Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp patroontje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
angelique_elize View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer angelique_elize Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp patroontje
    Posted: 25 Januari 2013 om 14:40
Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven over omslagen.

Ik ben bezig met een bladpatroon en hierbij zegt de omschrijving; de st. tot de eronder liggende omslag laten vallen.

Maar de omslag die eerder gemaakt is zit enkele toeren terug en is in de teruggaande nld. weer gebreid. Als ik die st. dus letterlijk laat vallen rafelt het gehele werk mee uit, dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Groeten!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 14:54
heb je een link naar dit patroon ,of een beschrijving van voorgaande toeren en de toeren erna . ???

Dit is wel heel weinig
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer angelique_elize Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 15:10
Een link heb ik helaas niet want, het patroon komt uit een boekje.

Ik kan wel proberen om de toeren te omschrijven. Op de eerste plaats worden de steken op teruggaande nld gebreid zoals ze zich voordoen en omsl. av.

Zet 8 steken op en brei volgens patroon tussen de kansteken

Toer 1; kant, 3 st. r., omsl., 3st. r., kant
Toer 3; kant, 3st. r., omsl., 1 r. verdr., omsl., 3 st r., kant
Toer 5, 7, 9; kant, 3 st. r., 1 st. av., 1 r. verdr., 1 st. av., 3 st. r., kant

Nu komt het gedeelte wat ik niet begrijp. 

Toer 11; kant, 3 st. r., omsl., volgende st. laten vallen tot de eronder liggende omslag, 1 r. verdr., volgende st. laten vallen tot de eronder liggende omslag, omsl., 3 st. r., kant.

Het is wellicht wat lastig te lezen maar hoop dat het zo wat duidelijker is.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 15:46
Als je de steek die je uit de omslag van de 1e toer hebt gebreid laat vallen zal hij ladderen tot de eerste toer, want daar heb je een steek bijgemaakt.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer angelique_elize Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 15:52
Ik ga het proberen.

\Dank je wel!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2013 om 18:19
Is dit soms Australisch breien ?
Het enige wat ik er nog van weet, is dat je juist steken moest laten vallen.

Ik heb toen een poppenjurkje en jurk voor de barbie gebreid, het was ook een soort van gaas, waar je mee moest breien.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer angelique_elize Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2013 om 10:28
Ik denk dat dit wel in de trent van australisch breien is maar, ik ben niet zeker. Ik vind het een uitdagend patroon.

Ik wil hier ook een jurkje van maken maar ik krijg het gevoel dat als ik die steek laat vallen in feite alles mee uitrafelt. 

Uit een eerder bericht begreep ik dat die steek niet verder uit kan rafelen dan de omslag daaronder aangezien op dat punt een extra steek is gemaakt.

We blijven puzzelen. Misschien moet ik ook wel de naalddikte aanpassen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns