Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp nodig bij braambes steek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kwabbernoot View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kwabbernoot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp nodig bij braambes steek
    Posted: 20 Mei 2012 om 22:16
Ik ben bezig met een babydekentje van Drops met daarin de braambessteek. Maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. De video op de site van Drops komt niet overeen met het patroon, dus die is helaas ook niet bruikbaar (behoorlijk waardeloos overigens)

Dit is wat er in het patroon staat:

= Brei 3 st in 1 st als volgt: 1 st av, 1 omsl, 1 st av
= 3 st av, haal de eerste st over de laatste 2 st en haal dan de tweede st over de laatste st = 1 st over.

Het probleem is dat ik bij de 3 steken in 1 steek niet dat bolletjes patroon krijg. Ik snap er echt geen hout van. Mijn gedachte was: 1 st av, op de naald laten staan, overslag maken, ook op de naald laten staan, 1 st av. Maar dan lijkt het alsof ik 3 losse steken op mijn naald heb staan en niet dat bolletje.
Of komt dat later goed als je verder breidt? (wat ik niet zo goed durf, omdat ik bang ben dat ik dan de boel verpruts)

Wie o wie kan mij helpen? Want ik raak hier wel erg gefrustreerd van. (en als hoogzwangere Wink)

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 22:37
Nou hoogzwangere Kwabbernoot, rustig blijven hoor!
Ik heb ook de braambessteek eens gedaan met een patroon van drops en het bolletje krijg je volgens mij niet van de 3 steken in 1, maar van de 3 steken averechts die je dan een voor een overhaalt. Eerst alle 3 averechts breien en dan haal je de 3e over de andere 2, dan de 2e over de ene die er nog opstaat en dan is er nog 1 steek over die je gewoon laat staan. 
De drie losse steken die je hebt van het bolletje zijn volgens mij goed. alleen je zoekt het bolletje op de verkeerde plek. Ik heb er toen ook mee zitten prutsen en volgens mij moet dit hem zijn ... 
succes!
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 23:35
ik zou het peoberen met een proeflapje, dus niet alle steken opzetten, maar een stukof 30 en dan maar uitproberen, want ik denk dat de uitleg van saskia goed is,maar dat zie je pas als je een stukje gebreid hebt.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Miep52 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miep52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 23:39
Hoi Kwabbernoot,

Ik weet niet of dit de goede steek is maar dit vond ik op youtube. Misschien heb je er iets aan.

Groetjes

http://www.youtube.com/watch?v=WrdZXeA8PHc

http://www.youtube.com/watch?v=Saw2bXHqVK4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=uilWSPFzSGE&feature=results_video&playnext=1&list=PL75D1680B3F7B8E03

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 10:57
als je op de video van drops kijkt zie je dat ze daar 3 steken av samenbreien . i.p.v de overhaling .

probeer dat anders eens uit op een proeflapje misschien geeft dat een beter resultaat .
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 11:10
ik heb een bramensteek gemaakt met een dubbele draad, eerst met een draad gebreid en zodra je aan de braamsteek begint met een dubbele draad:
1e nld * 1r, 1av, 1r, 3 st av samenbreien ( gaat niet makkelijk, maar het lukt)
2e nld en de 4e nld avrecht  breien
3e nld 3 st av, uit 1 st 1r, 1a, 1r.
deze naalden steek herhalen.
succes
Back to Top
Kwabbernoot View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kwabbernoot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 11:32
Originally posted by Saskia_ Saskia_ wrote:

Nou hoogzwangere Kwabbernoot, rustig blijven hoor!
Ik heb ook de braambessteek eens gedaan met een patroon van drops en het bolletje krijg je volgens mij niet van de 3 steken in 1, maar van de 3 steken averechts die je dan een voor een overhaalt. Eerst alle 3 averechts breien en dan haal je de 3e over de andere 2, dan de 2e over de ene die er nog opstaat en dan is er nog 1 steek over die je gewoon laat staan. 
De drie losse steken die je hebt van het bolletje zijn volgens mij goed. alleen je zoekt het bolletje op de verkeerde plek. Ik heb er toen ook mee zitten prutsen en volgens mij moet dit hem zijn ... 
succes!

Ohh, zou dat het zijn? Dat ik het bolletje gewoon op de verkeerde plek zoek? Embarrassed
Net nog een keer de video bekeken op de drops site en je hebt dus gewoon helemaal gelijk. Sjonge, wat dom Shocked (mag ik mijn hormonen de schuld geven??)

Weer hardstikke bedankt voor jullie hulp dames. Zonder jullie zou ik nu nog steeds aan het zoeken zijn naar wat ik fout doe.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 11:33
het bolletje komt er echt wel, succes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.518 seconden.
Lang Yarns