ik snap het patroon niet |
Reageer |
Autheur | |
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 Januari 2019 om 13:55 |
hallo ik was knorretje van winnie de pooh aan het haken nu ben ik bij de benen maar kom niet uit patroon https://www.hobby-benodigdheden.nl/haakpatronen/knorretje.pdf D. Been (licht roos) maak er 2 Begin met een ketting van 8 l 1) (voet) 1v in al van de 2e en volgende l (7) 2) (goede kant) 1l, dr, 6v, (3v), werk nu verder aan de andere kant (vrije l) van de ketting: sla 1e l over, 6v (15) 3) dr, 3hv, 3v, (2v)x3, 3v, 3hv (18) 4) dr, 4hv, 3v, (2v)x4, 3v, 4hv (22) 5) dr, 5hv, 3v, (2v), 4v, (2v), 3v, 5hv (24) - werk verder in ronden: 6) dr, 6hv, 4v, (2v)x3, 4v, 6hv (niet dr maar werk verder in het einde van de vorige rijen: sla laatstgemaakte hv en de laatste st van de vorige 3R over) tot toer 2 op 15 st kom ik uit dan staat er toer 3 dr 3hv 3 v deze 2v 3x krijg ik niet in de bocht draai het dan verkeerd om staat er een fout |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het even geprobeerd voor je. Je hebt 15 steken na toer 2. Je draait het werk, je werkt dus terug over toer 2 en niet in de rondte. Je maakt 3 halve vasten op de 1e 3 steken. Dan 3 vasten op de volgende 3 steken. Dus 6 steken gebruikt. Dan in ieder van de volgende 3 steken 2 vasten. Daarna in de volgende 3 steken 3 halve vasten, in volgende 3 steken 3 vasten. Je bent aan het einde van toer 3 en hebt je 18 steken. Toer 4 en 5 werkt hetzelfde alleen met andere aantallen. Vanaf toer 6 ga je in de rondte haken.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
lida ik dankje ik wist wel dat ik moest draaien maar zo was ik er niet op gekomen ik ga het proberen nogmaals dank
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zult nog wel meer kleine problemen tegenkomen (dwz als je het nederlandse patroon hebt, de verteling heeft her en der kleine fouten)
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |