Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Interessepeiling Granny deken

 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 15:54
mooi L33entje!
Zo vrolijk met al die kleuren, heerlijk!
Ik doe wel mee heb ik per nu besloten
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 18:59

ik ben op het moment bezig met een kleine deken, ik hak ook avnuit een patroon van drops. met haaknaald 5,5

Ik heb er wel een grotere deken van gemaakt. ik  69 vierknatjes af en nog 3 te gaan/ En dan in elkaar halen rand erom.

het is echt heeeeeeeeeeeeeel veeeeel werk, ik begin er niet zo snel meer

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 20:05
Ik vind de deken van Leentje geweldig!!! Ik was net van plan om te beginnen dus dit topic komt als geroepen. Soms denk ik neem één blok en varieer in kleur en soms denk ik om verschillende blokken te maken .....
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 11:24
Prachtig ,daar waag ik me ook aan
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 19:00

het  is wel erg leuk hoor, Ik en de mijne nu inelkaar aan het zetten En nu ik het resultaat dus echt ga zien vin dik het toch wel erg leuk.

Wie weet doe ik dan ook wel mee

Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 19:23
ga misschien ook wel meedoen als de situatie het toelaat
quality=
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 19:41

Leentje wat een prachtige deken.

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 21:39

Hey HD'tjes, ik doe misschien ook wel mooi  kan er altijd nog  portemonneetjes of kleine tasjes van maken, 2 squares aan elkaar, koordje er aan en huppekee  klaar = kees

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 09:07

Wat leuk al die enthousiaste reacties. Mijn enthousiasme is al enigszins getemperd door m'n mams, die verwacht dat ik het toch niet af ga maken. Stiekem denk ik dat ze daar wel eens gelijk in kan krijgen, dus denk dat ik toch voor een kleinere deken ga. Zo eentje in het formaat bank ofzo. Waar ik dan nog wel blokken bij aan kan haken. Lijkt me ook wel een leuk iets om te doen.

Weet niet meer wie het zei, maar vind het wel een goed idee om hier een granny (doe wat je er mee wilt) - topic van te maken. Dat er voor iedereen de mogelijkheid is om mee te doen maar dat je dan zelf kunt besluiten wat en hoe je het maakt. Weet niet of dat een goed idee is, maar dat hoor ik dan graag van jullie?


We kunnen ook een flink aantal patronen beschikbaar stellen, waarbij iedereen zelf de keuze kan maken welk patroon of welk blok gemaakt wordt. Bij de omslagdoeken heeft Jips een aantal patronen bij elkaar gezocht en dat vind ik eigenlijk ook wel een strak plan. Er zijn namelijk zoveel vierkantjes te vinden op internet, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De patronen van Drops zijn al uitgewerkt, dus daar ga ik er ook van uit dat er geen fouten meer in zitten.

Kortom, een heleboel vragen en twijfels, waar ik op dit moment nog niet helemaal een eenduidig antwoord op weet. Maar gelukkig zijn we hier met heel veel en komen we er vast wel uit.


EDIT: Vind deze toch wel heel erg leuk!


Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 12:42
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:



EDIT: Vind deze toch wel heel erg leuk!
2.jpg">



Het kindje? of de deken?

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 13:37

Allebei
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 15:29
dat bloemetjesdekentje is wel heel leuk , als we met zn alle Grannys gaan haken, is het toch ook wel leuk, als je dat blokje er ook bij zet!
Weet ik even niet;)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 15:45
Hallokes,
Ik sluit me aan bij de groep die de granny willen haken.
Ieke is het niet zo dat een gezamenlijk werk toch meer stimuleerd om
het af te krijgen???
Ik volg mee wat jullie voostellen worden.
Groetjes INgeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 19:16

Het babydekentje ziet er leuk uit, schattig met die bloemetjes...

Een tijdje geleden heb ik dit vierkantje uitgeprobeerd, maar ik vond het erg slap worden. Als je goed naar de foto kijkt, dan kun je dit ook zien. Er zitten best wel grote openingen in...

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 22:13
Je kan het voeren met een goedkope fleecedeken
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 08:58

Ik word steeds meer heen en weer geslingerd en ik vind, jullie hebben gelijk! Ik doe het gewoon. Ik zie wel hoever ik kom. Ik denk dat ik niet de enige ben die zo begint en samen komen we er wel. Ik heb een heleboel vierkantjes gekregen en een aantal daarvan ga ik komende week uitproberen. Heb ik stiekem al een voorsprong ;)...

Ik weet niet of er dames zijn die met wol/katoen willen haken, maar komende maand is er natuurlijk de 30% korting op de Drops garen.

Ik heb weer een aantal vragen:
- Wie heeft er belangstelling voor een simpele granny deken met de basisvierkantjes? Deze kunnen dan natuurlijk in verschillende groottes gemaakt en verwerkt worden.
- Wie gaat er voor een bloemige variant? Ik heb op Drops een mooi patroon gevonden van een bloemige variant en die lijkt me wel wat...
- Wie gaat er voor allemaal losse vierkantjes waarvan niet bekend is of deze uiteindelijk een mooie deken gaan vormen ;)

@ Elizabeth: bedankt voor je gebruikerservaring. Deze deken is dan minder geschikt voor het doel waarvoor ik 'm bedoeld had. Ga ik op zoek naar een andere.

Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 09:02
Nou, ik heb je topic gevonden hoor!
En ik doe ook mee!!!

Hoe of wat precies? Geen idee nog! Ik ga gewoon even hier alles lezen en nog even nadenken!
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 09:35
Ik vind het leuk om verschillende vierkantjes te verwerken, met van binnen bloemetjes of rondjes en sommige helemaal vierkant.

Ieke, je kunt een deken misschien samen met je zus of je moeder maken en dan om de beurt gebruiken. Maar het is ook een goed idee om er één voor op de bank te maken en er dan later eventueel nog een rand vierkantjes omhen te maken, zodat hij op een bed kan liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 09:51


@ Magtelt, dat idee sloop ook al rond in mijn hoofd. Om gewoon te beginnen en door te gaan tot ik genoeg heb. Eerst een deken voor op de bank en dan gewoon lekker verder haken...

Ik denk dat als m'n moeder en zusje mee haken, je dat goed ziet in de vierkantjes. Zoiezo worden ze dan niet allemaal even groot. Ik ben namelijk rechtshandig en haak super strak. Zusje en mama zijn links en haken van iets losser tot echt los.

Ik zie het voor mezelf gewoon als een goede stimulans en een oefening om eens iets groots af te maken. Met zoveel enthousiaste dames die hetzelfde maken moet dat lukken toch?
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 10:06

Ik heb er echt zin in en ik weet nu al dat ik er een wandkleed van ga maken. Als je aan de bovenkant een tunnel haakt, dan schuif je er een lat in waarmee je het werkstuk keurig recht op kunt hangen!

Pasgeleden heb ik het boek 200 crochet blocks aangeschaft. Er is ook een digitale versie, zie https://picasaweb.google.com/sewingirl98/200CROCHETBLOCKS02# Als je iets verder scrolt door de bladzijden zie je daar verschillende dekens samengesteld met b.v 3 of 4 verschillende vierkantjes. Door de regelmaat van terugkeren wordt het een schitterend geheel!

Ik geloof niet dat iemand zich moet laten tegenhouden door de hoeveelheid werk, omdat je toch zelf kunt bepalen op ieder moment hoe groot je jouw creatie gaat maken...  Van drie verschillende vierkantjes kun je al een heel leuk kussen maken; 4 op de hoeken, een ander vierkantje tussen de hoeken aan de zijden en nog een in het midden. ALs je maar zorgt dat de kleuren bij elkaar passen!

Ieke, het gaat ons zeker lukken met z'n allen..., WANNEER beginnen we???

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.953 seconden.
Lang Yarns