Hoeveelheid garen berekenen |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet niet precies wat je bedoelt ,maar als je 2 re ht 2 averecht breit dan is je averechte steek in je terug gaande pen een rechte steek .
Je kunt dus het beste met 2 av eindigen ,dan begin je altijd weer met 2 recht . Na een paar pennen herken je ze beslist ,recht is een V en av is een bobbeltje . En van vragen wordt je wijs het is zo jammer dat schrijven moeilijk is ,even voordoen zou makkelijker zijn |
|
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ooh, dus je rechte steken worden averechte steken en andersom?
Mijn hersens kraken. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Klopt helemaal .
|
|
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
O oeps. Dan ga ik het nog eens proberen.
Dank voor je advies. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met een veelvoud van 4 steken begin je elke toer met twee recht, en dat zijn dan de laatste twee averecht van de vorige toer. Na een paar naalden zie je duidelijk de v-tjes van de rechte steken, die Mutti bedoelt. De averechte steken zijn dwarsgolfjes. De eerste naald na het opzetten zit meestal strak, je kunt dan beginnen met een naald averecht, die verder niet meetelt, daarna zitten de steken wat losser op de pen. Je kunt jezelf een brei- en haaktaal aanleren, door te tellen of voor jezelf te mompelen. Ik tel altijd bij het stokjeshaken, anders gaat het mis en wordt het toch een vaste of half stokje.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik haalde de draad niet naar voren als ik een averechte steek ging maken. Dan gaat je breisel er heel raar uitzien. Maar wist ik het; mijn boek zegt daar niets over.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Boeken zeggen waar je de draad naar toe brengt alleen bij heel speciale steken. Dat komt later pas. Dan brei je een steek niet, maar je haalt de draad naar voren of doet hem naar achter.
Wij lachen beginners niet uit. Een algemene vraag van beginnende haaksters was meestal: Ik ken nu alle steken maar wat is een keerlosse? Nu staat dat in de haakboekjes, maar ooit leken die boekjes op een moeilijk wiskundeprobleem. Dan heb je de steken geleerd en begint aan een patroon. Maak een ketting van lossen en drie keerlossen. ????!!!! |
|
wat rozengeur. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Een nichtje van mij trouwde met een jongen wiens ouders groenten verbouwde .
Toen haar man voor de eerste keer snijbonen meekreeg van zijn moeder ,had ze in de lengte gekookt . . |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Gelukkig maar. Ik heb verder geen mensen in de buurt die het allemaal weten. Mijn oma vindt breien saai. Dus ik probeer het uit boekjes en van filmpjes op Youtube. Ik was zo geïnspireerd door dat boek vanwege alle prachtige dingen die erin staan. Als ik dat ook ooit zou kunnen...!
|
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hoop trouwens dat ik bij haken en breien nooit ècht een wiskundeprobleem zal tegenkomen. Wiskunde vind ik afschuwelijk.
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vond wiskunde ook altijd afs huwelijk,maar de leraar nog erger .
Tot ik een andere leraar kreeg en het kwartje viel . Je hebt de pech dat je niemand hebt die het je even voor kan doen ,want die had gelijk gezien wat er mis ging.Je bent waarschijnlijk na je rechte steek met je draad over je naald gegaan om av te breien en dan komt er een lus over je naald heen en datzelfde krijg je ook weer als je over gaat naar je rechte steek |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik snapte niets van wiskunde, maar ik was goed in Nederlands. Dus kwamen mijn vriendinnen voor een wiskunde-proefwerk bij mij zodat ik alles kon uitleggen. En later vroegen ze de leraar hoe dat nou kon, dat zij 7 of 8 hadden en ik een krap 6je. Hij wist het ook niet. Maar hij vond wel, dat vrouwen keien waren in het lezen van breipatronen en dat hij daar niets van snapte. Wij waren allemaal en beetje verliefd op hem.
|
|
wat rozengeur. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Bij mij is het ook zo: ik kan alleen maar lezen, niet rekenen.
Mijn moeder vindt trouwens dat haakpatronen op wiskunde lijken! Maar het is alleen maar tellen.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Alleen maar tellen? Ik ging zo vaak in de fout met tellen bij borduren, dat ik het echt nooit meer ga doen. Ik kan trouwens alleen maar tot tien tellen. Daar boven gaat het vaak mis. Bij het opzetten van steken of het haken van lossen heb ik een papiertje om elke 10 steken te noteren.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind tellen erger dan rekenen, ik raak altijd de tel kwijt. Maar als ik eenmaal in een breipatroon zit gaat het allemaal prima.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Als je ziet dwat je al gedaan hebt en het ritme te pakken hebt, is het appeltje eitje.
|
|
wat rozengeur. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Hé, mijn boordsteek is gelukt!
Gaat best wel snel eigenlijk, leren breien. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn nieuwe boek is voor iemand die graag creatief bezig is (ik) echt een geweldig ding om in te bladeren.
Ik weet niet of het een bekend verschijnsel is: in een breiboek bladeren en dat je alles wil maken... |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bekend verschijnsel zeker, soms denk ik wel eens dat ik meer tijd spendeer aan het snuffelen naar ideeen en patronen dan aan het handwerken zelf
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Daar zijn breiboeken voor, bladeren en plannen maken. En als anderen om patronen vragen, blader je weer en ontdek je soms nieuwe of vergeten patronen.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |