Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

huishoudbeurs granny squares

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 11:52

Hè, ja gezellig!

We maken er een lounge kraam van met van die heerlijke banken en ik ga koffie en thee en cake serveren.

Ik heb er nu al zin in

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 12:16
jips, niet te veel koffie en cake, want dadelijk komen we helemaal niet meer van de bank 
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 15:22

we maken die stand wel even heel gezellig hoor. met gehaakte onderzettertjes onder Jips haar kopjes, leuke poeven, gehaakte kussens en overal een prijskaartje aan.

met een normale prijs dan toch?? lijkt me wel wat. ik doe ook mee.

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 16:36
Dan kom ik als pseudo koopster, ga ik alle mooie dingen vergelijken
met andere kraampjes en dan hardop denkend zeggen deze kraam
heeft veel mooiere kwaliteit dan de andere. ( wil ik voor de moeite wel
een kopje koffie en een plakje cake )
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 16:55
Doe ik, ook zonder cake, met je mee Diny!
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2012
Status: Offline
Points: 271
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 18:26

Met verbazing heb ik jullie reactie's gelezen op de prijzen van het haakwerk op de beurs. Afgezien of het netjes gehaakt was is € 55,= heel goedkoop, haal daar je materiaalkosten, standkosten, de uren dat je daar staat, je reiskosten, en zeker ook het uurloon van het handwerk eens vanaf.....ik ga het er niet voor maken. Er zitten heel veel uren werk in die deken.

Het lijkt mij toch een misverstand om te zeggen dat handwerk niet betaald mag worden, het is onbetaalbaar maar dat is iets anders en ik vind dat je uit respect voor het werk een redelijke bedrag mag vragen, anders kan je het net zo goed weggeven

Mijn eigen ervaring is dat als je alleen maar materiaal dekkend werkt mensen het minder gauw kopen als dat je er een reeële prijs voor rekent. De tijd die er in gaat zitten om iets te maken mag echt wel meegerekend worden voor een gedeelte.

Bij omroep MAX zag ik een tijdje geleden dat jonge ondernemers contact hebben gezocht met oudere dames in seniorenhuizen om samen met hun een bedrijf op te richten van haak en breiwerk. Er worden voornamelijk mutsen en sjaals gemaakt, ze lieten ze zien erg mooi, die worden niet onder de 100 euro verkocht, voor mij is dat heel logisch.

Ik denk dat we eens van dat armoedebegrip afmoeten van wij werken voor een aalmoes, handwerk is een vorm van hoogwaardige creativiteit en handvaardigheid, vaak uniek en tijdloos, dus waarom mag je daar niet aan verdienen het is eerlijke arbeid.

ik heb een handgeknoopt tapijt, nee geen kinderarbeid ik heb er een certificaat van, je wil niet weten wat dat heeft gekost, en terecht. Het gaat ook een leven lang mee, het wordt alleen maar meer waard.

Zelf ben ik ook een vervent borduurster, als je ziet wat er op Ebay voor oude handwerken wordt betaald, dat geloof je niet, dat zijn bedragen die in de 2 en 3 duizend euro lopen. Het is kunst geworden daar is men zuinig op. Dat is ons culturele erfgoed, wie weet wat mijn gehaakte Koosje over 100 jaar opbrengt

Ik zou mijn handwerken nooit verkopen voor een appel en een ei. Dat vind ik minachting voor mijn werk. Ik respecteer de mensen die een normale prijs berekenen voor hun handwerk. Mensen die je werk kopen zien echt wel of iets mooi gemaakt is en dan hebben ze het er voor over en anders maar niet.

Liefs Jann

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 18:56
Niemand zegt dat handwerk niet betaald mag worden, de
ervaring van vele hobbydozen heeft ons geleerd dat juist de
prijs het probleem is bij het verkopen, de mensen vinden
het allemaal leuk maar zodra je er geld voor vraagt kijken
ze je aan of ze water zien branden, ja wat kan dat nu
kosten een bv gehaakte kikker? de kostprijs zonder uren?
nee hoor wanneer je 5 euro vraagt vinden ze het nog te
duur.

daarom is dit topic.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 20:38
Originally posted by Crejann Crejann wrote:

Met verbazing heb ik jullie reactie's gelezen op de prijzen van het haakwerk op de beurs. Afgezien of het netjes gehaakt was is € 55,= heel goedkoop, haal daar je materiaalkosten, standkosten, de uren dat je daar staat, je reiskosten, en zeker ook het uurloon van het handwerk eens vanaf.....ik ga het er niet voor maken. Er zitten heel veel uren werk in die deken.

Als het niet netjes is gemaakt dan is 1 euro nog te duur. En wat de overige reacties betreft: Je moet er een beetje de humor van inzien.

Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2012 om 22:01
Volgens mij heb ik de dekens
vandaag gezien op de beurs heb
geen foutjes gezocht hoor. Maar
als ik op internet gehaakte
dekens zoek is het idd rond die
prijs of duurder nog zit idd veel
uren in gelukkig kan ik het zelf
maken als ik er een wil
groetjes nathalie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns