Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp gevraagd voor gebreide slofjes van Saartje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp gevraagd voor gebreide slofjes van Saartje
    Posted: 21 September 2013 om 17:38
Ondanks dat ik een haakmuts ben wil heb ik me toch weer eens op het breien gestort en wil graag de bekende slofjes van Saartje maken maar ik kom er gewoon niet uit en snap er niets van.
Ze geeft Meerdere aan, dat snap ik dan nog wel, maar ze geeft ook M1 aan en ik kom er niet uit of ze daar nu bedoeld dat er ook weer een steek bijgemaakt moet worden.

Bij Meerder zegt ze , brei zowel de voor als de achterste lus van dezelfde steek en meerder op deze manier een steek. [Dit snap ik wel]

Maar bij  M1  zegt ze,  maak een steek door een lusje gedraaid op de pen te zetten.
Bedoel ze daar nu mee dat je ook moet meerdere?
En zo ja wat is dan het verschil met Meerder ?
Helaas geef ze het stekenaantal niet aan anders kon ik wel zien wat ze bedoelde.

'K hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en er iemand is die me kan helpen en/of ze zelf al eens gemaakt heeft.
Alvast bedankt.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2013 om 18:24
Ze bedoeld daar ook meerderen mee, want als je m1 beschouwt als meerderen en je telt dan vanaf naald 1 tot naald 8, dan moet je 20 steken meerderen en bij naald 8 staat het stekenaantal wel vermeld. Het is alleen een andere manier van meerderen. Bij M1 neem je het dwarslusje tussen 2 steken op, zet dat verdraaid op de linkernaald en dan breien.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2013 om 18:29
Bij meerderen bedoelt ze dat je uit  1 steek 2 steken breit . Bij m1 neem je tussen 2 steken het lusje op en dat zet je verdraaid op je linker pen en je breit hem mee . Je meerdert dus alle twee de keren alleen op een andere manier Als je uit die steek na je steekmarkeerder 2 steken zou breien ben je hem kwijt . Het is dus de bedoeling dat je voor en na die steek meerdert . Als verder breit zie je wel waarom Eerst heb je er 1 steek tussen de 2e keer 3 steken omdat je gemeerderd hebt .

Ik heb ze zelf gebreid en het komt goed
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2013 om 18:43
Dank je wel dames, alweer wat geleerd........
Fijne avond nog.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 10:03
Dat M1 vind ik altijd een ingewikkeld iets. Pas bleek me dat je ook nog M1L en M1R hebt Shocked. Maar daar heeft mijn grote vriend Youtube wat op gevonden: duidelijke filmpjes.
Back to Top
Crejann View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crejann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2013 om 10:46

Hoi Claire, ik stuur je een mailtje

Liefs Jann
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns