Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Instructies linkshandig haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Instructies linkshandig haken
    Posted: 16 Augustus 2012 om 14:56
Mijn linkshandige dochter wil ook graag leren haken en een tijdje terug kwam ik op een site en daarop stonden handige filmpjes hoe je kan leren haken, deze waren voor zowel rechts als linkshandigen (zelfde filmpjes in spiegelbeeld) er was een nederlands gesproken uitleg bij. Stom als ik zelf ben, heb ik de link niet in mijn favorieten gezet en ben nu al 3 dagen aan het zoeken, maar ben de site niet meer tegengekomen. Ik heb ook mijn geschiedenis op de pc doorzocht, maar weet niet meer of ik het via mijn pc of Ipad heb gezien.

Ik moet er toch eens een gewoonte van maken om de site gelijk op te slaan, want ik vergeet tegenwoordig een hoop, (alzheimer light hihi)

Heeft iemand enig idee welke site ik bedoel??
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 15:04
Wil je dochter per se linkshandig leren haken? Ik ben zelf ook linkshandig, maar ik handwerk rechtshandig. De meeste linkshandigen kunnen het prima rechts leren en dat is gewoon veel makkelijker, dan kun je ieder filmpje gebruiken wat je wilt en kun jij het haar zelfs leren?
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 15:39
Ik zal ook even meezoeken want ik heb ze ook gezien en anders is het misschien een optie wat pluk zegt.
Als jou dochter dat kan hoor, want  bij mijn vriendin hoef ik daar niet echtr mee aan te komen. die kan rechts echt helemaal niks hihihihi .
Daar en tegen  is mijn man wel links met een heleboel, maar ook dubbel handig  (niet altijd met klusjes hoor Wink) en kan ook veel met rechts. 
enfin ik ga helpen zoeken.

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 15:46
Jij hebt je letterlijk suf gezocht heWink  hihihhihi  

Je ziet dan het simpelste over het hoofd, gewoon even op You tube kijken en ik heb de 3 belangrijkste al staan voor je Wink Ik weet alleen niet of er geluid bij zit mij boxen zijn niet goed.
Niet meer zo moeliijk denken hoor hihihhii Doe ik ook nooit hoor;-)

http://www.youtube.com/watch?v=95kNDPZ3OOU

succes

Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 15:51
Ja, klopt die filmpjes heb ik ook gevonden, maar die bedoelde ik niet, was echt op een site en de filmpjes werden nederlands ingesproken, er stonden volgens mij nog veel meer filmpjes op die site, maar om te beginnen moet ze inderdaad deze filmpjes anders maar even bekijken.

Ik heb het haar al voor proberen te doen, maar ze kon de naald amper vast houden, laat staan ermee haken
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 15:54
Ik weet niet hoe oud jou dochter is, maar die van mij is 18 en ze doet haar  best maar  ik kan niet volgen wat zij met de naald doet hor. maar ze krijgt er steken uit dat is het belangrijkste. Nou ja ze heeft een dingeje gehaakt omdat ze dat  leuk vond maar  ik geloof niet dat  het haar  hobby gaat  worden hihihhi. 

Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 15:58
Haha de naald vasthouden is toch iets persoonlijks denk ik als ik het zo zie.

Bij ons is dat ook. ik hou de naald raar vast (niet de officiële manier), maar zo voelt het lekker, en wat eruit komt zier er precies zo uit.
Mijn schoonzus houd hem dan weer anders vast, maar ook met precies hetzelfde resultaat.
En mijn schoonmoeder houd hem dan vast zoals het "hoort".

Heb al snel geleerd: als je hetzelfde resultaat krijgt, doe dan gewoon waar je je goed bij voelt

Zoals linkshandig, als rechts niet lukt, gewoon met links doen.
Wat je ook kan doen als je het je dochter zelf wilt aanleren: tegenover haar zitten. dan ziet zij het zegt maar "linkshandig" ook al doe je het rechtshandig.
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 16:07
Mijn dochter is 25, ze komt deze week langs en dan gaan we er maar eens voor zitten om een proeflapje te haken, kan dan altijd later dienen als pannelap.
Ik denk dat ik het haar toch maar ga leren om het met rechts te doen, want vrijwel alle plaatjes die ter verduidelijking staan zijn natuurlijk rechtshandig gehaakt. In de tussentijd beland ik misschien wel weer op die ene site, want daar was ik nu ook toevallig op gestuit en als ik die dan weer tegenkom zet ik hem maar weer gelijk in mijn favo's

In ieder geval bedankt voor het meezoeken en voor de suggesties, laat nog wel weten hoe haar eerste haakles verlopen is
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 16:14
Ik ben linkshandig maar ik haak rechts en dat geeft geen probleem, ik heb al eens gehoord dat iemand het rechtshandig voor doet en er een spiegel naast zet en de linkshandige dan volgt in spiegelbeeld.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 18:10
Originally posted by haribiwo haribiwo wrote:

Mijn dochter is 25, ze komt deze week langs en dan gaan we er maar eens voor zitten om een proeflapje te haken, kan dan altijd later dienen als pannelap.
Ik denk dat ik het haar toch maar ga leren om het met rechts te doen, want vrijwel alle plaatjes die ter verduidelijking staan zijn natuurlijk rechtshandig gehaakt. In de tussentijd beland ik misschien wel weer op die ene site, want daar was ik nu ook toevallig op gestuit en als ik die dan weer tegenkom zet ik hem maar weer gelijk in mijn favo's

In ieder geval bedankt voor het meezoeken en voor de suggesties, laat nog wel weten hoe haar eerste haakles verlopen is

Ik wet niet hoelang het geleden is dat je op die sites was maar  kan het niet nog in je geschiedenis staan?????
Dit schiet mij ook net te binnen omdat ik net een  plaatje had en ik dacht opgeslagen te hebben  en dus niet. Ik ben toen naar  geschiedenis gegaan en  vond opnieuw die site met dat plaatje  misschien werkt dat bij jou ook wel.

Ben wel benieuwd hoe die eerste haakles is verlopen. Ik hoop beter dan bij mijn dochter hihihhihi  ik weet nog steeds niet hoe die aan get goochelen is geweest met die haaknaald. maar  ze heeft iets af  gemaakt en dat is het belangrijkste Wink

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 18:10
Originally posted by yaya yaya wrote:

Ik ben linkshandig maar ik haak rechts en dat geeft geen probleem, ik heb al eens gehoord dat iemand het rechtshandig voor doet en er een spiegel naast zet en de linkshandige dan volgt in spiegelbeeld.

Goh dat is ook een goed idee zeg.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 20:19
Ik heb een boekje voor links en recht haken, dat heb ik al diverse keren aangeboden. Het staat in 6 mails. Hebben jullie daar telkens overheen gelezen? Er staan tekeningen in van hoe je je hand houdt met de naald en hoe de steken er dan uitzien en er worden diverse technieken uitgelegd.

Hebben?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 20:52
Ik heb net een boekje ontvangen via de mail, weet niet of het dezelfde is, maar je mag hem opsturen

Alvast bedankt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 20:54
Dat was Haken stap voor stap voor rechts en linkshandigen.

Kijk maar even na, dan hoef ik geen twee keer hetzelfde te doen.

wat rozengeur.
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 12:18
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dat was Haken stap voor stap voor rechts en linkshandigen.

Kijk maar even na, dan hoef ik geen twee keer hetzelfde te doen.

Is die nederlandstalig? Ik heb nu een Engelstalig, dus als het Ned. Is, GRAAG
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 12:25
Ik ga sturen, hopelijk is het dan nog op tijd.

Het is uit 1983 ofzo en best moeilijk te vinden op marktplaats en in kringlopen.

wat rozengeur.
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 13:25
Dank je Magtelt, ik heb ze binnen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2012 om 13:26
Leuk boekje, hè, ook als je niet links bent?

wat rozengeur.
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 01:55
Deze video's zijn in het Engels en niet in het Nederlands, maar hopelijk heb je wat aan deze filmpjes voor haken als linkshandige. Bij bijna elk filmpje zit ook een slow motion gedeelte aan het einde, wat het makkelijk te volgen maakt voor beginners
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 10:54
Dank je Ringquelle voor de link, hier zal ze zeker iets aan hebben, bewegende beelden zijn toch altijd duidelijker dan plaatjes, als het haar hier niet mee gaat lukken heeft ze de handwerk genen van haar vader gekregen en niet die van mij haha
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns