Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik begrijp een patroon niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik begrijp een patroon niet
    Posted: 15 Februari 2019 om 17:17
Mijn dochter heeft mij gevraagd sokjes te breien in het rond .4 pennen of rondbreipen .

het is een patroon van Drops

48 steken opzetten 1 pen recht dan 10 cm in boordsteek 2 r 2 av .

Dan komt het : pas zo aan dat de volgende nld aan de VERKEERDE kant is ??

Brei 1 nld av aan de VERKEERDE kant ??? Dan verdeeld minderingen maken geen probleem Dan een gaatjestoer breien ook geen probleem Zorgen dat je eindigt met1 recht zal wel zo uitkomen Brei 1 nld aan de VERKEERDE kant .

Ik ben net 1 jaar ouder geworden ,maar hoe kan je nu als je rond breit aan de verkeerde kant breien ?
De oplossing zal wel eenvoudig zijn maar ik zie het niet .

Het zijn babysokjes gebreid met cotton merino het nr staat niet bij de beschrijving die ik erbij kreeg .
Ik ben aan de 10 cm boordsteek bezig,maar dat verkeerde begrijp ik echt niet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 17:23
Patroon

Juniper Pie

Drops children 27/22

Drops design

Dit is wat ik vinden kon
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 18:04
Bij het Duitse patroon staat dat deze sokken heen en weer op rondbreinaalden gebreid worden. In het Nederlands staat inderdaad dat ze in de rondte gebreid worden. In het Engelse patroon wordt ook heen en weer gebreid.Als je dus rond wil breien zou je dus die averechte naald recht moeten breien. Na de gaatjes toer moet je het werk opdelen en ga je dus vanzelf heen en weer breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 18:48
Bedankt Lidwina .

Ik zat al bij de 10 cm en dacht ik trek alles uit en doe het gewoon op 2 pennen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 19:02
Ik heb dit soort sokken als bedsokken, die hebben inderdaad een naadje aan de achterkant. Ze zitten heerlijk los, ik moet smorgens ergens zoeken, vind ik ideaal. Zou eigenlijk nieuwe moeten, maar deze doen het nog wel tot de zomer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 21:37
Ik ben klaar tot en met het voorvoetje en het klopt .

Mijn dochter was al teleurgesteld in d,r moeder ,toen ik zei dat dat niet kon .
Dus nogmaals bedankt .

Ze is een week met vakantie ,zijn ze klaar als ze terugkomt .
Ik heb ook nog een lievelingsbroek van kleinzoon met gaten ,kijken of ik die ook nog fatsoenlijk gestopt kan krijgen .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2019 om 22:01
Broeken met gaten heb ik ook regelmatig hier. Als ze klein zijn, zo kleuterschool, zoek ik een lapje stof in de meest bijpassende kleur. Dat wordt er met strijkvlieseline op gestreken en in een leuke afstekende kleur met een zigzag opgestikt. Kleur mochten ze zelf uitzoeken. ( Lievelingstrui, voetbalclub bv) tegenwoordig gaat er een lapje tegen de achterkant van het gat of scheur en dan in de meest bijpassende kleur op en neer eroverheen stikken. Liefst in de weefrichting van het stof. Kleinzoon van bijna 20 laat zo zijn broeken nog steeds door oma repareren. En kapotte broeken zijn altijd lievelingsbroeken!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2019 om 08:40
Stond er bij Tips en trucs niet iets van You Tube met o.a. reparatie van een spijkerbroek op een vrij gĂȘnante plaats?

Ik bewaarde een oude jeans en knipte daar een figuurtje uit om met plakvlieseline op een gat te plakken, desnoods nog een stukje stof aan de achterkant. En dan zigzagde ik in wat voor kleur ik net mooi vond.

Bij sokken op twee naalden kun je de naad met handgaren dichtmaken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2019 om 16:12
Bedankt voor de tips

Het zijn jammer genoeg geen spijker broeken want daar kan hij niet tegen ,hij heeft 1x een spijkerbroek gehad en dat ging toen mis ,kennelijk te stug z,n beentjes gingen er helemaal kapot van .

Het zijn tricot broeken die volgens mij alleen Zara verkoopt ,dus het wordt een beetje steken opnemen en stoppen .Het hoefde niet mooi te zijn als het maar dicht was .

Voorlopig heeft een of ander virus me te pakken en heb ik de dag op bed doorgebracht .
Hoop dat het niet te lang duurt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2019 om 18:06
Dat doe ik met t-shirt gaatjes Mutti, gewoon een beetje bij elkaar trekken, een soort matrassteek aan de goede kant van het kledingstuk, zodat het naadje mooi naar binnen valt. Ik zag toevallig op FB ook zoiets voorbij komen. Daar maasden ze ahw het gat met een toer dicht met veel dunner garen, dan de draad aantrekken en je zag er niets meer van. Dat werkt natuurlijk alleen als het tricot niet te fijntjes is en het gat niet te groot.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns