Hulp bij breipatroon gevraagd.... |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Leentjeo ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2013 Locatie: Alkmaar Status: Offline Points: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Mei 2013 om 15:41 |
Wie oh wie kan mij verderhelpen?
Ik ben een gilet aan het breien (en haken): drops 117-3. Het haken ging prima, maar nu ben ik begonnen aan het linker voorpand (breien). 2 naalden ribbelsteek dat gaat prima, maar alles daarna loop helemaal ik vast. Ik snap niet het verschil tussen ribbelsteek en recht breien??? En...wat is de voorbiesst. ? Hoop echt dat iemand mij kan verderhelpen. Groeten van Lenie |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb het patroon goed proberen te lezen.Ik ga even van de kleinste maat uit. Er staat dat je 2 steken ribbelsteek, dus recht in de heengaande en teruggaande naald, moet breien. Daarna brei je uit ieder van de volgende 3 steken steken 2 steken recht. Je hebt van 3 steken dus 6 steken gemaakt, ( In de teruggaande naald averecht breien). Daarna 2 steken ribbelsteek, dus recht. Dan 6 steken tricotsteek. (Deze brei je in de teruggaande naald dus averecht). Dan 4 steken ribbelsteek. Deze 4 steken zijn de zgn voorbies. Dat is de bies waar de eventuele knoopsgaten en knopen in komen. Ik meen alleen dat er een fout in het patroon staat. ik heb het aantal steken opgeteld dat je moet breien. Dat is 1 steek minder dan je hebt opgezet. Ik vermoed dat men de kantsteek vergeten heeft. Ik heb de vraag al bij Drops gesteld. Ik denk dus dat je moet beginnen met 1 kantsteek en daarna verder zoals aangegeven.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Leentjeo ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2013 Locatie: Alkmaar Status: Offline Points: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lidwina, heel hartelijk dank voor je (snelle) en heldere uitleg!
Ik ga weer vrolijk verder met m'n breiproject. Groeten van Lenie |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |