I am in love........Wat een beauty! :) |
Reageer
|
Pagina <1234> |
| Autheur | |
Corrie
Hobbyguru
Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 28 September 2011 om 18:27 |
|
zelf een roos tekenen op een ruitjesblaadje met een viltstift dan kom je een heel eind.
|
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 28 September 2011 om 20:59 |
|
En mevrouw, wat bent U daar aan het doen???
Even deze sjaal voelen!! Moet kunnen!!
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 28 September 2011 om 22:11 |
|
Ik heb een aantal blommekes gescand uit oude Hemaboeken en aan Jips gestuurd. Als er meer liefhebbers zijn mogen ze het zeggen. De sjaal schijnt vrij simpel te zijn gewoon een tricot stola met boordrandjes aan de lange kanten en een lichte welving, die misschien door verkorte naalden is ontstaan.
Mijn citruspers is lek, dus ik moet toch naar de Hema en ik zal ernaar kijken. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 08:05 |
|
Ik heb al een patroon uitgeschreven met een net iets leuker dan normaal boordrandje (wel recht/averecht). De lengte twijfel ik over, ik hoef hem geen 2.80m maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik wil hem wel lekker om kunnen slaan, dus 2m zit je dan zo aan En ik tob een beetje met de verkorte naaldjes, die je nodig hebt om de sjaal een lichte maanvorm te geven.Ik denk zelf om de zoveel naalden een verkorte naald tot de bovenboord. De rozen heb ik vanaf de folder gescand en vergroot en kan ik met behulp van breipatroonuitschrijfpapier met ruitjes overnemen, zodat het een maaspatroon wordt |
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
Marie-Jozé
Newbie
Lid sinds: 09 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 30 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 08:08 |
|
De rozen heb ik vanaf de folder gescand en vergroot en kan ik met behulp van breipatroonuitschrijfpapier met ruitjes overnemen, zodat het een maaspatroon wordt
foei of de Hema dat leuk vindt. Ik ben heel benieuwd naar jullie creaties |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 08:17 |
|
Als wij de rozen mazen is de sjaal anders dan die van de winkel. De rozen van de originele sjaal zijn er als een klein kind kleurt op gemaakt met grote steken de vakken gevuld. Niet zo mooi!
|
|
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 11:33 |
Tuurlijk, je moet toch zien of hij past. En daarna hang je hem terug: "Hij is mijn maat niet". |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 12:46 |
|
Zou je de maanachtige vorm ook kunnen krijgen door het boordpatroon van de bovenrand met een kleinere pen te breien? Bijv. als je de sjaal met 4,5mm breit en de boord met 4mm? Kunnen de meer ervaren breisters daar misschien antwoord op geven? |
|
|
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 13:07 |
|
hoi jips
hier ben ik weer ben juist thuis van het werk en ik heb je probleen gelezen het is zoals een pull dat je breidt de boord brei je ook met een pen lager maar dan zet dat iets uit ;je gaat zou nooit een maan vorm bereiken , zou gaan als optie om steken bij te zetten of de verkorte naalden te breien groetjes christine |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 14:59 |
|
Hoi Christine, Dank je wel! Steken meerderen kan niet, omdat de sjaal helemaal in de breedte gebreit wordt. Je breit dus 1 enorme lange lap van 2,80m die dan een beetje maanvormig moet worden. Dus ik dacht zelf om de .. naalden 1 verkorte naald? |
|
|
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 15:07 |
|
hoi jips
kunnen we dan eventueel geen patroon nemen van de drops site en daarna een roos op mazen |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 15:14 |
|
Ik heb al een patroon gemaakt voor deze sjaal, zit alleen nog even met die verkorte naalden
|
|
|
|
![]() |
|
everline
Hobbywonder
Lid sinds: 02 September 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 15:40 |
|
Super dames wat zijn jullie allen creatief!!! Het is idd een erg mooie
omslagdoek. Ik houd jullie voortgang bij. Groeten Bianca |
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 15:48 |
|
dan wordt het breien zoals vroeger de kinderkleding
gebreien werd ik herinner mij dat nog vb:een aantal rijen breien van de steken die op je nld staan neem 10rijen en dan de elfde rij brei je er 10 minder je werk draaien terug een naald breien ,weer draaien en dan weer de volledige rij breien en dan weer 10 nld dan heb je wel de kans dat je om de zoveel nld een gaatje heb maar dan is de hals rand wel iets gebogen sorry dat ik dat zo raar op schrijf maar ik ben het al breiend aan het opschrijven ik hoop dat je hier iets aan hebt
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 15:54 |
|
Zeker, ik ben nu ook een cape aan het breien met verkorte naalden Als je de verkorte naald breit tot op de grens boordrand/sjaal dan zal het meevallen. Ook vond ik gisterenavond een site met een tip om het gaatje niet te krijgen bij verkorte naalden: Verkorte toer aan de goede kant: Brei het aantal steken op de naald volgens uw patroon, haal de volgende steek af alsof u deze averecht gaat breien, haal het garen naar de voorkant van het werk, zet de afgehaalde steek terug op de linkernaald, keer het werk en brei de naald weer terug. In de volgende naald, als u bij het punt komt waar u de vorige naald gekeerd heeft, breit u de steek en de omslag recht samen en breit u de naald verder uit. |
|
|
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 16:04 |
|
ja dat is wel een goede tip
en valt te cape dan mee ik heb geprobeert om de omslag doek nr3 te maken met die wit -blauw gemelerde van de wibra maar de overgang naar de kleur vind ik wat fel dus ga ik vanavond eens proberen met de lila gemeleerd proberen inafwachting van de gehaakte cape zo stil zitten voor de tv s'avonds dat is echt niks voor mij ik verveel me dan steen dood en eet ik de snoepkast leeg
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 16:38 |
|
Ik zal het patroon even uitwerken en op het forum zetten, de verkorte naalden moet dan op de gok. Maar ja, het komt niet zo nauw, het is geen haute couture! |
|
|
|
![]() |
|
kris85
Duizendpoot
Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 16:41 |
|
leuk! ik wil dat ook wel proberen. @jips ben beniewd naar het patroon, hoop dat je m niet in het chinees maakt
|
|
|
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
|
![]() |
|
lidwina
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 14146 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 16:45 |
|
Alles afgezocht, maar geen opgemaasde roos gevonden. Wel een klein roosje met blaadjes. 12 steken breed en 23 steken hoog. Wat opvalt is dat het roosje op de teltekening heel langgerekt lijkt, maar in werkelijkheid heeft het normale proporties. Als je op ruitjes papier iets tekent krijg je toch hetzelfde effect als bij een kruissteekpatroon, of zie ik dat fout? Ik heb wel nog een trui gezien die met kruissteek een opgeborduurd motief had. Succes, Lida. |
|
![]() |
|
Jolly
Hobbywonder
Lid sinds: 16 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 934 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 17:03 |
|
Bedankt voor alle moeite hoor, in de folder lijkt hij zooo mooooi. Wij handigerds maken het zelf.
|
|
|
Groetjes van Jolly
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <1234> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |