Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp nodig

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp nodig
    Posted: 24 Juni 2013 om 17:04
Ik ben een konijn ook aan het haken vanaf een engels patroon, maar ik loop vast met het halen van de benen. je moet op een gegeven moment een zooltje maken in rij 13 tot 19.
Ik snap de vertaling niet helemaal dus loop erin vast. kan iemand me daarmee helpen

Groetjes Gerda

LEG (make 2)

1. Rnds 1–4: Work Rnds 1–4 of body—24 sts.

2. Rnd 5: [Sc in next 7 sts, 2 sc in next st] 3 times—27 sts.

3. Rnds 6–12: Sc in each st around.

4. Row 13 (heel begins): Hdc in next 8 sts, turn; leave remaining sts unworked—8 sts.

5. Row 14: Ch 1, sc in next 9 sts, turn; leave remaining sts unworked—9 sts.

6. Row 15: Ch 1, sc in first st, hdc in each st to last st, sc in last st, hdc2tog over side edge of row and next unworked st of Rnd 12, turn—10 sts.

7. Row 16: Ch 1, sc in each st across, hdc2tog over side edge of row and next unworked st of Rnd 12, turn—11 sts.

8. Rows 17 and 18: Repeat Rows 15 and 16—13 sts.

Rnd 19 (heel ends): Ch 1, sc in first st, hdc in each st to last st, sc in last st, hdc2tog over side edge of row and next unworked st of Rnd 12; continue working across sts of Rnd12 as follows, sc2tog, sc in next 8 sts, sc2tog, sc2tog over last st and side edge of beginning of rnd, do not turn—25 sts.
Back to Top
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:11
Hee Gerda,

Wat begrijp je precies niet? Als ik het zo lees is het de bedoeling dat je eerst rond haakt en dan in rij 13-19 heen en weer, en daarna weer rond. Ik denk dat er een soort voetje aan komt dan? In rij 13-19 haak je telkens over 8 steken heen en weer, met de rest van de steken doe je even niets. In rij 19 ga je dan via de zijkant van dat heen en weer gehaakte stuk (over side edge, heet dat) weer naar de steken van rij 12, je haakt die in het rond. Dan kom je uiteindelijk aan de andere kant van het heen en weer gehaakte stuk uit en ga je via de andere zijkant omhoog. 

Is het nu al duidelijker voor je, of niet?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2013 om 16:28
Hallo Pluk

ik ga het uitproberen zoals jij het hebt beschreven en laat het nog even weten of het me lukt

Gerda
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2013 om 00:15
Bedankt pluk het is gelukt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.283 seconden.
Lang Yarns