Hulp gevraagd.UPDATE: zie foto |
Reageer ![]() |
Autheur | ||
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 Februari 2011 om 08:05 |
|
Ik heb lang geleden een patroontje uitgeprint van BREISHOP.nl uit Enkhuizen over babyslofjes. Maar ik kom niet uit het patroon. Er staat: Neem 38 steken op pennen 3. Brei 4 toeren recht(ribbels) brei dan 8 toeren tricot.Brei gaatjes 1 steek recht*(2 samenbreien,1 omslag herhaalt vanaf * en eindig met 1 recht. Brei nog 4 toeren tricot en brei met de middelste 10 steken verder recht (ribbel). Tot een totaal van 7 ribbels,neem dan 7 steken aan beide zijkanten van de ribbelkant op.En brei weer 4 toeren tricot. Ik neem aan dat ik dit over alle steken brei?? Dus totaal 52 steken? Neem daarna weer de middelste 10 steken en brei verder recht,maar brei 9 steken en brei de 10e steek samen met de 11e steek en dit herhalen tot alle steken aan de zijkant zijn opgebreid en heb je aan het einde de middelste 10 steken over.Deze afkanten en het slofje in elkaar zetten. Mijn vraag is nu: Er staat niet dat ik steken op een hulpnaad moet zetten,heb dit wel gedaan en toen ik 7 ribbels had gebreid alle steken weer opgenomen met aan beide zijkanten 7 steken.Maar na 4 toeren tricot moet ik weer verder breien met de middelste 10 steken, (zie boven).Nu weet ik echt niet wat ik met de zijkanten moet? Wie weet de oplossing? |
||
![]() |
||
![]() |
||
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sorry daar kan ik je ook niet mee helpen.
succes ermee |
||
![]() |
||
![]() |
||
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
|
Ik denk dat je de 10 steken plus de 7 aan beide kanten moet breien dan heb je 24 steken. Kant de 9 steken eens af aan beide kanten, brei de 10 steken zoals is beschreven, neem de 7 steken aan beide kanten op brei weer als beschreven, 24 steken. 7 steken afhechten aan beide kanten en brei weer als beschreven. Ik denk dat je dan de neus van de slofjes hebt. |
||
![]() |
||
![]() |
||
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
|
Ik denk dat je de 10 steken plus de 7 aan beide kanten Dit snap ik niet helemaal (eigenlijk helemaal niet Waar blijven dan die andere 14x2 steken? |
||
![]() |
||
![]() |
||
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
|
Ik denk dat je moet beginnen met de middelste 10 steken en de rest gewoon op de naalden moet laten staan, dan van deze 10 steken de eerste 9 breien en de laatste steek met de eerste steek die je op de naalden hebt laten staan samenbeien, dan keren en weer 9 steken breien en de 10e en de elfde steek weer samenbreien (net zoals bij een hak van een sok) als je zo door gaat tot je in totaal nog maar 10 steken heb zijn alle steken van de zijkant gebruikt en heb je een mooi recht zooltje onder het slofje.
|
||
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
||
![]() |
||
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
|
Ik heb nog even zitten rekenen, als je in de eerste naald 30 steken breit, steek 31 en 32 samenbreien, keren 9 steken breien dan weer 2 samenbreien, keren 9 steken breien, 2 samenbreien etc , dan moet het volgens mij goed komen. Als je met het minderen begint ziet het er in het begin een beetje raar uit, maar als je een stukje verder bent wordt het plotselihg allemaal duidelijk. Ik heb op deze manier al heel veel slofjes gebreid, kijk maar eens op mijn web-log De toeren tricotsteek moet je inderdaad over 52 steken breien, dat is voor de zijkant van het slofje. |
||
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
||
![]() |
||
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
|
Zoals Pimmetje het beschrijft ,is de bedoeling. |
||
![]() |
||
|
Ik ga het proberen,jullie horen het.Alvast bedankt voor het denken en rekenen.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
|
inderdaad zoals Pimmetjes het beschrijft. Door de minderingen krijg je een afschuining, die bestemd is voor het zooltje.Voor de laatste naald keer je het breiwerk met de verkeerde kant naar buiten en zet je 5 st. op 1 nld en 5 st. op een 2e naald. met een derde naald brei je steeds 2 steken tegelijk (van elke nld. 1 st) en kant steeds 1 steek af als je 2 steken op je 3e naald (=de gebreide st.) hebt staan.
Dan hoef je alleen het achternaadje nog maar dicht te naaien. |
||
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
|
Hey leuk!
![]() ![]() |
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |