Instructies linkshandig haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Augustus 2012 om 14:56 |
Mijn linkshandige dochter wil ook graag leren haken en een tijdje terug kwam ik op een site en daarop stonden handige filmpjes hoe je kan leren haken, deze waren voor zowel rechts als linkshandigen (zelfde filmpjes in spiegelbeeld) er was een nederlands gesproken uitleg bij. Stom als ik zelf ben, heb ik de link niet in mijn favorieten gezet en ben nu al 3 dagen aan het zoeken, maar ben de site niet meer tegengekomen. Ik heb ook mijn geschiedenis op de pc doorzocht, maar weet niet meer of ik het via mijn pc of Ipad heb gezien.
Ik moet er toch eens een gewoonte van maken om de site gelijk op te slaan, want ik vergeet tegenwoordig een hoop, (alzheimer light hihi ![]() Heeft iemand enig idee welke site ik bedoel?? |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wil je dochter per se linkshandig leren haken? Ik ben zelf ook linkshandig, maar ik handwerk rechtshandig. De meeste linkshandigen kunnen het prima rechts leren en dat is gewoon veel makkelijker, dan kun je ieder filmpje gebruiken wat je wilt en kun jij het haar zelfs leren?
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Ik zal ook even meezoeken want ik heb ze ook gezien en anders is het misschien een optie wat pluk zegt.
Als jou dochter dat kan hoor, want bij mijn vriendin hoef ik daar niet echtr mee aan te komen. die kan rechts echt helemaal niks hihihihi . Daar en tegen is mijn man wel links met een heleboel, maar ook dubbel handig (niet altijd met klusjes hoor ![]() enfin ik ga helpen zoeken.
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Jij hebt je letterlijk suf gezocht he ![]() Je ziet dan het simpelste over het hoofd, gewoon even op You tube kijken en ik heb de 3 belangrijkste al staan voor je ![]() Niet meer zo moeliijk denken hoor hihihhii Doe ik ook nooit hoor;-) succes
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Ja, klopt die filmpjes heb ik ook gevonden, maar die bedoelde ik niet, was echt op een site en de filmpjes werden nederlands ingesproken, er stonden volgens mij nog veel meer filmpjes op die site, maar om te beginnen moet ze inderdaad deze filmpjes anders maar even bekijken.
Ik heb het haar al voor proberen te doen, maar ze kon de naald amper vast houden, laat staan ermee haken |
|
![]() |
|
Ik weet niet hoe oud jou dochter is, maar die van mij is 18 en ze doet haar best maar ik kan niet volgen wat zij met de naald doet hor. maar ze krijgt er steken uit dat is het belangrijkste. Nou ja ze heeft een dingeje gehaakt omdat ze dat leuk vond maar ik geloof niet dat het haar hobby gaat worden hihihhi.
|
|
![]() |
|
ikkie1202 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 395 |
Haha de naald vasthouden is toch iets persoonlijks denk ik als ik het zo zie.
Bij ons is dat ook. ik hou de naald raar vast (niet de officiële manier), maar zo voelt het lekker, en wat eruit komt zier er precies zo uit. Mijn schoonzus houd hem dan weer anders vast, maar ook met precies hetzelfde resultaat. En mijn schoonmoeder houd hem dan vast zoals het "hoort". Heb al snel geleerd: als je hetzelfde resultaat krijgt, doe dan gewoon waar je je goed bij voelt ![]() Zoals linkshandig, als rechts niet lukt, gewoon met links doen. Wat je ook kan doen als je het je dochter zelf wilt aanleren: tegenover haar zitten. dan ziet zij het zegt maar "linkshandig" ook al doe je het rechtshandig. |
|
![]() |
|
Mijn dochter is 25, ze komt deze week langs en dan gaan we er maar eens voor zitten om een proeflapje te haken, kan dan altijd later dienen als pannelap.
Ik denk dat ik het haar toch maar ga leren om het met rechts te doen, want vrijwel alle plaatjes die ter verduidelijking staan zijn natuurlijk rechtshandig gehaakt. In de tussentijd beland ik misschien wel weer op die ene site, want daar was ik nu ook toevallig op gestuit en als ik die dan weer tegenkom zet ik hem maar weer gelijk in mijn favo's In ieder geval bedankt voor het meezoeken en voor de suggesties, laat nog wel weten hoe haar eerste haakles verlopen is |
|
![]() |
|
yaya ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: belgië Status: Offline Points: 1572 |
Ik ben linkshandig maar ik haak rechts en dat geeft geen probleem, ik heb al eens gehoord dat iemand het rechtshandig voor doet en er een spiegel naast zet en de linkshandige dan volgt in spiegelbeeld.
|
|
Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/ |
|
![]() |
|
Ik wet niet hoelang het geleden is dat je op die sites was maar kan het niet nog in je geschiedenis staan????? Dit schiet mij ook net te binnen omdat ik net een plaatje had en ik dacht opgeslagen te hebben en dus niet. Ik ben toen naar geschiedenis gegaan en vond opnieuw die site met dat plaatje misschien werkt dat bij jou ook wel. Ben wel benieuwd hoe die eerste haakles is verlopen. Ik hoop beter dan bij mijn dochter hihihhihi ik weet nog steeds niet hoe die aan get goochelen is geweest met die haaknaald. maar ze heeft iets af gemaakt en dat is het belangrijkste
![]() |
|
![]() |
|
Goh dat is ook een goed idee zeg.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23710 |
Ik heb een boekje voor links en recht haken, dat heb ik al diverse keren aangeboden. Het staat in 6 mails. Hebben jullie daar telkens overheen gelezen? Er staan tekeningen in van hoe je je hand houdt met de naald en hoe de steken er dan uitzien en er worden diverse technieken uitgelegd.
Hebben? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ik heb net een boekje ontvangen via de mail, weet niet of het dezelfde is, maar je mag hem opsturen
Alvast bedankt |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23710 |
Dat was Haken stap voor stap voor rechts en linkshandigen.
Kijk maar even na, dan hoef ik geen twee keer hetzelfde te doen. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Is die nederlandstalig? Ik heb nu een Engelstalig, dus als het Ned. Is, GRAAG |
|
![]() |
|
Ik ga sturen, hopelijk is het dan nog op tijd.
Het is uit 1983 ofzo en best moeilijk te vinden op marktplaats en in kringlopen. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Dank je Magtelt, ik heb ze binnen
|
|
![]() |
|
Leuk boekje, hè, ook als je niet links bent?
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ringquelle ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 Juli 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 98 |
Deze video's zijn in het Engels en niet in het Nederlands, maar hopelijk heb je wat aan deze filmpjes voor haken als linkshandige. Bij bijna elk filmpje zit ook een slow motion gedeelte aan het einde, wat het makkelijk te volgen maakt voor beginners
|
|
![]() |
|
Dank je Ringquelle voor de link, hier zal ze zeker iets aan hebben, bewegende beelden zijn toch altijd duidelijker dan plaatjes, als het haar hier niet mee gaat lukken heeft ze de handwerk genen van haar vader gekregen en niet die van mij haha
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |