ik had net twee kleine meisjes aan de deur. |
Reageer |
Autheur | |
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 Maart 2015 om 19:08 |
Ze waren te klein om aan te bellen, dus klopten op het raam.
"Mogen we geld" vroegen ze. Ik vraag waarvoor, zegt er een "we sparen geld". Ik heb geantwoord dat ik zelf ook geld spaar. Ja, zei de oudste (denk ook nog maar een jaar of 7), ja maar ze bedoelt we doen het in een gote pot. Zucht, ik vond het nog zielig ook want de kleine (jaar of 4 denk ik) liep al beteuterd weg. Maar ja, daar kun je niet aan beginnen om ze geld te geven, dan staan ze hier altijd. Heb al eerder wat jongens aan de deur gehad, die vroegen geld voor een goed doel, maar ik wist haast zeker dat het voor hun zelf was. Die heb ik toen elk een ijsje gegeven maar wel gezegd dat ik maar een keer deed, dat ze niet vaker aan de deur moesten komen. Die jongens heb ik ook nooit meer aan de deur gehad. |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
lastig.ik zou ook geen geld geven....
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb je goed opgelost met dat ijsje .
|
|
Grx
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik vraag mij dan altijd af : wat doen die kleine meisjes op straat 's avonds en weten die ouders dat. (het is niet omdat het een uur langer licht blijft dat de avond ook later begint)
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij ons kwamen eerst de padvinders met ruilacties, later kwam er ook een niet-scouting meisje. Dat zijn wel leuke acties, ze hebben dan een potlood of zoiets en dat ruil je tegen een ding van jezelf. De padvinders waren met zijn drieën, eentje hield zorgvuldig bij in een schrift wat voor handel ze hadden gedreven. Ik had net een tas voor de kringloop klaarstaan en gaf een paar plastic figuurtjes en sleutelhangers. Cool, Star Wars, zei er één. Ik wist niet dat dat nog zo bekend is onder 9-jarigen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Raar daar zou ik toch het fijne van willen weten ,zagen ze er uit dat ze iets nodig hadden,of zouden die jongens hun broers zijn en zij ook graag een ijsje willen ???? Ik ben altijd aangedaan met kinderen
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
ha handelaartjes in de dop!
hier kwamen eens 2 ventjes voor een heitje voor een karweitje, mijn vraag; wat is een heitje dan? ja dat wisten ze niet, iets was t antw, op mijn antwoord dat t n dubbeltje of kwartje was keken ze alsof ze zeggen wilde; zo die ouwe oma is ff dement zeg! |
|
BreiMuts
Duizendpoot Lid sinds: 23 Februari 2015 Locatie: Dordrecht Status: Offline Points: 329 |
Post Options
Thanks(0)
|
Van die 2 meisjes is toch wel vreemd hoor tegenwoordig lopen kinderen van een jaar of 10 nog om 11-12 avond buiten onbegrijpelijk van de ouders.
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Beide groepjes waren kinderen hier uit de buurt. De jongens zijn geen familie van ze. De jongens had ik af en toe al wel gesproken. Een zocht elastiekjes voor zijn vader, zo lief. Hij vroeg ze ook aan mij. Want zijn vader kon de papieren in de auto dan netter opbergen, was het niet zo'n bende in zijn auto. Kind was toen denk jaar of 5. Ook is hij wel eens aan de deur gekomen "Wil uw man met ons komen voetballen" vroeg hij toen. Ik heel verbaasd, mijn man? "Ja die was daar pas ook aan het voetballen". Hihi bedoelden ze mijn jongste zoon die toch ook een heel stuk ouder is dan hen. Dus die jochies kende ik wel redelijk, vond het wel aandoenlijke ondernemende jochies. Die meisjes, tja ik denk ze te kennen, daarvan vind ik het niet zo vreemd dat die nog laat op straat zijn. Het blijkt dat ze bij iedereen langs de deur zijn gegaan, och het valt te proberen toch?
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slimpies dus
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |