Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp nodig DROPS Beach Paradise Poncho

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pisces69 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Mei 2018
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pisces69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp nodig DROPS Beach Paradise Poncho
    Posted: 05 Augustus 2019 om 11:37
Hoi,

Ik wilde de Beach paradise poncho van Drops haken ( 200-32 ), maar loop al bij de derde toer vast. 
In het patroon staat het volgende:

Haak nu volgens telpatronen A.1-A.3 als volgt:
LET OP: De toer met de ster is reeds gehaakt, begin op de volgende toer
Haak A.1 tot er 2 stokjes over zijn voor de eerste lossenlus, haak A.2 een keer (= eerste schouder), haak A.1 tot er 2 stokjes over zijn voor de volgende lossenlus, haak A.3 een keer (= midden voor, voeg hier een markeerdraad in), haak A.1 tot er 2 stokjes over zijn voor de volgende lossenlus, haak A.2 een keer (= andere schouder), haak A.1 tot er 2 stokjes over zijn voor de laatste lossenlus, haak A.3 een keer (= midden achter, voeg hier een markeerdraad in) en eindig de toer met 1 halve vaste in de eerste steek.

Mijn probleem:
Wanneer ik A2 heb gehaakt, de toer na het *, dan begin ik na de lossenboog volgens het patroon van A2 met een losse. Dan ga ik volgens A1 weer verder met stokje en losse. Maar wanneer ik dan bij de laatste twee stokjes voor de volgende lossenboog kom, is mijn laatste steek van A1 geen losse maar een stokje. Hierdoor krijg ik twee stokjes achter elkaar.

Link naar het patroon : https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9161&cid=7

Wie kan mij helpen?

Ingrid
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 19:08
Ik zal het vanavond eens proberen te haken. Dan hoor je van mij.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 19:43
Ik heb uiteindelijk niet gehaakt maar gerekend en gekeken. Als je de foto van de poncho flink vergroot, zie je dat men 2 stokjes naast elkaar heeft voor de lossenboog in het midden. (dus aan de linkerkant van de lossenboog op de foto). Ik denk dat het gewoon zo gedaan wordt. Je kunt misschien een op.ossing bedenken met een ander steken aantal, maar dan kom je waarschijnlijk op een andere plek niet meer uit.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Pisces69 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Mei 2018
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pisces69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 20:08
Hoi Lidwina,
Ja, dat dacht ik eerst ook, maar dat zijn de twee stokjes, vier lossen en twee stokjes die in het boogje worden gehaakt.
Was er inderdaad ook al over aan het denken om tussen de lossenboogjes niet 32 maar 33 stokjes te haken.
Heel erg bedankt voor het meedenken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 22:28
Ik heb toch gehaakt, kon het niet laten. Ik heb natuurlijk niet zoveel steken opgezet. Ik heb een ketting gehaakt in een even aantal steken. Er op gelet dat er tussen de bogen 8 steken waren. Een even aantal dus maar geen 28, het systeem blijft dan toch hetzelfde. En inderdaad kom je eigenlijk niet uit, maar ik heb het toch naar wens gekregen, dacht ik.
Na de 2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes in de lossenboog, begin je niet met een stokje, maar met een losse.  Je maakt het 1e stokje op het 2e stokje, je eindigt weer met 1 losse en dan weer de steken in de boog. 
Als je dan in de 3e toer na het sterretje oplet dat de losse komt boven het stokje dat om de losse van de toer daar weer voor is, komt het goed. Ben je niet zeker van mijn uitleg zou je het ook kunnen proberen met 8 steken tussen de lossen boog. Ik heb een foto gemaakt van het gedeelte dat goed is. Ik had wel een helemaal in het rond gewerkt, maar heb ik niet op de foto gezet omdat ik daar heb zitten knoeien, kom je maar in de war.
Als je in toer 4 na het sterretje komt komen bij de schouder geen lossen meer in de boog, alleen nog stokjes. daar is de schouder al afgelopen en haak na die toer in patroon A1 tussen de voor en achterkant. Mij dunkt dat het een korte schouder is en dat de poncho ook ver van de hals af is. Dat zie je ook op de foto.
Ik heb zitten zoeken of daar nog ergens informatie over staat, nee dus. Op Ravelry zijn er nog geen projecten van gemaakt. Ook heb ik gezocht in de Engelse en Duitse uitleg, daar is de uitleg ook hetzelfde. Soms zit er ergens een vertaalfout! Hier dus alles hetzelfde.



 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Pisces69 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Mei 2018
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pisces69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 11:35
Hoi Lidwina,
Oh wat top, dat je het toch gehaakt hebt.

Maar ik zie in jouw tweede toer, in de linkerhoek, een losse tussen het stokje en de stokjesgroep in de lossenboog hebt gesmokkeld. Wink Weet niet of je dan nog uitkomt met het aantal steken?
Denk dat ik eens ga rekenen of ik dan nog uitkom.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 11:49
Klopt, ik ben dus begonnen met 1 losse, dan het 1e stokje op het 2e stokje, zo ga je door. Je eindigt met 1 losse, die is dan voor de 2 stokjes in de lossenboog.
Ik heb nog eens goed naar de tekening gekeken. Volgens mij staat het er ook, alleen hebben we beiden een kronkel gemaakt. Bij A2 eindig je met 1 losse en die zit boven stokje 1. Dus het 1e stokje van A1 begint op het 2e stokje. Ze zeggen dat je moet haken tot 2 stokjes voor de boog. Dat klopt dan ook als je kijkt naar het schema. Ik kan nu nog wel meer tekst erbij schrijven over hoe en waarom, maar kijk eerst zelf even
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 12:00
Nog een gestudeerd. Als je kijkt naar toer 3, na het sterretje, bij A2 en A3 dan zie je dat uitkomt zoals ze het beschrijven voor toer 1. Je moet wel opletten bij het sluiten van de toer. Daar ga je gemakkelijk in de fout bij de toer met de lossen ertussen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Pisces69 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Mei 2018
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pisces69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 13:21
Dank je Lidwina,
Heb ik echt zo zitten mutsen? Wink
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 14:17
En ik dan? Zag het ook nu pas. Ze hebben bij Drops niet goed opgelet. Gewoon niet goed beschreven. Dat geldt hetzelfde voor de schouders. Moet je ook maar zelf bedenken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 10:03
Mutsen is voorbehouden aan de patronenschrijvers van Drops
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 12:31
Wil toch even kwijt dat we toch rijk zijn hier op het forum met mensen die zelfs proefhaken om een ander verder te helpen...
Back to Top
Pisces69 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Mei 2018
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pisces69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 13:13
Suziesfreubels, daar je helemaal gelijk in.
Krijg hier meer hulp, dan van Drops zelf.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns