Inslapen |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Degenen die een vergelijkbare situatie meegemaakt hebben, weten wat je voelt. De onderlinge liefde van mens en dier is zo onvoorwaardelijk en gaat voor sommigen misschien wel dieper dan die van mens tot mens.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
je verstand zegt dat dit het allerbeste was .
je hart zegt dat je het uit liefde en dankbarheid voor de liefde die het gaf hebt gedaan . In de praktijk van onze dierenarts hangt het volgende gedichtje Als ik straks oud ben, ziek en zwak En pijn verjaagt de slaap. Als onrust neemt van mij bezit, Doe dan wat onvermijdelijk is, En laat me gaan. De laatste goede daad Beslis voor mij En wees niet laf Past eigenliefde bij De vriendschap die ik gaf, Of uitstel tot het beter past Bij een verloren strijd! Ik ben niet bang Tijdens de laatste gang Jij loopt niet weg, Je kijkt me aan Je noemt me bij mijn liefste naam, En houdt me stevig vast . Vandaag voor het laatst Groet ik je met mijn hondenstaart Wat jij liet doen Deed je voor mij Je hebt me nog meer pijn bespaard, Voor zinloos lijden mij bewaard . Een zwaar besluit? Nee huil nu niet Een wijs besluit Dat werd gegrond Op een oud en uniek verbond |
|
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wauw, Mutti dat is een mooi gedicht.
|
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
handwerkjuffie
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2016 Locatie: Gld. Status: Offline Points: 623 |
Post Options
Thanks(0)
|
O, dit gedicht heb ik inderdaad wel eens gelezen, maar het zegt zóveel... Dit heeft iemand geschreven waarbij de liefde voor het dier recht uit het hart kwam. Even slikken als je dit weer leest...
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |