Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

In elkaar zetten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
katootje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katootje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: In elkaar zetten
    Posted: 01 Januari 2012 om 20:29
Meteen maar mijn 2e vraag ook in de groep gooien. Vinden jullie het ook zo'n probleem om een knuffel in elkaar te zetten? Iemand daar misschien een goede tip voor?
GROETEKUSSSSSSS kATOO
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 11:00

Ik vind in elkaar zetten ook lastig. Zit het vaak gefrustreerd en met buikpijn te doen. En toch valt het meestal mee als ik eenmaal klaar ben. Mijn eerste knuffels zijn meervoudig gehandicapt, maar het gaat steeds beter.
Wat voor mij de beste tip is: probeer het niet perfect te doen. Zo netjes mogelijk spelden, dan met kleine steekjes, dicht op elkaar naaien en niet blijven kijken naar wat eventueel beter had gekund.

O ja, waar ik sinds kort pas achter ben: als je je knuffel gevuld hebt, dan kun je, om aan te hechten een paar keer dwars door de knuffel steken. Dan zit de draad muurvast in de vulling. Zo kan het met afhechten ook. Dat scheelt een paar ontsierende verdikkingen/knoopjes.

En wat ook helpt: glad draad nemen. Mijn eerste knuffel heb ik gebreid van prachtige wol, soort chenille. Ik vond het geweldig! Maar wat een ellende om te breien: ik kon niks uithalen en met het in elkaar zetten moest alles ook gelijk goed zitten.

Iets met 4 pootjes vind ik ook lastig. Nu kreeg ik pas de tip om de pootjes eerst met cocktailprikkertjes aan het lijf te prikken, dan heb je vast een idee of het blijft staan. Dat heeft me ook goed geholpen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2012 om 13:17
Misschien met gewoon naaigaren in plaats van het haakgaren? Dan kun je insteken waar je wilt, middenin de draad. Je kunt dan makkelijk een knoopje leggen en de draad wegsteken. Spelden kun je met kleine veiligheidsspelden, dan weet je zeker dat er geen blijft zitten en later het kind prikt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns