Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iemand leren breien of haken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iemand leren breien of haken
    Posted: 22 November 2013 om 19:04
Ik denk, dat je een ander het makkelijkst leert breien of haken, als je alvast steken opzet en een paar toeren breit of haakt, voor jezelf en voor die ander, dan kun je ernaast zitten en het voordoen. Hebben ze de basissteken eenmaal onder de knie, dan gaat het leren opzetten en eerste toeren breien en haken wat vlotter. En dan haken ze niet zo snel meer af.

Pen nr, 3,5 en 4 zijn de ideale maat om mee te beginnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 20:39
zo heb ik het mijn kinderen en kleinkinderen ook geleerd   Sinterklaas mini plaatjes
oant Sjen
Back to Top
Haakje14 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 December 2013
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakje14 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2013 om 20:12
Kan iemand mij laten zien de basis hoe ik kan beginnen met haken?.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2013 om 21:07
Ik heb de basis geleerd via Youtube en het boek 300 breitips & technieken.
Kijk ook eens op http://www.handwerkles.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2013 om 16:49
Ik heb een boekje: Haken Stap voor stap, voor rechts- en linkshandigen, gescand in een aantal mails. Er staan tekeningen in van een hand met haaknaald en de steken, heel duidelijk. Het is zo'n fijn boekje, ik zit er net weer een granny sprei voor de kat uit te haken, eigenlijk een poppendeken. Er staan speciale technieken in en projecten uit de jaren 80. Stuur je e-mailadres in een PM of een mail via mijn profiel (naam aanklikken) en ik stuur het boekje naar je toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Sophiee View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 19 December 2013
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sophiee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2013 om 17:49
Ik probeer al een tijdje te haken,maar het lukt me niet.
Ik heb al verschillende filmpjes bekeken,maar ik maak blijkbaar altijd dezelfde fout.
Nu ben ik de vaste steek aan het oefenen,maar mijn rijtje verkort altijd,met als resultaat  een scheef lapje.
Wat doe ik mis?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2013 om 19:38
Misschien haak je geen " keerlosse"?  Dat is een losse die je als 1e steek haakt in de volgende toer om op hoogte te komen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2013 om 16:36
Sophiee en Haakje, mocht het niet lukken, stuur me dan jullie e-mailadres in een PM, echt mijn boekje is zo duidelijk. Geef wel even aan dat het om het haakboekje gaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nathalie47 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2009
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nathalie47 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 19:21
Ik heb je een mail gestuurd magtelt.

Ik wil dus ook heel graag haken leren.
Lees dat je ook poppetjes enzo kan maken.

Lijkt met echt heel leuk.
Is haken leuker dan breien?

Van breien kan ik alleen een sjaal maken verder weet ik niet hoe ik het moet doen hahaha
Maar na 1 sjaal vind ik het wel weer genoeg.
Als er dan steken mis gaan weet ik niet hoe ik verder moet.
Ook niet iemand in mijn omgeving die me kan helpen.

Misschien dat haken handiger is?


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 19:53
Als je het eenmaal kunt, is allebei even handig. Het is prettiger met iemand in je omgeving, die technieken kan voordoen, zoals minderen en meerderen, continentaal breien etc.

Ik ben verknocht geraakt aan mijn tunische haaknaaldenset met verlengdraad. Daar werk ik graag mee.

In de zomer geef ik weer een hobbydoosdag. Dan komen hobbydozen uit het hele land naar mij toe met allerlei lekkere hapjes, ik zorg voor dranken, en dan kunnen we kennismaken en elkaar technieken leren. Ik heb al "workshops" tunisch haken en stokhaken gegeven, anderen leerden hun medehobbydozen continentaal breien of betere manieren om de haaknaald te hanteren. We hebben 3 treinstations, een stadsbus en een auto om mensen van het station te halen. Vaak spreken hobbydozen af om samen te reizen. Iedereen kan per email of PM vragen waar ik woon. Je kunt ook in de zoeklijst kijken of de topics over eerdere hobbydoosdagen nog te vinden zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nathalie47 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2009
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nathalie47 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 20:30
O ja over waar je woont.
Stuur ik je even een mail over :-)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2014 om 15:05
Toen ik voor het eerst van die leuke gehaakte beestjes zag besloot ik dat ik ook wilde haken.
Van alles geprobeerd, maar echt lukken deed het niet goed (op lossen na, maar die maakte ik vroeger ook al zonder naalden, oftewel: Vingerhaken).

Bij bol.com onderstaand boekje besteld. Absoluut goede keuze. Heel duidelijk uitgelegd hoe je moet haken, verschillende steken worden behandeld, allemaal met duidelijke illustraties.

Back to Top
iejoor8 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2014
Locatie: Amsterdam
Status: Offline
Points: 88
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iejoor8 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2014 om 15:59
Ik heb alles geleerd van mijn moeder maar heb een handige link voor de mensen die willen haken deze mevrouw laat alles stap oor stap zien

http://www.handwerkles.nl/joomla-overview/haakles/57-startenmethaken

Hier heb ik mijn roestige techniek mee verbeterd.
Waar een wil is is een weg. Nou ik heb de wil wel gevonden maar de weg nog niet
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2014 om 18:38
dames niet opgeven!!!!
heb zelf op mn 51 e leren sokkenbreien op 5 nld!
uit een boekje en nu 3 jaar later gebruik ik t boekje nog steeds!
heb me nu gewaagd aan een ''gatenkaas'' omslagdoek .

wie 10 jaar geleden gezegt zou hebben dat ik ging sokken breien had k gelijk van de straat laten halen!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2014 om 19:53
Sokken breien is geweldig leuk
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2014 om 22:55
Het is heel slim om een kinderboek te gebruiken, er zijn enorm leuke om te leren haken en beien, kijk maar eens in de bieb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2014 om 08:29
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Het is heel slim om een kinderboek te gebruiken, er zijn enorm leuke om te leren haken en beien, kijk maar eens in de bieb.


Dat had ik in de recensies bij bol al snel door., vele volwassenen die lyrisch waren.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2014 om 09:19
Ze zijn waarschijnlijk in herdruk gegaan, een paar jaar geleden waren ze moeilijk te krijgen. In onze bieb staan de studieboeken voor kinderen en volwassenen bij elkaar, zo vind je boeken, die je anders niet gezien zou hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Goanne View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2014
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Goanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2014 om 14:38
Bestaan er ook van die boekjes over breien?
Ik kan namelijk al wel haken, maar wil ook graag leren breien!
Hierbij kan ik alleen recht breien maar dat ben je ook wel snel zat na 1 sjaal.

Groeten Goanne
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2014 om 15:42
Ja zelfde schrijver, zelfde uitgever titel ik leer . . . . wat denk je Goanne ? Ja juist breien. Ik weet niet of het een goed boek is.
Maar als je naar b.v. de action gaat, daar hebben ze vaak ook breiboeken. Als je al recht kunt breien ben je al halverwege.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns