Hulp nodig bij braambes steek |
Reageer ![]() |
Autheur | ||||||
Kwabbernoot ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Februari 2012 Status: Offline Points: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 Mei 2012 om 22:16 |
|||||
Ik ben bezig met een babydekentje van Drops met daarin de braambessteek. Maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. De video op de site van Drops komt niet overeen met het patroon, dus die is helaas ook niet bruikbaar (behoorlijk waardeloos overigens)
Dit is wat er in het patroon staat:
Het probleem is dat ik bij de 3 steken in 1 steek niet dat bolletjes patroon krijg. Ik snap er echt geen hout van. Mijn gedachte was: 1 st av, op de naald laten staan, overslag maken, ook op de naald laten staan, 1 st av. Maar dan lijkt het alsof ik 3 losse steken op mijn naald heb staan en niet dat bolletje.
Of komt dat later goed als je verder breidt? (wat ik niet zo goed durf, omdat ik bang ben dat ik dan de boel verpruts)
Wie o wie kan mij helpen? Want ik raak hier wel erg gefrustreerd van. (en als hoogzwangere
![]() |
||||||
![]() |
||||||
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Nou hoogzwangere Kwabbernoot, rustig blijven hoor!
Ik heb ook de braambessteek eens gedaan met een patroon van drops en het bolletje krijg je volgens mij niet van de 3 steken in 1, maar van de 3 steken averechts die je dan een voor een overhaalt. Eerst alle 3 averechts breien en dan haal je de 3e over de andere 2, dan de 2e over de ene die er nog opstaat en dan is er nog 1 steek over die je gewoon laat staan. De drie losse steken die je hebt van het bolletje zijn volgens mij goed. alleen je zoekt het bolletje op de verkeerde plek. Ik heb er toen ook mee zitten prutsen en volgens mij moet dit hem zijn ... succes!
|
||||||
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
||||||
![]() |
||||||
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
|||||
ik zou het peoberen met een proeflapje, dus niet alle steken opzetten, maar een stukof 30 en dan maar uitproberen, want ik denk dat de uitleg van saskia goed is,maar dat zie je pas als je een stukje gebreid hebt.
|
||||||
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
||||||
![]() |
||||||
Miep52 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 30 April 2012 Status: Offline Points: 263 |
|||||
Hoi Kwabbernoot, Ik weet niet of dit de goede steek is maar dit vond ik op youtube. Misschien heb je er iets aan. Groetjes http://www.youtube.com/watch?v=Saw2bXHqVK4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=uilWSPFzSGE&feature=results_video&playnext=1&list=PL75D1680B3F7B8E03 |
||||||
![]() |
||||||
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
|||||
als je op de video van drops kijkt zie je dat ze daar 3 steken av samenbreien . i.p.v de overhaling .
probeer dat anders eens uit op een proeflapje misschien geeft dat een beter resultaat .
|
||||||
![]() |
||||||
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
|||||
ik heb een bramensteek gemaakt met een dubbele draad, eerst met een draad gebreid en zodra je aan de braamsteek begint met een dubbele draad:
1e nld * 1r, 1av, 1r, 3 st av samenbreien ( gaat niet makkelijk, maar het lukt) 2e nld en de 4e nld avrecht breien 3e nld 3 st av, uit 1 st 1r, 1a, 1r. deze naalden steek herhalen. succes
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
||||||
Kwabbernoot ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Februari 2012 Status: Offline Points: 35 |
|||||
Ohh, zou dat het zijn? Dat ik het bolletje gewoon op de verkeerde plek zoek?
![]() Net nog een keer de video bekeken op de drops site en je hebt dus gewoon helemaal gelijk. Sjonge, wat dom
![]() Weer hardstikke bedankt voor jullie hulp dames. Zonder jullie zou ik nu nog steeds aan het zoeken zijn naar wat ik fout doe.
|
||||||
![]() |
||||||
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
|||||
het bolletje komt er echt wel, succes
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |