Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Japanese knitting stitch app

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Japanese knitting stitch app
    Posted: 06 Juli 2021 om 12:19
Ik ben voorzichtig begonnen met de kunst van het Japanse breien.
De Japanese knitting stitch bible had ik al eerder als ebook aangeschaft en via Facebook heb ik me aangesloten bij de groep 'For the love of japanese knitting"

Digitaal ingesteld als ik ben, zocht ik ook naar handige apps, maar tot nu toe vruchteloos omdat ik zocht op het woord knitting en japanese.
Via de FB groep nu toch echt een geweldige app gevonden waarin de meeste symbolen te vinden zijn, waar je (na eenmalig 240 yen= €1,80 betaald te hebben) een filmpje kunt zien, én een uitleg met plaatjes waar elke steek wordt uitgelegd.
Er staan ook patronen in, maar ook daarvoor is een bijdrage verschuldigd. Dit heb ik nog niet geprobeerd, er staan voorlopig voldoende patronen in het boek.

Voor alle duidelijkheid, de apptaal is Engels

Ik ben er helemaal blij van, dus wilde het met jullie delen.
De app vindt je door in de appstore te zoeken op:
Nihon vogue creatte
en dan kiezen voor de afbeelding met de breinaalden.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2021 om 13:45
die app zie ik niet of snap ik niet, ik zie wel prachtige steekpatronen en als dat het is wat je bedoelt kan ik me jouw blijdschap goed voorstellen

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2021 om 13:55
het lijkt of er steeds maar met 2 of 4 draden gekruist wordt waardoor het ontstane opliggende lijntje veel wendbaarder is en dan zo rijk! er gebeurt doorlopend iets.
heel mooi Thumbs Up
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2021 om 14:41
Ik heb de tekst in mijn post wat aangevuld. De app is te vinden in de Google of Apple store en heet creatte en is van Nihon Vogue Sha. Het zijn meerdere apps met die naam, voor borduren of haken maar dus ook voor breien
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2021 om 14:43
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

het lijkt of er steeds maar met 2 of 4 draden gekruist wordt waardoor het ontstane opliggende lijntje veel wendbaarder is en dan zo rijk! er gebeurt doorlopend iets.
heel mooi Thumbs Up


Ja, het gaat veelal om prachtige reliëf steken. Dat vind ik persoonlijk erg mooi. Ook bij het haken.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 18:06
Ik heb het ook even bekeken. Zulke gedetailleerde dingen houd ik ook van. :)
Niet dat ik dat zou kunnen maken... misschien ooit.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 18:49
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:


Ik heb het ook even bekeken. Zulke gedetailleerde dingen houd ik ook van. :)
Niet dat ik dat zou kunnen maken... misschien ooit.


Je bent handig genoeg heb ik op dit forum wel gezien. Begin met eenvoudige steekpatronen en wanneer je daar handigheid in krijgt, ga je steeds een stapje moeilijker.

Maar, eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik voor dat oefenen eerder nooit de tijd heb vrij willen maken. Het moest voor mij altijd wel direct een bruikbaar eindresultaat opleveren en daarvoor vond ik het te ingewikkeld.
Nu heb ik de luxe van vrije tijd, dus ga ik oefenen met proeflapjes.
Wie weet eindigen die ooit in een deken ;)
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2021 om 20:51
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:


Ik heb het ook even bekeken. Zulke gedetailleerde dingen houd ik ook van. :)
Niet dat ik dat zou kunnen maken... misschien ooit.


Je bent handig genoeg heb ik op dit forum wel gezien.

Dank je. Big smile Ik handwerk nu ongeveer anderhalf jaar en ik vind het nog steeds heel leuk.
Blij dat ik het heb gevonden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns