Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij patroon. 112-1

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Astrid69 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Astrid69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij patroon. 112-1
    Posted: 19 Juni 2011 om 22:26

Enthousiast ben ik begonnen aan Drops patr. 112-1, maar helaas loop ik bij de kantbies van de hals vast.

De linkerkant is na veel gepuzzel klaar, maar rechts zit volgens mij toch echt een fout in het patroon.

Het gaat om de volgende tekst:

Langs de rechterkant hals:
NLD 1 (goede kant): 3 st recht, 1 dubbele omsl, 1 st av, 3 st recht.
NLD 2 (verkeerde kant): 5 st recht, 1 st recht achter in de st, 3 st recht.
NLD 3: Minder 2 st (= 1 st over op de rechternld), 2 st recht, 1 st av, 1 dubbele omsl, 2 st r samenbreien achter in de st, 1 st recht achter in de st.
NLD 4: 2 st recht, 1 st recht in de eerste omsl, laat de andere omsl van de nld glijden, 4 st recht.

In de vierde naald moet je eindigen met 4st re. Echter je houdt 5st over. Hoe ik het ook opnieuw probeer, het blijven 5st.

Wat doe ik fout?

Graag jullie hulp.

Groeten, Astrid
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2011 om 12:28

heb je aan het begin van je 3e nld 2 steken geminderd . ???zodat je 1 steek op je rechternaald hebt staan ?? dus 2 steken breien overhaling en nog 1 breien overhaling ??

Ik zie het zo gauw niet .. Hoeveel steken heb je op je pen?

Back to Top
Astrid69 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Astrid69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2011 om 13:38

het kantpatroon wordt gebreidt over 7 steken.

In de 2e naald kloppen het aantal steken, maar bij de mindering aan het begin van de 3e naald gaat het volgens mij fout.

Ik begrijp 1st afhalen, 2e st. breien, vorige steek overhalen. en dat 2x, dan zijn er 2 st. geminderd. Dat was met de andere kant ook zo.

Ik heb ook al geprobeerd: 1 st. afhalen, 2e st. breien, vorige overhalen, 1st. breien en direct weer de vorige overhalen. Dan heb je ook 2 st. geminderd, maar je houdt dan uiteindelijk nog een steek minder over. Maar volgens mij kwam ik er dan in volgende toer weer 1st. te kort.

Groeten, Astrid
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2011 om 15:51

ik zal vanavond even een bolletje pakken en het even uitproberen .

anders moet je je vraag even voorleggen aan drops zelf .je krijgt altijd antwoord .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2011 om 16:30

ik heb het uitgeprobeerd .

Maar bij mij klopt het precies.

3e nld 2 steken breien 1e over de 2e heenhalen 1 breien weer overhaling .

na de 1e nld heb je 9 steken .

na de 2e nld nog 9 steken .

na de 3e nld nog 8 steken .

na de 4e nld weer 7 steken

Back to Top
Astrid69 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Astrid69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2011 om 08:02

Het is gelukt !

Ik snap nog steeds niet wat ik in eerste instantie fout deed, maar goed, het is een mooi schulprandje geworden.

Bedankt voor de medewerking.

Groeten, Astrid
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2011 om 10:36
de aanhouder wint
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns