Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoeveel bollen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoeveel bollen?
    Posted: 05 November 2020 om 17:32
Dag,

Ik heb een patroontje voor een omslagdoek gekocht. Dat patroontje geeft alleen aan wat voor naalddikte en garengewicht je nodig hebt, en de looplengte van het hele project. 

Hook - 5.5 mm
Yarn Weight - Any Worsted/Aran yarn
Yardage - 1100 yards 

'Yardage' betekent denk 'looplengte van project' in inglisj en Aran is dikker garen, weet je wel.
Ik denk dat je het op de een of andere manier wel kan berekenen. Maar ik weet niet zo goed hoe.
Excuses als het een dommige vraag is, maar ik heb altijd moeite met dit soort dingen. 

O ja, die 1100 yards is ongeveer 1005 meter.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 19:01
ik weet niet waar je je garen wilt kopen maar bij de meeste garenverkopers is het 'bol over, geld terug'
dus waarom energie besteden aan een moeilijke berekening terwijl het patroon al een goede richtlijn geeft?
ik zou lekker ruim het garen kopen wat ik mooi vind en een eventueel restant terug brengen Smile
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 20:11
Je kijkt naar garen van de juiste dikte.
Daar koop je dan bollen van met een lengte van totaal 1005 meter.
Ik zou iets meer meters nemen.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 20:24
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Je kijkt naar garen van de juiste dikte.
Daar koop je dan bollen van met een lengte van totaal 1005 meter.
Ik zou iets meer meters nemen.

Ooh, ik wist niet dat het zo eenvoudig was...!
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 20:26
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

ik zou lekker ruim het garen kopen wat ik mooi vind en een eventueel restant terug brengen Smile

Dat is inderdaad slim.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2020 om 20:27
Dank jullie, ik dacht er veel te moeilijk over. Embarrassed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 10:02
Dat gedoe ook met yards en inches, Napoleon had heel Europa en Amerika moeten veroveren, dan hadden we allemaal alleen centimeters en kilo's. En dan patronen met zoveel yards!

Als ik ben begonnen met een project en niet weet of ik genoeg garen heb, gebruik ik soms wel de digitale keukenweegschaal met een grote plastic schaal. Ik heb een doorweger, dus ik druk op het knopje en dan negeert hij de schaal en begint opnieuw te wegen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 11:11
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

 

Als ik ben begonnen met een project en niet weet of ik genoeg garen heb, gebruik ik soms wel de digitale keukenweegschaal met een grote plastic schaal. Ik heb een doorweger, dus ik druk op het knopje en dan negeert hij de schaal en begint opnieuw te wegen.


Doe ik ook.
Gebreide stuk wegen
Garen wegen
en zien of je genoeg hebt. liefst een beetje ruim genoeg
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 12:58
@Magtelt
Ik vind meters en cm ook makkelijker. En rekenen is al een opgave voor mij...
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 12:59
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

 
Doe ik ook.
Gebreide stuk wegen
Garen wegen
en zien of je genoeg hebt. liefst een beetje ruim genoeg

Ja met inschatten doe ik ook altijd heel ruim. Dank voor jullie meedenken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2020 om 13:15
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

@Magtelt
Ik vind meters en cm ook makkelijker. En rekenen is al een opgave voor mij...


Niet alles van Napoleon was slecht. Net als bij Hitler. Ziekenfonds en vakantie was een voordeel, al het andere niet. Zoals Cruyff al zei: Elluk foordeel hep se nadeel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.172 seconden.
Lang Yarns