ING GEBRUIKERS LET OP!! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Carola ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 Maart 2011 om 13:20 |
Beste Hobbydozen, Vandaag een nep mail van de ING bank gekregen. Voor hun was dit ook een nieuwe mail en hadden ze ook nog nooit gehoord. De mail bevat 3 links en het originele logo van ING Bank. Ik plak de mail (zonder fotos en links hieronder, zodat jullie het kunnen lezen. Als je de mail leest is het gebrekkig nederlands en als tekst krijg je dit: Online Banking Toegang Gesuspendeerde Dit is om u te informeren dat uw toegang tot onze online bankieren dienst is opgeschort. Klik hier om herstellen online bankieren Beveiliging Centrum (ING Bankieren Groep). |
|
![]() |
|
Wen370 ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 19 Januari 2011 Status: Offline Points: 643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
inderdaad maar rare tekst. Ik delete meestal alles meteen als ik het niet ken... ben ook niet bij ING dus verwacht daar ook helemaal geen mails ed van, dus delete die handel...
|
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Gelukkig heb ik deze (nog) niet gekregen, wat een stelletje zeg!! groetjes en ik hoop dat niemand hier in trapt, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Het is ook wel weer lekker Nerderlands zeg....pfffff
Het lijkt vertaald met google vertalen. goed van je dat het het gelijk bij ING hebt gemeld. |
|
![]() |
|
Lmarina ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 243 |
Bedankt dat je dit met ons deelt. Ik heb wel een ING-rekening, maar gelukkig (nog) niet zo'n mail ontvangen. Ik ben er nu wel extra alert op!
|
|
Groetjes Lmarina
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Het gebrekkige Nederlands moet de mensen inderdaad onmiddellijk wantrouwig maken.
Zo heb ik op het werk onlangs ook een telefoontje ontvangen van een verontruste cliënt die werd opgebeld met de vraag : 'meneer, ik ben een medewerker van de bank waar uw rekeningen beheerd worden, onlangs is er een poging tot fraude geweest bij een aantal van onze cliënten. Mogen wij daarom uw rekeningnummer en code vragen om te controleren of u op de lijst van mogelijke slachtoffers staat....' Gelukkig was deze meneer zeer attent en hebben we ontdekt dat een aantal oudere mensen op deze manier gecontacteerd werden. 1 gouden regel dames : bankpersoneel zal NOOIT OF NOOIT naar hun cliënten bellen om hun rekeningnummer of pincode te vragen !!!!! |
|
![]() |
|
breimaan ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 851 |
Ik heb het ook al een paar keer gehad. Ik heb ze ook doorgestuurd naar de ing. Heel vervelend. De ing vertelde dat ze nooit mails sturen ! |
|
http://breimaan.blogspot.com/
groetjes, breimaan |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
ik heb hem gelukkig niet gehad.
wij bankieren wel bij de ing. wel eng,. dank jullie wel voor het laten weten dat deze bestaat. dat is wel fijn om te weten voor het geval er wel wat gebeurt. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Kuddelz ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 17 Maart 2011 Status: Offline Points: 117 |
oke bedankt..ik zal het in de gaten houden . Wij hebben ook ING. Groetjes Veronique |
|
![]() |
|
speets ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 17 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 109 |
Dit is al minstens twee jaar aan de gang.
Tegenwoordig zijn ze in perfect nederlands gesteld!!! Wat helpt: voordat je op een link in een mail klikt altijd eerst even de cursor erboven houden en dan zie je onder in je PC welk adres erachter zit. Geen ING dus! http://webwereld.nl/nieuws/65496/ing-klanten-overspoeld-door -phishingmails-.html |
|
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik heb gisteren vergelijbare mails gehad van de RABO, met onderstaande tekst Wegens het vermoeden dat uw RABO-Bank account zou zijn benaderd door een onbevoegde derde partij, hebben wij onlangs uw online bankier account geblokkeerd. De beveiliging van uw account is onze primaire zorg, vandaar dat wij deze preventieve maatregel moeten treffen. Dit heeft als gevolg dat wij u tijdelijk beperkte toegang tot uw gevoelige account functies kunnen verstrekken. Om de volledige toegang tot uw account te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen. Dit is mogelijk door uw gegevens in te voeren via onderstaande link: |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |