Ja,ik wil,,het proberen,maar welke breinaalden? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 Juli 2014 om 15:24 |
Ja,ik wil het echt gaan proberen, sokken breien,
Welke breinaalden zijn het fijnst.Heb al wat zitten proberen voor youtube,ze waren veel te lang,ik stak bijna mijn ogen uit. Waar breien jullie de sokken mee? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er bestaan korte naalden, iets van 20 cm, die werken veel fijner met sokken. Ik zag ze laatst bij een boekje zitten. Onze Renske van de hobbydooswinkel heeft ze vast ook. Ik heb ze ook in bamboe. Alleen ben ik niet zo'n sokkenbreier, ik brei er koordjes op met twee steken, die ik na elke naald naar rechts duw in plaats van de naald te keren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Mijn sokken gaan altijd op bamboenaalden 2.5 mm en 20 cm lang.
Kijk uit voor je eraan begint....tis echt enorm verslavend! |
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
ik had de korte naaldjes maar ben terug bij de lange naalden.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Bedankt,weten jullie een filmpje ofzo die heel makkelijk is?
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Voor mij ook de lange naalden, kan je stevig in de hand nemen.
Korte naalden bezorgen mij een zenuwinzinking ![]() ![]() |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
kwestie breinaalden hangt het af van hoe je breidt. Vroeger leerden wij op school breien met de rechterpriem onder de arm gekneld. En dan blijf je dat zo doen (zeker als het nonnen waren die het je geleerd hebben).
Een paar jaar geleden heb ik van die korte gekocht en in het begin is het wennen omdat die naalden dus te kort zijn om onder je oksel te steken, en zat ik meer te knoeien dan wat anders, omdat het breiwerk dan alle kanten opgaat. Maar nu gaat het vanzelf en ik brei evengraag op de lange als op de korte. |
|
![]() |
|
koffiebuikje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
ik heb het mij ook geleerd op korten baboe breinaalden met hulp van het boekje sokken van teen tot boord van jo an luijken & marlies hoogland zij heeft ook het boek sokken brei je zo
dat eerste boek dat heb ik er staat stap voor stap hoe sokken breit van op zet doe je de hiel breit in twee mannieren een heerlijk boek om het te leren daarom had ik ook het boek handschoenen breien wand ik dacht als je sokken kan breien kan je ook handschoenen breien nou ook met een boekje van haar handschoenen & wanten brei je zo kijk maar eens of deze bij jouw in de bibiotheek staan ik brei nu al mij wintersokken veel warmer |
|
![]() |
|
ja,dat boekje heb ik besteld,zal morgen wel in de bus liggen,Mijn schoonmoeder kon het heel goed en deed niet anders,stom ik heb het haar nooit gevraagd om het mij te leren).Oktober vorig jaar is ze overleden op 84 jarige leeftijd.misschien lukt het met boekje.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Lukt vast met dat boekje Engeline.
Zelf brei ik inmiddels in de rondte, dus met een rondbreinaald en dan continentaal. Met de naald onder de arm lukken sokken niet, nu continentaal wel.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Ik vind de verkorte naalden (20cm) het fijnst werken. En dan vijf naalden, zodat je altijd een symmetrisch aantal steken op de naald hebt (met de vijfde brei je). Ik heb tot nu toe met metalen naalden gewerkt maar ik heb mezelf nu bamboe naalden cadeau gedaan, sommigen zweren daarbij.
Het filmpje dat mij gered heeft was van marbada64. Op de site van veritas staan handige tips en ook de onvermijdelijke maattabel. Gewoon doen! Het is leuk om te doen en ze zitten heerlijk! |
|
![]() |
|
koffiebuikje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
ge codoleerd met het verlies van je moeder
maar met het boekje lukt het hoor |
|
![]() |
|
nog een tip zoek je nog meer bamboe naalden ik heb deze link ook via deze forum
via etsy uit china en het zijn echt goede naalden alleen het zijn er per set 4 in plaats van 5 maar dat gaat ook hoor hier kosten de naalden van de nummer 2mm tot 5 mm ja allemaal voor € 5.08 en free shipping woldwide en in drie weken binnen http://www.etsy.com/transaction/208282740?campaign_label=transaction_buyer_notification&utm_source=transactional&utm_campaign=transaction_buyer_notification_010170_10529880387_0_0&utm_medium=email&utm_content=&email_sent=1402956059&euid=yF4FvLb29QSU_-bSKVz5r-ZIEXZR&eaid=12668389962&x_eaid=b84a5ad81f ik hoop dat de link werkt |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
brei ze met 5 korte nld. geleerd uit t boekje ''sokken brei je zo''
gebruik t boekje bij elke sok! tip ;als je bij sok nr 1 een draadje , van een andere kleur, met een knoopje vastzet, bij t begin vd hiel, begin vd teen. is het bij sok nr 2 sneller te zien waar je moet beginnen enne als ik kan leren sokkenbreien, kan iedereen t! maar kijk uit tis verslavend! succes!!! |
|
![]() |
|
Nou dames Hartelijk dank! Ik ga het zeker proberen,naalden en boekje gekocht.en ik ga ,m laten zien (hoe die er ook uit gaat zien)!
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Ik brei altijd met korte naalden van ADDIE, maar ik heb ook korte bamboe
naalden die zijn heel licht en dat werkt ook heel prettig! |
|
december2011
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
vergeet je de wol niet!
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
IK heb het uit Breien voor dummies geleerd. Als je de bladzij voorin met afkortingen en stekenuitleg kopieert en ernaast legt, gaat dat prima. Dat is bij elk breiboek handig en je hebt meteen een boekenlegger.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Op de hobbydoosdag heb ik de naalden van winter61beer gezien, korte bamboe naalden - zelf heb ik korte metalen, maar mij
viel op dat de steken op bamboe beter blijven hangen en met sokkenbreien is dat best fijn. Dus als je iets gaat kopen zou ik bamboe nemen
|
|
![]() |
|
ik heb nog ezra beige/camel liggen en wil het daarmee eens proberen.heb gisteravond al wat zitten klungelen met langere naalden,nou ik heb gelukkig allebei mijn ogen nog,haha tsjonge wat een gedoe met 5 naalden,maar hopelijk vandaag komt het boekje en de bamboenaalden.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |