Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Insuline spuiten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Insuline spuiten
    Posted: 15 Februari 2012 om 13:32

Vanmiddag ga ik na jaren tablettengebruik voor diabetes over op insuline-injecties.

De bloedsuikerwaarden gingen geleidelijk aan stijgen en na uitproberen van tabletten er bij, blijkt dat ik nogal gevoelig ben voor de bijwerkingen er van, dus nu gaan spuiten. Ik heb er niet veel moeite mee en hoop dat ik me beter ga voelen.

Zijn onder de hobbydoosjes nog meer mensen met diabetes?

Groetjes van Jolly



Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 15:43

op zich wel vervelend dat je nu moet spuiten. maar als jij je daar beter mee gaat voelen zal het vast een uitkomst voor je zijn.

ik heb er gelukkig geen last van maar het zit veel bij ons in de familie.

allemaal vrouwen die het nar hun 55 ste krijgen.

dus nog 20 jaar te gaan maar ik houd het wel al in mijn achterhoofd.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 16:42
Als het maar ergens in je achterhoofd zit en niet voorin , Esther,
want wij zijn met zes kinderen en ik ben de enige die geen suiker heeft, dus..het hoeft niet. (ik wordt 65 dit jaar) Maar blijf gewoon attent.
Mijn man heeft ook diabetes twee, ook in de familie, maar ook niet allemaal.Hij kan het nog goed onder controle houden met pillen.Zijn broer spuit wel sinds kort, en oelt zich er prima bij.
Het is jammer, maar als het effect zo duidelijk is, ga ervoor...
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 17:57

Vanmiddag heb ik allerlei voorlichting gekregen en maandag weer een afspraak en dan beginnen met spuiten. De tabletten waar ik wel tegen kan moet ik blijven slikken.Fijn om te lezen Pippie dat je broer zich prima bij het spuiten voelt.

En Esther je hoeft het niet te krijgen hoor !!!!!!!!!!!!!

Mijn oma had diabetes en voor zo ver ik het weet ben ik de enige van de kleinkinderen die het heeft.  

 

Groetjes van Jolly



Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2012 om 22:01

Originally posted by pippie pippie wrote:

Als het maar ergens in je achterhoofd zit en niet voorin , Esther,
want wij zijn met zes kinderen en ik ben de enige die geen suiker heeft, dus..het hoeft niet. (ik wordt 65 dit jaar) Maar blijf gewoon attent.
Mijn man heeft ook diabetes twee, ook in de familie, maar ook niet allemaal.Hij kan het nog goed onder controle houden met pillen.Zijn broer spuit wel sinds kort, en oelt zich er prima bij.
Het is jammer, maar als het effect zo duidelijk is, ga ervoor...

ja dat doe ik ook want ze hebben het niet allemaal. maar het is wel iets dat als er eens wat met mij is ik wel wil laten prikken. maar ik loop daar niet hele dagen over te denken hoor.

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 07:28
Jolly, ik weet zeker dat je je wel beter gaat voelen hoor, als je gaat spuiten 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 11:04
ik spuit regelmatig in mijn werk cliënten die niet zelf, i.v.m. slecht zicht of een verminderde hand- of geheugen functie, kunnen spuiten. Meestal 1 x daags lantus (langwerkend) of humaline 30/70 (snel- en langwerkend gemengd)
Zij voelen zich er allemaal prima bij. De bloedsuikers zijn beter te reguleren.


groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 13:12
Wat fijn om te horen,het geeft weer moed, want ik voel me al heel lang niet goed.
Groetjes van Jolly



Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 15:11
Hoi Jolly het zal allemaal wel goed komen hoor
Back to Top
Nousje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nousje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 19:44
Ik ben sinds mijn achtste diabeet en ik heb op mijn 19e een inwendige insulinepomp gekregen als deze werkt gaat mijn leven prima en heb zelfs een gezond zoontje gekregen.Als de pomp stuk is dan moet je geopereerd worden helaas is deze behandeling nog niet algemeen goed en is nog steeds in onderzoek hierdoor zijn er momenteel geen nieuwe pompen.Helaas werkt spuiten bij mij niet en ben ik imuum voor insuline alleen direct in de bloedbaan werkt dit. Ik hoop dat je je met spuiten snel beter gaat voelen.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2012 om 22:05

Originally posted by Nousje Nousje wrote:

Ik ben sinds mijn achtste diabeet en ik heb op mijn 19e een inwendige insulinepomp gekregen als deze werkt gaat mijn leven prima en heb zelfs een gezond zoontje gekregen.Als de pomp stuk is dan moet je geopereerd worden helaas is deze behandeling nog niet algemeen goed en is nog steeds in onderzoek hierdoor zijn er momenteel geen nieuwe pompen.Helaas werkt spuiten bij mij niet en ben ik imuum voor insuline alleen direct in de bloedbaan werkt dit. Ik hoop dat je je met spuiten snel beter gaat voelen.

Nousje, jij was nog jong toen je diabetes kreeg en wat fijn dat je zo goed op de pomp regeert omdat je immuun bent voor insuline. Een kennisje van mij heeft ook jeugdiabetes en kreeg ook op haar 19e een pomp.Dat gaat gelukkig ook goed.

En een gezond zoontje gekregen is toch bijzonder, wat fijn ook. Ik heb er goede moed op dat ik me veel beter ga voelen.

Groetjes van Jolly



Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2012 om 08:38

Goh, bij sommige is er een erfelijke component, bij anderen niet hè. Je kan dat moeilijk zeggen.

In ieder geval: mijn moeder is al 41 jaar insuline-afhankelijk. Die heeft nog jàren met varkensinsuline moeten werken voor er synthetische op de markt kwam . Type 1 dus sinds kindertijd. Ook geen insulinepompje gewild tijdens zwangerschap van mij of zo (wel 6 van de 7 maand in het ziekenhuis gelegen en dan nog 2 maand te vroeg bevallen). Zou wou toen geen pomp omdat - weer indertijd - je daarmee niet kon gaan zwemmen.

Mijn moeder heeft jaren 3x gespoten (met de oude insulines nog). Met de nieuwe heeft ze sinds een 15-tal jaren 4x per dag te spuiten: 3 x snelwerken en 1x traagwerkende.

Ikzelf voorlopig enkel pillen, maar om het met de woorden van de controlearts voor de hospitalisatieverzekering te zeggen "ja, ge zijt nog jong hè, dat wordt zeker type 1 hoor". Ik hoer al geen tekeningetje bij te maken dat de verzekering niks geworden is zeker?

Groetjes, Tineke
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2012 om 11:23
Ik spuit al 44 jaar insuline (ben 46 jaar), en heb sinds 15 jaar een insulinepomp (geen inwendige, wist niet dat dat kon). Vroeger inderdaad varkensinsuline met die glazen spuiten met ijzeren naalden.

Toen we een baby wilde ben ik naar een insulinepomp gegaan, mijn bloedsuikers schommelen sowieso veel en het wordt niet beter. Maar verder gaat het goed met me, als ik me goed voel doe ik wat en als ik me niet goed voel doe ik rustig aan.

Ik meen wel dat als je insuline spuit je wat meer vrijheid krijgt qua voeding. Er wordt  je geleerd wat je moet bijspuiten e.d. En je wilt natuurlijk een constante (goede) bloedsuiker hebben en met insuline spuiten is dat meer te verwachten.

Ik denk dat het je uiteindelijk goed doet en je je beter zal voelen. Succes, Jolly !!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns