en vanmiddag lekker broodgegeten tv gekeken en vanavond weer lekker gegeten en zo komen we de dag wel door.

allemaal een fijne avond   
Back to Top
chantallekuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 26 December 2009 om 22:40

Mijn eerste kerstdag was ook erg leuk. Ik ben samen met mijn vriend bij mijn moeder gaan gourmetten.Mijn broer was daar ook. Het was erg gezellig. En mijn vriend heeft voor de 1e keer kerst gevierd in zn leven(hij is turks),en ook hij had het helemaal naar zn zin,vooral t gourmetten vond ie geweldig.....Al met al een geslaagde dag.........Vind het ook leuk om te lezen hoe anderen de kerst beleven!

groetjes van chantal

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns