Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhulp bij haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij haken
    Posted: 02 September 2008 om 14:09

Het is de 1e keer dat ik een patroon uit het engels haak. Gaat tot nu toe goed. Nu lees ik , ik haak in het rond, :In back loop only: 1 sc in each around. Moet ik hieruit opmaken dat ik een halve toer moet haken en dan weer terugkomen?

Graag jullie idee, vertaling hierover. Alvast dank Maaike(A)

Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2008 om 14:42

nee, daar bedoelen ze mee dat als jij het werk naar je toe houd dat je dan de achterste lus van de 2 lussen van de vorige tour moet nemen.de meeste pakken zowiezo al de achterste lus. teminste ik vind dat het fijnste haken. maar zo krijg je geen reliëf in het werk.

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. heb je trouwens de engels/nederlands vertaling van haken al. anders wil ik hem je wel doormailen. laat maar weten.

gr esther

Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2008 om 17:14

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi worden als je alleen in de achterste lus haakt . Je krijgt dan een horizontale streep te zien en je werk wordt losser, zodat er meer kans is dat je de vulling erdoor ziet. Als je in alle 2 de lussen haakt, dan krijg je een veel gladder en steviger uiterlijk van je werk. Probeer maar eens wat het verschil is..... Als je naar patronen van vroeger kijkt dan werd dit vaak gedaan voor knuffels, maar tegenwoordig worden knuffels eigenlijk allemaal door 2 lussen gehaakt.

In de achterste lus of voorste lus haken wordt vaak gebruikt bijv. als je een rand nodig hebt om je werk mooier te kunnen vouwen, ook bij het opvullen van sommige delen wordt het dan mooier (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen  gewoon eens uitproberen, dan zie je het verschil wel) of later in de horizontale strepen die je krijgt een toer te haken. Bij een popje bijv. bij de taille, aan de horizontale streepjes haak je dan vasten voor het rokje. Dit scheelt weer bij het in elkaar zetten en ziet er mooier uit. Succes!!!!

Groetjes
Back to Top
NaOmi_W View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2008 om 20:06

LET OP: haak in elke v/dubb-stk van de vorige rij en niet tussen.

Bedoelen ze hier ook dat je de naald door de steek moet halen, dus door 2 'lusjes' en niet door 1? Want tussen 2 steken in haken lijkt me best een kunst

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2008 om 20:15

yep,je neemt de twee lusjes.

kan wel tussen twee steken,maar eigenlijk nooit bij vasten,soms weleens bij stokjes.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2008 om 20:16

als je stokjes hebt dan heb je ruimte tussen die twee steken en dat bedoelen ze(teminste zo lees ik het)

gr esther

Back to Top
NaOmi_W View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 September 2008 om 20:19

Ja, dat kwam ook opeens in me op, dat het met stokjes wel kan, maar zat meer aan de vaste te denken.

Thnx voor de hulp!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.859 seconden.
Lang Yarns