Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ING GEBRUIKERS LET OP!!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ING GEBRUIKERS LET OP!!
    Posted: 29 Maart 2011 om 13:20

Beste Hobbydozen,

Vandaag een nep mail van de ING bank gekregen.

Aangezien ik geen ING rekening heb, viel het direct op.

Ik heb al veel van zulke emails gezien, maar deze heeft mee wel
aan het denken gezet en ik heb de ING dit keer even gebeld.

Voor hun was dit ook een nieuwe mail en hadden ze ook nog nooit gehoord.

De mail bevat 3 links en het originele logo van ING Bank.

Ik plak de mail (zonder fotos en links hieronder, zodat jullie het kunnen lezen.
Mocht je de ING willen helpen dan kan je de mail doorsturen naar valse-email@ing.nl
daarna kan je de mail deleten, mocht je dat eng vinden delete
dan direct de mail uit je mailbox! Ik heb de mail net doorgestuurd naar ING.

Als je de mail leest is het gebrekkig nederlands en als tekst krijg je dit:

Online Banking Toegang Gesuspendeerde

Dit is om u te informeren dat uw toegang tot onze online bankieren dienst is opgeschort.
Dit was als gevolg van verscheidene meerdere aanmelden poging mislukkingen, onlangs geregistreerd in onze veiligheid logs.

Klik hier om herstellen online bankieren

Beveiliging Centrum

(ING Bankieren Groep).

Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 13:34
inderdaad maar rare tekst. Ik delete meestal alles meteen als ik het niet ken... ben ook niet bij ING dus verwacht daar ook helemaal geen mails ed van, dus delete die handel...
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 13:34

Gelukkig heb ik deze (nog) niet gekregen, wat een stelletje zeg!!

groetjes en ik hoop dat niemand hier in trapt,

Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 13:55
Het is ook wel weer lekker Nerderlands zeg....pfffff
Het lijkt vertaald met google vertalen.

goed van je dat het het gelijk bij ING hebt gemeld.
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 14:44
Bedankt dat je dit met ons deelt. Ik heb wel een ING-rekening, maar gelukkig (nog) niet zo'n mail ontvangen. Ik ben er nu wel extra alert op!
Groetjes Lmarina
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 18:02
Het gebrekkige Nederlands moet de mensen inderdaad onmiddellijk wantrouwig maken.

Zo heb ik op het werk onlangs ook een telefoontje ontvangen van een verontruste cliënt die werd opgebeld met de vraag :

'meneer, ik ben een medewerker van de bank waar uw rekeningen beheerd worden, onlangs is er een poging tot fraude geweest bij een aantal van onze cliënten. Mogen wij daarom uw rekeningnummer en code vragen om te controleren of u op de lijst van mogelijke slachtoffers staat....'

Gelukkig was deze meneer zeer attent en hebben we ontdekt dat een aantal oudere mensen op deze manier gecontacteerd werden.

1 gouden regel dames : bankpersoneel zal NOOIT OF NOOIT naar hun  cliënten bellen om hun rekeningnummer of pincode te vragen !!!!!

Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 18:44

Ik heb het ook al een paar keer gehad. Ik heb ze ook doorgestuurd naar de ing.

Heel vervelend. De ing vertelde dat ze nooit mails sturen !

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 18:55
ik heb hem gelukkig niet gehad.
wij bankieren wel bij de ing.
wel eng,.
dank jullie wel voor het laten weten dat deze bestaat.
dat is wel fijn om te weten voor het geval er wel wat
gebeurt.
Back to Top
Kuddelz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuddelz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 20:07

oke bedankt..ik zal het in de gaten houden . Wij hebben ook ING.

Groetjes Veronique

Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 14:39
Dit is al minstens twee jaar aan de gang.
Tegenwoordig zijn ze in perfect nederlands gesteld!!!

Wat helpt: voordat je op een link in een mail klikt altijd eerst even de cursor erboven houden en dan zie je onder in je PC welk adres erachter zit. Geen ING dus!

http://webwereld.nl/nieuws/65496/ing-klanten-overspoeld-door -phishingmails-.html
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 15:42

Ik heb gisteren vergelijbare mails gehad van de RABO, met onderstaande tekst

Wegens het vermoeden dat uw RABO-Bank account zou zijn benaderd door een onbevoegde derde partij, hebben wij onlangs uw online bankier account geblokkeerd. De beveiliging van uw account is onze primaire zorg, vandaar dat wij deze preventieve maatregel moeten treffen. Dit heeft als gevolg dat wij u tijdelijk beperkte toegang tot uw gevoelige account functies kunnen verstrekken. Om de volledige toegang tot uw account te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen. Dit is mogelijk door uw gegevens in te voeren via onderstaande link:

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns