I am in love........Wat een beauty! :) |
Reageer
|
Pagina <1234> |
| Autheur | |
okidoki
Duizendpoot
Lid sinds: 14 Juni 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 17:34 |
|
ziet er inderdaad heel leuk uit, ik wil wel eens proberen met jullie of het lukt om hem zelf te maken.
|
|
|
Groetjes en tot later
Ann |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 17:45 |
|
Kris85: O jee, ik kom niet verder dan Babi Pangang en Fu Young Hai, dus nee, toch maar in het NL! Lidwina: Ik heb speciaal ruitjespapier op de pc om breipatronen uit te tekenen. Het gaat per 5 steken op 1", dus je kunt het helemaal uittekenen of uitschrijven in tekens Jolly en Okidoki: We gaan ervoor.................. |
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 18:26 |
|
Ik heb een paar rozen uit Hemaboeken aan je gestuurd, Jips. Wie ze ook wil en haar emailadres in haar profiel heeft, kan ze krijgen.
Zou het genoeg zijn om om de 40 cm een verkorte naald te doen? Dat gebeurt dan 4 x in de hele stola. Je kunt hem ook 180 cm maken en om de 30 cm een verkorte naald, dat wordt 5 x. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 18:36 |
|
ja jips: we gaan er zeker voor en al wat we zelf maken daar
hebben we nog het meeste plezier van okidoki: dat lukt je zeker met een beetje hulp van ons magtelt: als we het 5 maal doen gaat het iets ronder zijn aan de hals en gaat hij misschien minder schuiven op de schouders
|
|
![]() |
|
lidwina
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14146 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 18:41 |
|
Dus speciaal ruitjes papier voor breiwerk. Ongelofelijk wat er allemaal bestaat. Alweer wat geleerd. Bedankt, Lida
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 19:03 |
|
Dank je wel Magtelt, ik heb de blommen ontvangen! O.k. dames, we doen verkorte naalden iedere 25 à 30cm. Lidwina: leuk toch om dingen te leren. Ik heb het ook weer van een hobbydoosje |
|
|
|
![]() |
|
zakdoek
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 19:09 |
|
Ik lees iedere keer: verkorte naald. Wat betekent dat? Op de vorige pagina dacht ik een uitleg te lezen, maar ik begrijp het nog steeds niet.
Niet dat ik de sjaal ga breien, ik ben gewoon nieuwsgierig... |
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 19:29 |
|
he zakdoek dat wol zeggen dat je een deel van de priem
breedt ,ik geef een vb: je hebt een 50tal steken op je nld staan ,je breidt de eerst 40 ,dan keer je het werk je breidt de 40st terug tot het einde van de nld je keert het werk weer en dan brei je de 50 steken dit bedoelt men met verkorte nld breien groetjes christine
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 19:54 |
|
Zakdoek: je breit verkorte naalden in bijv. een cape die je van middenvoor naar middenvoor, dus overdwars breit. Je breit dan die verkorte naalden om er een klokkend model van te maken Patroon is klaar dames! Ik zal dit weekend bij daglicht de rozen op breipatroonpapier overzetten. We moeten toch eerst gaan breien Dit wordt mjin 2e project naast de ruffled cape die ik zaterdag ga starten |
|
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 20:31 |
|
Het patroon staat in het 1e bericht van dit topic en je kunt het HIER ook downloaden En nu morgen massaal naar de Wibra voor 5 bollen crème Saskia. Gelukkig ligt die kleur er echt altijd Ik maak haar nu in het crème en dan in het voorjaar nog in het lichtroze, leuk voor het voorjaar/lente |
|
|
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 21:23 |
|
Ik vind het een leuke omslagdoek om te zien.
Jips, Magtelt en nog een paar dametjes maakten zich weer erg druk om er een goed uitgezet patroon van te maken voor de andere hobbydoosjes.
Ik brei hier aan niet mee, ben nog steeds met de katesjaal bezig. Natuurlijk wens ik alle starters met deze mooie sjaal veel succes en veel breiplezier toe. Groetjes, Tineke01
|
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 29 September 2011 om 22:23 |
|
haha ik moet morgen niet hollen naar de wibra want die is
bij mij te vinden ik heb een volledig pak creme kleur bij me al ik ga misschien morgenavond beginnen
|
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 09:26 |
|
Bij de hema hebben ze ook van die geborduurde rozen, van die applicaties. Voor de luie Hobbydozen onder ons..
Vind deze echt wel geweldig, maar breien kan ik nog steeds niet... Mams is bezig met de sjaal met ruches en wil daarna vast niet een lap van tig bij tig in het heen en weer voor me breien. Ik baal gigantisch dat de breimachine het niet meer doet... |
|
![]() |
|
lidwina
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 11:49 |
|
Ik heb de sjaal vanmorgen bestudeerd. Aan beide lange kanten zit er een boord, Die is gewoon eraan genaaid. Die banaanvorm is ontstaan doordat de smalle boord er te strak aan zit. De brede aan de andere kant zit er glad aan. Je Zou dus ook aan beide kanten ribbels kunnen breien. Aan de kant van de verkorte naalden minder als aan de andere kant, heb je toch het idee van een boordsteek. De roos is erop geborduurd met een in elkaar grijpende spansteek. (Als je dat met meerder in elkaar grijpende kleuren doet heet het naaldschilderen). Waarom zou je er trouwens zo'n zelfde roos op maken. Je kunt er net zo goed iets anders op maken, (viooltje, vogel, noem maar wat) dan ziet hij er origineel uit en komt niemand op de gedachte dat we een Hemasjaal om hebben |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 12:23 |
|
Misschien kan hij ook met vasten worden gehaakt. Kun je ook verkorte toeren vasten maken? Misschien nog wel netter ook, omdat je be de verhoging een lusje extra op kunt nemen en dat meehaken met een vaste. Platte bloem haken en erop naaien, dag Hema met je dure doek.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidwina
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 12:38 |
|
Ik denk dat hij in tricotsteek gebreid soepeler is. Vasten heten niet voor niets vasten, toch? Kun je misschien beter stokjes nemen. Groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
zakdoek
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 13:28 |
|
Bedankt Ladyken en Jips! Nu snap ik het.
|
|
![]() |
|
ladyken
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 13:29 |
|
heel graag gedaan
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 13:40 |
|
Graag gedaan meid, gewoon vragen hoor daar leer je het meeste van. Doe ik ook!
|
|
|
|
![]() |
|
Koningsdochter
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 30 September 2011 om 15:16 |
|
Ik zit hier helemaal te genieten. Wat zijn jullie toch een stel heerlijke meiden. Jips ik heb respect voor je doorzettingsvermogen. Dat ontwerpt maar en maakt maar na. Knap hoor. De sjaal is inderdaad erg mooi. Maar als ik beneden in mijn kast sjaals ga tellen dan zijn jullie allemaal stil. Vooral omdat ik ze nooit draag. niet mijn zelfgemaakte, niet de gekochte. Nu eventjes wel ja. Niet om mijn hals. Maar om mijn buik. 't Is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Je zal maar een sjaal zijn en bij Jips in huis komen. Dan wordt je overal bewonderd en mag je haar dagelijks tot een hulp zijn. Kom je bij mij in huis wordt je in een hoekje in de kast geduwd. En mag je er vooruit tijdens de zwangerschap even uit als je lang en breed genoeg bent. Hopelijk word ik voor al mijn sjaals nog heeeeeeel vaak zwanger. Heb door al die sjaals, omslagdoeken en stola's hier op het forum wel wat ontdekt. Ik dacht dat ik nooit impulsaankopen deed. Maar doe het dus wel. Met sjaals. Nooit last gehad van veel te veel schoenen die ik nooit droeg. Ik begreep het niet dat vrouwen tassen hadden die ze nooit gebruikten omdat ze altijd maar tassen kochten maar er maar een gebruikten. Maar ik heb dus dat zelfde met sjaals. Begrijp ik die andere vrouwen ook eens. |
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <1234> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |