Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Is het lente of hoe zit het?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Is het lente of hoe zit het?
    Posted: 24 April 2021 om 08:39
Vanmorgen scheen de zon uitbundig in het slaapkamerraam, maar het carportdak zit vol ijskristallen en de thermometer buiten het keukenraam zei 4 graden. Het voelt nog steeds als winter. Ik wisselde altijd in maart en oktober mijn kleren, er gingen een aantal naar zolder en een aantal daalden één trap af. Dan zei ik, dat ik in de rui was. Nu hangen mijn blote-armbloesjes nog steeds op zolder. Mijn tot bermuda afgeknipte jeans is ook weer naar zolder verbannen. Toch zie ik van alles bloeien en vogels met nestmateriaal rondvliegen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2021 om 09:06
Ja Machtelt ,

Het begon toen zo mooi met die paar warme dagen .
Ik ben toen ook mijn zomer broeken opgaan zoeken en gaan strijken .en truitjes met korte mouwen boven op de stapel gelegd en het winterspul bovenop .
Dat is allang weer gewisseld .De broeken hangen aan de kastdeur in het atelier zoals mijn man die kamer noemt .
Ik ben alleen bang dat als er straks jonge vogels zijn ,die afhankelijk zijn van insecten en rupsjes ,dat die er nog niet zijn en pa en ma hun kroost niet genoeg voer aankunnen bieden en zelf ook nog moete eten .Ik blijf nog maar steeds voer strooien ,of dat goed is weer ik niet .

Ik zag laatst een programma waar een fruitteler met een apparaat naast zijn bed sliep dat alarm gaf als de temp te laag werd .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2021 om 09:26
April kan fris zijn, op dit moment staat er een noordenwind, dan kun je geen warmte verwachten. De zon alleen is dan niet sterk genoeg.
En half mei heb je de ijsheiligen, pas daarna is de kans op nachtvorst voorbij.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2021 om 09:51
ja het is kil. de wind maakt het ook kil. op de tuin achter mijn kasje zit ik uit de wind in hemdje en korte broek en 'savonds ga ik in mijn winterjas nog even heen en weer de kas afsluiten en jong pootgoed afdekken.
op mijn bed nog steeds flanel en een dekbed plus mijn heerlijke deken.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2021 om 11:21
Mijn man is een optimist ,hij heeft de kussens al in de tuinstoelen gelegd .

Maar dat duurt nog wel even voor het zonnetje daar staat .
Het is een geluk dat er nog niet zoveel blad aan de bomen zit ,dus heeft de zon nog vrijspel .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2021 om 13:13
ik mag jouw man wel Thumbs Up hij houdt de moed erin en is daarmee zelf al een zonnetje Clap
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2021 om 13:27
Hij heeft het geprobeerd ,maar is net weer terug naar binnen gekomen .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2021 om 08:12
Wij voeren de vogels het hele jaar. Vroeger werd er beweerd, dat alleen de sterken moeten overleven, dat dat "de natuur" is. Maar waar in Nederland is nog echte natuur? De zwakken moeten ook een kans krijgen, anders sterven er zoveel rassen uit.

Ik was vroeger ook een optimist, die in maart al de parasol en tuinstoelen buiten zette, de kussens in de "welstandsbox". Nu staan er alleen twee tuinkrukken voor Ton, om zittend onkruid te wieden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2021 om 20:46
Ik heb vandaag in de tuin gewerkt en uit de wind, in de zon was het behoorlijk warm.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2021 om 21:33
Ik heb binnen gewerkt ,toen het zonnetje kwam lekker achter buiten gezeten .

Maar we hadden twee seizoenen in de tuin .

Achter lente en voor wat de temp betreft gewoon koud .
Maar er hangt al een groene waas over de beuken .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2021 om 09:21
Er was noordenwind en het kon oostenwind worden. Noordenwind waait langs onze huizen in voor- en achtertuin, oostenwind alleen aan de voorkant van onze huizen. Ik bedacht bij het opstaan, dat ik voor Corona in korte broek en bloes met korte mouwen naar de Koninginne- of Koningsmarkt ging, zonder jas of paraplu, met zonnebril. Dan kwam ik thuis met tassen vol poppen en boeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2021 om 11:42
Het heeft ook wel eens een hele dag geregend op 30 April .

Mijn ouders hadden toen net een nieuw huis en mijn man ,zou die dag de tuin aanleggen .

Een baggerzooi dat het was ,
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2021 om 13:30
Ik ga kijken of ik buiten kan zitten .We hebben gegeten dus die klus zit erop .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2021 om 14:14
ik ben ook wel eens onderkoeld thuis gekomen na een ochtend koninginnemarkt zitten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2021 om 08:44
Toen de kinderen klein wren, plande ik vaak een picknick op koninginnedag, maar soms moesten we binnen zitten op een kleedje. En ik heb ooit zelf op een kleedje gezeten in de binnenstad, pal onder balkons, waar ik bofte, want die dag waren er felle hagel en regenbuien. Maar de laatste jaren was het altijd mooi en dan genoot ik van de vrijmarkt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2021 om 09:30
Ik had na de brand een enorme hoeveelheid DMC borduurgaren met een luchtje

Mijn docnters mochten het gaan verkopen per ???? Cent per streng .
Er was een mevrouw die een goed bod deed voor alles .

Ze durfde het niet, want mamma had gezegd per streng .Ze waren nog vrij jong .

Die mevr was kennelijk wel echt geinteresserd en begreep dat ze niet begrepen dat de hele voorraad ook goed was en vroeg het tel nr Ze is het later thuis op komen halen .

Wie had er nu gedacht dat iemand de hele voorraad wou hebben.





Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns