Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ja,ik wil,,het proberen,maar welke breinaalden?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ja,ik wil,,het proberen,maar welke breinaalden?
    Posted: 21 Juli 2014 om 15:24
Ja,ik wil het echt gaan proberen, sokken breien,

Welke breinaalden zijn het fijnst.Heb al wat zitten proberen voor youtube,ze waren veel te lang,ik stak bijna mijn ogen uit.

Waar breien jullie de sokken mee?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 15:43
Er bestaan korte naalden, iets van 20 cm, die werken veel fijner met sokken. Ik zag ze laatst bij een boekje zitten. Onze Renske van de hobbydooswinkel heeft ze vast ook. Ik heb ze ook in bamboe. Alleen ben ik niet zo'n sokkenbreier, ik brei er koordjes op met twee steken, die ik na elke naald naar rechts duw in plaats van de naald te keren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 15:48
Mijn sokken gaan altijd op bamboenaalden 2.5 mm en 20 cm lang.

Kijk uit voor je eraan begint....tis echt enorm verslavend!
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 16:17
ik had de korte naaldjes maar ben terug bij de lange naalden.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 16:27
Bedankt,weten jullie een filmpje ofzo die heel makkelijk is?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 16:28
Voor mij ook de lange naalden, kan je stevig in de hand nemen.
Korte naalden bezorgen mij een zenuwinzinking
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 16:33
kwestie breinaalden hangt het af van hoe je breidt. Vroeger leerden wij op school breien met de rechterpriem onder de arm gekneld. En dan blijf je dat zo doen (zeker als het nonnen waren die het je geleerd hebben).
Een paar jaar geleden heb ik van die korte gekocht en in het begin is het wennen omdat die naalden dus te kort zijn om onder je oksel te steken, en zat ik meer te knoeien dan wat anders, omdat het breiwerk dan alle kanten opgaat. Maar nu gaat het vanzelf en ik brei evengraag op de lange als op de korte.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 16:40
ik heb het mij ook geleerd op korten baboe breinaalden  met hulp van het boekje sokken van teen tot boord van jo an luijken & marlies hoogland zij heeft ook het boek sokken brei je zo
dat eerste boek dat heb ik er staat stap voor stap hoe sokken breit van op zet  doe je de hiel breit
in twee mannieren een heerlijk boek om het te leren daarom had ik ook het boek handschoenen breien wand ik dacht als je sokken kan breien kan je ook handschoenen breien
nou ook met een boekje van haar handschoenen & wanten brei je zo
kijk maar eens of deze bij jouw  in de bibiotheek staan
ik brei nu al mij wintersokken veel warmer
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 16:46
ja,dat boekje heb ik besteld,zal morgen wel in de bus liggen,Mijn schoonmoeder kon het heel goed en deed niet anders,stom ik heb het haar nooit gevraagd om het mij te leren).Oktober vorig jaar is ze overleden op 84 jarige leeftijd.misschien lukt het met boekje.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 17:55
Lukt vast met dat boekje Engeline.
Zelf brei ik inmiddels in de rondte, dus met een rondbreinaald en dan continentaal. Met de naald onder de arm lukken sokken niet, nu continentaal wel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 17:58
Ik vind de verkorte naalden (20cm) het fijnst werken. En dan vijf naalden, zodat je altijd een symmetrisch aantal steken op de naald hebt (met de vijfde brei je). Ik heb tot nu toe met metalen naalden gewerkt maar ik heb mezelf nu bamboe naalden cadeau gedaan, sommigen zweren daarbij.
Het filmpje dat mij gered heeft was van marbada64. Op de site van veritas staan handige tips en ook de onvermijdelijke maattabel.

Gewoon doen! Het is leuk om te doen en ze zitten heerlijk!
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 18:36
ge codoleerd met het verlies van je moeder

maar met het boekje lukt het  hoor

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 18:42
nog een tip zoek je nog meer bamboe naalden ik heb deze link ook via deze forum
via etsy uit china en het zijn echt goede naalden alleen het zijn er per set 4 in plaats van 5
maar dat gaat ook hoor
hier kosten de naalden  van de nummer 2mm tot 5 mm ja allemaal voor € 5.08 en free shipping woldwide en in drie weken binnen http://www.etsy.com/transaction/208282740?campaign_label=transaction_buyer_notification&utm_source=transactional&utm_campaign=transaction_buyer_notification_010170_10529880387_0_0&utm_medium=email&utm_content=&email_sent=1402956059&euid=yF4FvLb29QSU_-bSKVz5r-ZIEXZR&eaid=12668389962&x_eaid=b84a5ad81f

ik hoop dat de link werkt
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 18:54
brei ze met 5 korte nld. geleerd uit t boekje ''sokken brei je zo''
gebruik t boekje bij elke sok!
tip ;als je bij sok nr 1 een draadje , van een andere kleur, met een knoopje vastzet, bij t begin vd hiel, begin vd teen. is het  bij sok nr 2 sneller te zien waar je moet beginnen

enne als ik kan leren sokkenbreien, kan iedereen t!

maar kijk uit tis verslavend!
succes!!!
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 19:47
Nou dames Hartelijk dank! Ik ga het zeker proberen,naalden en boekje gekocht.en ik ga ,m laten zien (hoe die er ook uit gaat zien)!
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2014 om 20:16
Ik brei altijd met korte naalden van ADDIE, maar ik heb ook korte bamboe
naalden die zijn heel licht en dat werkt ook heel prettig!
december2011

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 08:45
vergeet je de wol niet!LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 08:58
IK heb het uit Breien voor dummies geleerd. Als je de bladzij voorin met afkortingen en stekenuitleg kopieert en ernaast legt, gaat dat prima. Dat is bij elk breiboek handig en je hebt meteen een boekenlegger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 10:47
Op de hobbydoosdag heb ik de naalden van winter61beer gezien, korte bamboe naalden - zelf heb ik korte metalen, maar mij
viel op dat de steken op bamboe beter blijven hangen en met sokkenbreien is dat best fijn. Dus als je iets gaat kopen zou ik bamboe nemen
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2014 om 10:54
ik heb nog ezra beige/camel liggen en wil het daarmee eens proberen.heb gisteravond al wat zitten klungelen met langere naalden,nou ik heb gelukkig allebei mijn ogen nog,haha tsjonge wat een gedoe met 5 naalden,maar hopelijk vandaag komt het boekje en de bamboenaalden.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns